Ja, maar al die leerkrachten hebben hun Efteling/Beekse Bergen/Avifauna/Artis kaartjes al klaarliggen voor die dag. Weet je wel wat dat gaat kosten als ze die weer moeten gaan annuleren?
Nou dan hoop ik wel dat je ook de adviezen die bestuurders aangaan op jezelf betrekt en kritisch naar jezelf kijkt om te zien wat jij als bestuurder kunt bijdragen. Want dat is een hoop zoals je hebt gelezen.
En wat nu als je als ouder zelf als onderwijzer werkt en dus niet vrij kan nemen? Maar nooit meer naar een oudergesprek?
Nou inderdaad. Hier komen ze ook echt niet vragen wat wij er van vinden. Weet alleen van een juf dat die het dus juist niet mee eens is. Maar die moet met de 'rest' mee staken.
De (G)MR is mijn vraagbaak, maar zij zijn allemaal óf voor de staking óf vinden het geen onderwerp voor hun orgaan. Echte input en geluiden die ik hier lees, krijg ik dus niet.
Ik zit niet in de mr, maar kan je wel vertellen dat er hier nooit iemand van de ouders is gevraagd hoe zij erover denken.
Bovendien hebben de ouders nu 2 keer opvang moeten regelen voor een staking, volgende week hier een 3e keer. Daar komt nog bij dat je we dan straks ook vrij/opvang moeten regelen voor de oudergesprekken. Gevolg: jullie minder werkdruk en nog steeds veel vakanties en de rest heeft nog minder vakantiedagen. Kost al een week zo he? Staan jullie daar bij stil?
Gemiste kans van jouw bestuur / school dan. Tegelijkertijd ligt daar ook een taak voor de PMR (de personeelsgeleding); zij kunnen het ook inbrengen.
Uiteraard ‘staan we daar bij stil’. Ik betaal zelf als ouder ook extra opvang. Leuk? Nee niet direct. Maar dit is onderdeel van een staking; een bestuur hoeft geen opvang te verzorgen of betalen. En ook dit is een interessant onderwerp voor mij om komende week eens mee te nemen
Sta je er ook bij stil dat dit indirect ten koste gaat van de kinderen? Mijn kinderen hebben ook dringend behoefte aan vakanties. Daar geef ik ook graag aan toe, maar als die extra dagen die dit kosten gaan ook ten koste van hun vakanties. Als ik moet werken zitten zij in de vakanties op de bso, nou lekker bijkomen. Want ook zij hebben dat nodig na een periode van lesweken met 34 kinderen in een klas (hier al jaren zo).
Ik denk dat je je vooral moet focussen op je laatste zin. Dat is waar het nu om gaat; klassen van 30+ zijn geen uitzondering meer. Dat gaat ten koste van de kwaliteit die we willen leveren aan een kind. En alles heeft zijn voors en na’s, we kunnen niet met alles rekening houden. Alles wat nu gebeurtc gebeurt met de bedoeling om verandering teweeg te brengen voor kinderen. Voor hun toekomst.
Dat laatste ben ik na je eerdere opmerking over we gaan door niet met je eens. Als alles wat er nu gebeurde met die reden gebeurde dan zou je nu je tevreden zijn met wat er is gegeven, maar nee, nu door voor een nog hoger salaris. Meer geld.