Tas voor naar de crèche

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dolce82, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Binnen een paar weekjes ga ik terug aan het werk en zal mijn zoontje naar de crèche gaan. Ik was nu zo het één en ander aan het bekijken en zou graag voor hem een leuke tas hebben die dagelijks mee gaat naar daar.

Hij is nog maar een baby nu dus aan een echte tas voor hem zijn we nog niet toe :), dus ik veronderstel dat ik een gewone praktische tas kan meegegeven.

Ik zag net dat er online een sale is op de tassen van Lief en er zitten nog een paar mooie tassen voor jongens tussen. Zelf ben ik niet zo van de drukke prints maar voor naar de crèche lijkt me dat nu wel best leuk.

Maar ik weet dus niet wat "done" of "not done" is, daarom vraag ik het hier eens graag ;).
    Wat geven jullie mee naar de crèche?

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Op het kdv waar ik werkte hadden de meeste kindjes gewoon een kinder rugzakje voor hun spullen, sommige een luiertas en zelfs soms een gewone plastic tas. Ben nu gastouder thuis en alle kindjes die hier komen hebben ook een rugzakje mee.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik gaf nooit zoveel mee. Reservekleertjes en slaapzak lagen daar in een eigen bakje. Verder gaf ik alleen flesjes mee, die ik gelijk in de koelkast zette (afgekolfde melk).
    De meeste kinderen hebben een kinderrugzakje bij zich voor bijv. knuffel en speen, maar dat hadden die van mij niet.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wat we mee gaven ging in de koelkast of haat eigen bakje, dus alles gewoon in een plastic tasje.

Kwan mij ook te vaak voor data er jassen en kleding verdwenen. ....hing aan een kapstok waar iedereen bij kon. Dus werd gewoon gejat.

Plastic tas werkte goed genoeg, anders gewoon een peuter rugzakje van 5 euro ;)

5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Ik heb voor de kinderen een rugtasje van Simply Colors met groot hun naam erop, dan weet je tenminste redelijk zeker dat het juiste tasje weer mee komt en dat hij niet door een ander is meegenomen. Neem om die reden geen Cars/Thomas de Trein/Disney prinsessen tas, daar hangen er heeeeel veeeel van.

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb op een kdv gewerkt waar we mandjes hadden voor de spulletjes van de kinderen. Reservekleding bijvoorbeeld zat erin. Ouders legden daar dan smorgens de knuffel/speen en schriftje in. Soms zo los want kinderen hadden speen en knuffel vaak zelf vast. Sommigen hadden een rugzakje.

Mijn middelste gaat naar een peutergroep op een kdv, waar hij dus in de groep van het kdv zit, dus noem het een verticale groep.

Ze hebben geen mandjes maar luizezakken aan een kapstok waar de schoentjes, jassen en tasjes in gaan.

In zijn tasje geef ik reservekleding mee, luiers en zijn speen voor als hij er doorheen zit. Het is een rugzakje van woezel en pip wat ik nog liggen had van de oudste. Nu je het zo zegt mag hij best wel eens een vlotte leuke nieuwe tas :)

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben geen tas...

Ieder kindje heeft hier een eigen mandje, en daar blijven de reservekleertjes in liggen. Aan de kapstok hangt zijn jasje. Borstvoeding en eventueel een groentehap gaat 's ochtends meteen in de koelkast bij de opvang, en onderweg zit het in mijn werktas.

8. misa

misa Niet meer actief

Voor een baby hadden we wel een schoudertas/luiertas nodig. Later een rugzakje van skiphop. :)

Deel Deze Pagina