Het is de bedoeling dat iedereen er veel last van heeft. Anders maken we toch ook geen punt?! Snappen sommigen van jullie de bedoeling van een staking wel? De kinderen krijgen twee dagen geen onderwijs, oehhhh wat vreselijk. Nu worden ze echt heel dom. Ik kan me hier best kwaad om maken. Ik werk me drie slagen in de rondte voor een karig salaris. En kinderen krijgen niet meer de zorg en aandacht die ze verdienen in een overvolle klas. We doen het dus ook in het belang van jullie kinderen! Vooral daarvoor. Ik ben geen leraar geworden omdat ik veel wil verdienen. Maar wil wel een normaal salaris en waardering. Ik ben leraar geworden omdat ik kinderen iets bij kan brengen en erg van kinderen houd. Ik wil ze kunnen bieden wat ze nodig hebben. Dat kan nu niet en dat maakt het werk niet meer zo leuk. Even wat minder egocentrisch denken alsjeblieft. Regel oma of neem een vrije dag op. Bel vriendinnen en broers en zussen en laat alle kids bij elkaar in een huis spelen. En hoop met ons mee dat het beter gaat worden in het onderwijs! Dankjewel!
Ok, dan heb ik dat te persoonlijk opgepakt. Wat we nu doen is dat een van ons naar huis gaat. Mijn vader wil meestal in noodgevallen wel een uurtje of desnoods een halve dag oppassen. Niet veel, maar tot nu toe genoeg voor ons om wat te regelen. Man werkt thuis of ik neem vrij, daar koop ik elk jaar extra dagen voor. Maar daardoor worden dit soort situaties wel lastig. Ik hoop dat mijn moeder in elk geval 1 dag wil oppassen (zij is onderwijzeres), maar dat gaat helaas meestal niet met veel enthousiasme.
Maar er komt toch geld bij? De wensen zijn ingewilligd. Iig die voor de werkdrukverlaging. Dat lijkt mij persoonlijk ook iets waar je het meeste aan hebt. Er komt ook salaris bij dus ook op dat punt is er geluisterd. Wat is er dan nog wat 2 dagen staken rechtvaardigt?
Kinderen beter onderwijs ja helemaal mee eens. Maar een karig salaris? Ben nu wel heel benieuwd. Want als ik zie wat mijn moeder verdient vind ik dat niet zo karig.
Maar er is toch na 5 oktober al toegezegd dat er meer geld komt? En jij verwacht van ouders dat ze wat minder egocentrische denken maar zou je dat aub zelf ook kunnen doen? Verplaats je eens in die ouders die niet een netwerk hebben om op terug te vallen ( zoals al genoeg hier hebben aangegeven ) Volgens mij snap jij het probleem niet echt waar sommige ouders in terecht kunnen komen als er twee dagen gestaakt gaat worden. Vind het zo jammer dat sommige vinden dat er wel rekening gehouden moet worden met alle leraren en hun eisen maar dat ze daarnaast ook vinden dat ouders niet moeten zeiken. Altijd makkelijk praten natuurlijk als je zelf niet in een situatie zit waarin je niet in de problemen komt. Dat er iets moet veranderen daar is iedereen het over eens maar zoals al vaker in dit topic is aangegeven door een aantal leden zijn er ook andere manieren.
Door zulke leerkrachten als jij denk ik dus stik er lekker in. Had je niet nog dieper in die slachtofferrol kunnen kruipen? Een slag in de rondte werken voor een karig salaris doen er heel wat meer! En die mensen willen idd geen problemen op hun werk hierdoor! Egoïstisch of niet? Heel denigrerend roepen 'oooeehh dan missen ze 2 lessen, wat erg' maar wanneer er verlof wordt aangevraagd voor een bijzondere gelegenheid dan is het allemaal maar lastig en moeilijk want ooow dan missen ze een dag les. Daar worden ze dan wel dom van? Maar laat me raden..dat is nu eenmaal zo wettelijk bepaald he? Mooi om je ergens achter te kunnen verschuilen. Het is maar wat in jullie straatje past he en ondertussen ben ik er wel klaar mee dat het welzijn van mijn kinderen als eoa slap excuus wordt gebruikt om er voor te zorgen dat er een paar nullen op jullie salarisstrook er bij komen. Raak er nl steeds meer van overtuigd dat er heel wat leerkrachten zijn (Op de paar uitzonderingen na) die alleen daar op azen. Ja klopt, ook ik kan me er heel boos om maken.
Ik lees vooral mee in dit topic maar dan ben ik wel benieuwd hoeveel achterwachten je moet hebben? Door een samen speling van omstandigheden is bijna ons hele netwerk uitgeschakeld momenteel. Heel veel kan en mag ik o Wat een negatieve reactie dit zeg! Ik ben niet egocentrisch omdat ik dit heel vervelend zal vinden als dit daadwerkelijk door gaat. Een vrije dag op korte termijn opnemen lukt eigenlijk vrijwel niet, daarnaast heb ik eigenlijk geen dagen meer omdat ik al zoveel weken + dagen per jaar moet opnemen om alle vakanties, studiedagen etc te moeten dekken. Mijn vader is dood en mijn moeder is ernstig ziek dus dat is al een setje opa/oma dat weg valt. Het andere setje opa/oma werkt gewoon nog fulltime. Bijna iedereen in onze omgeving werkt fulltime of de kinderen gaan naar de BSO, iets wat mijn zoon niet doet en die evt dagen geen gebruik van kan maken. Ik regel me altijd helemaal drie slagen in de rondte om alles te doen naast mijn werk wat er van me verlangt wordt door school en de leerkrachten van mijn zoon. Er zijn dagen bij dat ik maar 2 uur slaap om gewoon om 12 uur op het schoolplein te staan omdat ik het financieel niet kan betalen om 2 kinderen op de opvang te hebben. Maar fijn dat jij in mijn leven kan kijken en bedenkt dat die twee dagen wel moeten lukken voor jou salaris. Ik denk dat ik ook even een staking op ga zetten want ik werk in het ziekenhuis en je wilt niet weten hoe hoog de werkdruk daar is en hoe karig het salaris.
Ik als leerkracht vind het door deze uitspraken moeilijk om te geloven dat jij voor de klas staat. Natuurlijk willen we niet dat zoveel mogelijk mensen er last van hebben. Iedereen die ik spreek vindt het voor de kinderen en ouders heel vervelend.
Volgens mij was het de bedoeling dat een basisschoolleraar door zou stromen naar het voortgezet onderwijs. Dan kon je gelijk een salarisstap maken. Alleen gebeurt dat in de praktijk weinig. Ah artikel gevonden https://nos.nl/artikel/2190514-waarom-verdien-je-op-de-basisschool-minder-dan-op-de-middelbare-school.html
Hahaha karig salaris? Je wilt niet weten wat mijn man krijgt. De enige reden dat we het redden is dat hij weekend en avondtoeslag krijgt ivm zijn onregelmatige werk. En op de top na is iedereen! er achteruit op gegaan en doen we meer werk voor minder loon.waarom? Zodat we een baan behouden en een dak boven ons hoofd hebben. Als je staakte voor meer mankracht en werkdrukvermindering kon ik je serieus nemen, niet nu je al loonsverhoging toegekent hebt gekregen en staat de bedelen voor nog meer! Over egocentrisch gesproken...
Dan zou dus iedereen moeten staken Ik sta zeker niet te bedelen. Maar wil wel krijgen waar ik vind dat ik recht op heb. Gemiddelde salaris van een ander met een hbo opleiding is echt hoger hoor. Even beter je huiswerk doen voordat je van alles roept
Misschien moet je mijn vorige post even lezen. Het geld is niet alleen voor salaris. Maar ook voor meer mankracht. Waardoor de lossen kleiner worden. Dit is in het belang van de leerlingen
Dan had je een ander beroep moeten kiezen. Het gras is altijd ergens groener. En heb mijn huiswerk gedaan en ik vind echt dat je je nu aan stelt.
Idd ik hoop dat ze gauw een beroep kiest waar ze geen contact met andere mensen heeft want met zo een negatieve instelling kan je beter geen voorbeeldfunctie hebben voor kinderen. Boehoe ik heb het iets slechter dan mijn collega die wel voor het vo heeft gekozen. En dan bedenken dat er zat mensen een slag in de ronte werken en het elke maand maar net redden om de rekeningen te betalen en de kinderen van eten en kleren te voorzien. En voor de leerkrachten die wel hun hart en ziel in hun beroep hebben zitten ga vooral door maar wees ervan bewust dat de koek ook een keer op is.
Dat zijn de dingen waar ik mij wel nijdig over maak, staken prima, maar staak dan en dan ga je niet in dit geval oppassen op je kleinkinderen of zoals hier gebeurde bij de laatste staking naar de efteling met je kinderen. Als je wat meer wilt hebben voor jezelf moet je er ook zelf achter staan en niet gebruik maken van die vrije dag, dan sta je in den haag in mijn ogen.
We verdienen allemaal meer maar krijgen het niet. Je zou versteld staan als je zou weten hoeveel hbo'ers zich kapot werken voor een lullig loontje. Je hebt geen flauw benul hoeveel er momenteel onder hun niveau zitten te werken.