Staking basisscholen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    O nou dan ben ik misschien in de war met een ander gebeuren wat dan op een donderdag zou zijn.

Woensdag prima, niks aan t handje :) lekker hoor kunnen we een dagje rustig opstarten ipv vroeg uit bed en de deur uit om naar school te gaan :p

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hier in Zuid-Holland nog niks gehoord. Ben benieuwd of het nog komt. Want we hebben wel al 3(!) studiedagen in september...

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij ons op school was in de laatste nieuwsbrief voor de vakantie al gecommuniceerd dat er waarschijnlijk 12 september gestaakt zou gaan worden.
    Dus dit keer gelukkig netjes op tijd aangegeven.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier zijn we al voor de zomervakantie hierover ingelicht. Raar dat sommige scholen dat nu pas melden.

Ik vind het dubbel, ik hoop dat het effect gaat hebben anders zijn al die vrije dagen of extra kosten voor opvang voor niks geweest.

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    De school van mn dochter heeft de vorige keren niet mee gestaakt.
    Mn zoontje is net begonnen op school, deze school heeft de vorige keren wel gestaakt. Maar ik heb nog niets gehoord of ze nu ook gaan staken. Maar voorlopig gaat mn zoontje op woensdag nog niet naar school, dus ik zal er weinig last van hebben.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ach hier ging de juf op Stakingsdag toen lekker zwemmen met haar gezin...

Dus hoe serieus moet je het nog nemen

Debaky vindt dit leuk.
  7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Hier hebben ze voor de vakantie gestaakt en toen niet in de rest van nl
    Dus ga er vanuit dat het noorden niet mee doet

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Niet.

Maar eerlijk gezegd nam ik ze al minder serieus nadat ze hun gevraagde bedrag hadden gekregen voor de werkdruk vermindering maar toch nog door bleven '' zeuren ''

Dan krijgen ze wat ze willen en dan is het nog niet genoeg. Serieus? Get a life zeg. :rolleyes:

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kreeg bericht van de BSO dat er 12 september een stakingsdag is, dat onze dochter de hele dag naar de BSO kan(wel extra kosten) maar van school nog niks gehoord....

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wauw, dat is veel.
    Hier 1 studiedag en 1 vrije dag want groep 3 t/m8 gaat op schoolreis, dus de kleuters zijn vrij.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland

12. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Syane vindt dit leuk.
  13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik heb opzich best begrip voor de staking maar nu vind ik het best een “ding” dit keer.
    Ten eerste stond het gewoon in de schoolkalender toegevoegd zonder aparte nieuwsbrief oid.
    De school heeft 11 sept al een marge dag en 26e ook. Betekend dus 3x in een maand opvang regelen :(

14. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Topreactievoor ouders die wel op woensdag werken

DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

Want als @BabyFG zou aangeven dat het vreselijk is, voelen alle ouders die op woensdag wel moeten werken zich een stuk beter o_O.

Fijn toch dat zij het heerlijk vindt. Als ik op een stakingsdag vrij zou zijn, zou ik er ook van genieten.

tuc, Fuddey en BabyFG vinden dit leuk.
  16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ja zo kun je natuurlijk overal wel azijn overheen zeiken, wat voor reacte je dan ook geeft het is ook nooit goed he ;)

puzzelstukje vindt dit leuk.
  17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik vind het wel een beetje dubbel... zoontje is pas net begonnen op school en heeft het er wel moeilijk mee, lijkt me fijn voor hem als we gewoon een tijdje een vaste weekindeling hebben aangezien we de week erna ook een dag extra bso moeten afnemen ivm een studiedag..

Wij kunnen trouwens wel bso afnemen maar dat betekend wel zelf betalen..

Hopelijk kan schoonmoeder of buurvrouw die dag iets voor ons betekenen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Tja ze kunnen ook uren blijven zitten praten en iedereens tijd verdoen. Maar als duidelijk is dat Slob niet aan hun eisen/wensen wil voldoen dan houdt het op.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  19. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Nouja, het idee van overleg is toch wel een beetje dat er overleg is. Dat er van twee kanten een beetje wordt toegegeven. Compromis sluiten. Dit is toch raar? Wat komen ze dan eigenlijk doen vraag ik me af? Een telefonische afspraak had dan ook wel voldoende geweest. Dit is gewoon een of andere rare publiciteitsstunt, waarmee ze zichzelf, vind ik, een beetje voor schut zetten.

Deel Deze Pagina