harde bult in borst

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Corry, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met iets waar ik mij niet heel erg zorgen over maak, maar mijn man maakt zich er drukker om.

We hebben een zoon van ruim 3 maanden oud, en de borstvoeding loopt als een tierelier! Hij groeit als kool (behoort tot de 3 % grootste baby's van nederland) en ik geniet volop van de borstvoeding, soms komen de zogenaamde regelmomenten om de hoek kijken (vooral als ik een dag gewerkt heb) Maar daar geniet ik dan ook volop van want dan ga ik lekker op bed liggen met mijn ventje en dan is het zo weer op orde. heb nooit het idee dat ik te weinig heb. Ik weet wel dat mijn linkerborst minder melk heeft dan de rechterborst, maar daar kunnen mijn zoon en ik goed mee 'werken'.
    Maar mijn probleem is, als mijn linkerborst (de minder productieve) leeg is gedronken deze geheel soepel aanvoelt. En mijn rechterborst (die meer produceert) Bevat een harde bobbelige bult als deze is leeggedronken (althans dan is deze goed voelbaar) De bult lijkt wat langwerpig, is bobbelig van structuur, voelt hard aan en zal zo'n 3 cm? lang zijn. Wat is dit, is dit iets om te laten onderzoeken of hoort dit gewoon lekker bij een productieve borst?

gr

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Fijn dat het zo goed gaat!

Is de 'bult' verplaatsbaar of zit het steeds op dezelfde plek? Je zegt dat de bult wat bobbelig is, dus niet glad voelbaar? Is de bult steeds even dik of wisselend?

Kun je omschrijven waar je de bult voelt? Zit het achter de tepel/tepelhof of elders in de borst? En wanneer je van boven af op je borst kijkt: zit het dan boven, rechtsbuiten, onder of links?

Het hoeft niets te zijn, heb je er geen last van? pijn? Voel je het altijd of vooral wanneer je ligt, staat, etc.
    Je kunt voor de zekerheid overleggen met je huisarts. Hij of zij zal je veel vragen stellen: wanneer je bovenstaande vragen al voor jezelf kunt opschrijven, kun je meer informatie geven!

Succes!
    Geniet van je zoon!

3. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hoi heidi,

Bedankt voor je antwoord!
    De bult is met de borst mee verplaatsbaar, maar zit in de borst wel op dezelfde plek.
    Wanneer je van bovenaf op de borst kijkt, zit het rechts van de tepelhof op dezelfde hoogte. Het is inderdaad heel bobbelig, en absoluut niet glad. De bult is altijd even groot. Ik heb er verder geen last van, en ik voel het het beste als mijn borst dus leeg is (logisch) Als ik sta hangt het als het waren in de borst waardoor ik het zo kan vastpakken.

Gr janneke

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hmmm, het zegt mij niets. Je zou eens kunnen overleggen met je huisarts. Uitsluiten dat er iets geks is zeg maar.

Succes!
    Heidi

Share This Page