bij beide in ziekenhuis bevallen bij oudste kwamen ze ook met stag. had aangegeven dat k t niet wilde en ouder iemand maar niet naar geluisterd
Denk idd niet dat ze dit verplicht kunnen stellen. Bij de jongste werd het tijdens de intake van de kraamhulp ook gevraagd en ik had hier geen problemen mee als mijn man het ook geen probleem vond. Ik lig tenslotte te bevallen en dan maakt het mij echt niet uit wie er aan mijn bed staat. Voor een man ligt dat natuurlijk anders. Tijdens de bevalling werd het nogmaals gevraagd of we er bezwaar tegen hadden. Toen is er een stagiaire gekomen maar die heeft niet veel meer gedaan dan de bevalling op de foto te zetten.
Ik beviel in t UMC radboud en zag ook op tegen staigaires en andere leerlingen. Maar tijdens de bevalling boeide t me echt niets. Had een doel en dat was kind er uit persen. Ik lag zeiknat van de douche in me nakie op t bed te persen alsof me leven er van af hing. En ja er stond een compleet team van ik weet niet hoeveel man langs me bed ! En ik had alleen oog voor De gyn, mijn man en me onderkantje! En de rest is een grote blur!
Dan zou ik mooi een ander bureau kiezen, als ze zeggen dat het verplicht is. Dikke doei! Ik vond het prima een stagiaire, maar niet bij de controles van mijn onderkant en zo. Dat vind ik al gênant dus daar hoef ik niet nog eens iemand extra bij te hebben.
Een kraamzorgbureau is gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen. Als ze jou dus iets opleggen wat je niet wil dan kan je gewoon kiezen voor een ander kraamzorgbureau... Je bepaalt toch zeker zelf wel of je stagaires over de vloer wil??? Ik heb ook nee geantwoord hoor toen mij dat gevraagd werd. Mijn man was ook thuis en een peuter van 3,5 jaar en dat vind ik dan wel al druk genoeg zonder stagaire.. Bij mijn bevalling was dan weer wel een stagaire aanwezig. Ik vind dat geen probleem (ben in het ziekenhuis bevallen )
Ik had ook nee gezegd op stagiaires . Omdat het mijn eerste bevalling was en ik zelf onzeker was, wilde ik een ouder en ervaren iemand hebben. Bij een volgende bevalling zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Maar 1 stagiaire is dan de max hoor.