Staking basisscholen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als je het op deze manier vraagt is het iets heel anders dan hoe je het eerder vroeg, het denigrerende poppetje ernaast maakte het nog kinderlijker. Niet zo gek toch dat mensen daar dan over vallen?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hij staat er gewoon niet leuk. Zo van ‘nou dames, zitten jullie je nog steeds zo op te winden? Get a Life!’
    Maar nogmaals, zal aan mij liggen.
    Ik kijk overigens nooit wie wat schrijft, dus als je me naar jouw Posts vraagt... ik heb echt geen idee. Maar vond de opmerking dus dusdanig vreemd dat ik even keek van wie het was en toen zag ik je functie (en vond hem vervolgens nóg vreemder, hahaha)

Debaky vindt dit leuk.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nou bij deze zo was het dus niet bedoeld.

Debaky vindt dit leuk.
  4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou ja, eigenlijk dit dus :)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ook weer rechtgezet! Straks wordt het nog gezellig in dit topic! :)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Weet je mijn manier van modereren is niet alleen maar on topic bleren en roep gedraag jezelf. Ik probeer bij melding vaak met een luchtige opmerking de verhitte opmerkingen die over en weer gaan te bedaren zodat iedereen weer gezellig door kan, zonder overal gelijk slotjes op te doen.
    Vandaag was dat dus een "fail" die leuk was bedoeld maar niet zo over kwam.

merah vindt dit leuk.
  7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat vind ik een positief streven! Dat zie je inderdaad wel eens anders helaas.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Oke, dus er werd gemeld bij jou Paula. Jee... er zijn tig topics waar het veel en veel erger er aan toe gaat. Op een klein schermutselingetje na is er niks aan de hand volgens mij. Als dat nog niet eens meer mag.

9. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18

En dat naar huis sturen als een leraar ziek Is gaat wel komen als er nu niets gebeurd ben ik bang.
    Ik wil dat mijn kinderen beter onderwijs krijgen dan ikzelf ooit gehad heb. En ik geloof dat het de leerkrachten van onze kinderen daar ook om te doen Is.

Ik vraag me af degene die het niet met de staking eens zijn omdat leerkrachten al genoeg verdienen zich zouden willen laten omscholen om ook voor de klas te gaan staan. Want ik laat dat liever over aan mensen die daar niet gillend gek van worden! Al Is het salaris zeker wel aantrekkelijken als mijn salaris en toch ook HBO gedaan.... (Wat trouwens ook lager Is als in de zorg, en ook dat laat ik liever over aan mensen die daar voldoening uithalen.)

dds en Kukido vinden dit leuk.
  10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Helemaal mee eens.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik overweeg serieus om in het onderwijs te gaan werken. Daarbij wil ik nuanceren dat ik het op zich eens ben met staken. Maar niet op de manier waarop het hier wordt gedaan. En ook niet het doel van een hoger salaris. Wel verlaging van de werkdruk.
    Dat er een signaal vanuit het onderwijs (maar eigenlijk uit heel veel andere beroepsgroepen ook) nodig is, is evident.
    Waarbij ik ook nog wil nuanceren dat je verschillende vormen van werkdruk hebt, waarbij het echt nog vele malen erger kan dan in het onderwijs. Maar dat de leerkrachten gevangen zitten in een systeem, dat is mij overduidelijk en dat moet anders.

eeneneen isdrie vindt dit leuk.
  12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Maar daar hoor je niemand over. Ik hoor niet dat ze intern gaan kijken hoe het beter effecienter minder stressvol aantrekkelijker etc gemaakt kan worden.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Staken is ook een sociaal grondrecht in Nederland. Ik vind het dus juist egoistisch dat anderen ze dat recht willen ontzeggen, alleen omdat ze er zelf hinder van ondervinden :)

reckless, dds en puzzelstukje vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Nee, dat klopt. Daar hoor en lees ik ook niks over. Jammer, want dat zou voor meer draagvlak zorgen. Daarbij denk ik wel dat staken cq aan de bel trekken nodig is om vooral ook de politiek en besturen er van te doordringen dat het echt 5 over 12 is.
    Dus staken op zich is goed. Ik had het zelf alleen beter gevonden als ze gewoon 1 dag hadden gestaakt, zoals het nu is gegaan de eerste dag. En dat daarna andersoortige vormen van staken waren gekozen. Bijvoorbeeld een hele maand geen administratie doen.
    Of een spellendag door ouders laten leiden en zelf dan voorbereidend werk voor lessen gaan doen. Of of of of..... tig zaken te bedenken met wat creativiteit.

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Maar je hebt verschillende manieren van staken. En het lijkt er nu gewoon heel erg op dat het kost wat kost alleen maar op deze manier moet. Jammer, want daarmee krijg je steeds minder draagvlak als onderwijs.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eens kijken of je dat ook nog zegt als ze in de zorg écht gaan staken. Dwz urgente operaties die niet doorgaan, gebroken been? Kom volgende week maar terug!, ouderen die geen eten meer krijgen en de hele week in hun eigen ontlasting liggen. Want ja, ‘staken is een sociaal grondrecht’

snoes79, monique7 en Juul75 vinden dit leuk.
  17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wellicht wordt het tijd om kritisch naar zn grondrecht te kijken... Overigens kinderen hebben recht op onderwijs.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Wat ik ook dacht. Horen die niet een soort van neutraal te zijn?

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hebben we inmiddels al uitgevochten ;)

20. suus1983

suus1983 VIP lid