Stagnatie follikelgroei

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Onzeker85, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Omdat we al ruim een jaar bezig zijn met zwanger worden, zitten we inmiddels een tijdje in de onderzoeken. Afgelopen vrijdag (cd 10) follikel opgemeten, ongeveer 15 bij 12 mm. Vandaag opnieuw geweest, maar follikel nog nagenoeg net zo groot. Gyn vond dit verrassend en had gehoopt dat het gegroeid was. Wel was het baarmoederslijmvlies gegroeid van 4,8 naar zo'n 8 mm. Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips/adviezen of een verklaring? De gyn gaf aan dat dit soms wel vaker zichtbaar werd als vrouwen voor hun eerste cyclus op controle komen en dat het te maken kan hebben met spanning(en)/stress. Woensdag nieuwe meting, hopelijk is er dan wel een groei zichtbaar.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    #2 Kaila, 15 apr 2014
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
    Ik heb geen verklaring voor je, maar ik snap je onzekerheid!
    Hier moet ik vrijdag voor een follikelmeting, ik vind het ook superspannend. Ik hoop ook heel erg dat er bij mij iets is gebeurt van binnen, dan kan ik eindelijk wat gerichter aan de gang, zeg maar. :)

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het kan gebeuren dat de follikel soms even stopt met groeien of dat ze helemaal verdwijnen en daarna weer een nieuwe groeit.
    Het is iig een positief teken dat het bms wel mooi gegroeid is. Dan gebeurt het iig iets:)
    Hoe is je cyclus normaal?
    Hopelijk is er bij de volgende fm weer een mooie groei te zien:)

4. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Heb ik vorige keer ook eens gehad, de donderdag gemeten, maandag terug, bijna niks gegroeid, de donderdag erop weer terug en toen was ie ineens heel veel gegroeid. Van 12/14 naar 18/20.

Dus wie weet groeit ie gewoon nog...

Ik had toen de woensdag ervoor wel heel erg pijn in m'n buik ter hoogte van eierstok, ze zei dat dat kon vanwege de explosieve groei.

Dus wie weet...

5. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Kaila: voor jou ook spannend dus.. Alvast veel succes!

@Flora01: dat is fijn om te horen, maakt me alweer wat rustiger. Tot nu toe de volgende cycli: 45-31-31-31-33-32-53-33-39-34-?

@Hopeforyou: dat geeft weer wat hoop voor morgen! Ik hoop dat er dan bij mij ook weer groei zichtbaar is. Morgen cd 15 en ik verwacht gezien de vorige cycli rond zondag mijn eisprong. Ik zie bij jou ook endometriose staan. Hoe is dit bij jou ontdekt? Ik heb namelijk sinds het stoppen met de pil hevige menstruatiepijn en vraag me af of dat bij mij ook aan de hand kan zijn.

6. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hey onzeker85,

Bij mij is endometriose afgelopen december/januari bevestigd.

Wij waren/zijn inmiddels sinds augustus 2012 bezig om onze droom te verwezenlijken, maar nog niks dus.
    In september/oktober naar huisarts en gyn gegaan (korte wachttijd) en eind oktober eerste echo's om follikelmeting te doen.
    Leek prima links, maar rechts zat een grote cyste van 8 bij 6 cm.
    Ze wisten niet wat het was, dus eerst weer overleg met gyn.
    Die vermoedde endometriose en stelde een operatie voor, omdat de cyste te groot was om te laten zitten.
    Tijdens operatie kon ze ook pas zien wat de schade was en of mijn eierstok gespaard kon worden.
    Dat was dus niet zo, deze is verwijderd, de eileider zit er nog wel.
    Links was alles flink verkleefd, dus die doet het ook niet goed, maar rechts kan het ook opvangen (de springende eitjes)
    De endometriose zat ook op mijn darmen en mijn blaas, dat verklaarde ook een hoop vragen en pijn. (Sinds begin oktober pijn gehad in m'n buik rechts, uitstralend zelfs naar mijn been, maar als je bedenkt dat zo'n cyste kan draaien en zo groot op je zenuwen kan duwen, is alles te verklaren.)

Mijn menstruaties zijn na het stoppen van de pil en een spiraaltje telkens wat erger geworden, maar als je niet weet dat je het hebt, denk je ook niet aan endometriose.
    Ik viel de laatste maanden zelfs bijna flauw van de pijn en kon amper lopen....

Nu gelukkig niks geen last, en ben nu supernerveus omdat mijn ongi nu ongeveer zou moeten beginnen, maar ik alleen wat bruin verlies heb en krampjes.
    Ik zou donderdag kunnen testen als ik dan nog niet ongi ben, dus ik vind het nu heel spannend...

7. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Hopeforyou,

Wat een verhaal zeg. Maar wel erg positief dat ze die cyste hebben kunnen verwijderen en ook de verklevingen! Ik hoop voor je dat de menstruatie weg blijft en je straks goed nieuws hebt!

Groetjes

Deel Deze Pagina