Staking basisscholen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Rechtbank, verzet u even de zitting want ik moet
    Ja en onder dat mom voelen de leerkrachten zich genoodzaakt om ook overtollige administratieve dingen te blijven doen, want anders wordt dit of dat niet betaald en krijgt de leerling geen zorg. Zo worden ze klem gezet. Ik vind dus dat de directie met de leraren naar het schoolbestuur en al die anderen die die eisen opleggen een vuist moeten maken. En graag ook met de ouder erbij. Het is toch van de zotte wat zij moeten doen om aan te tonen dat een kind zorg nodig heeft. Een leerkracht hier postte dat ze elke week voortgangsberslagen moet maken dat ze echt extra leest met een kind. Dat rapporteren duurt langer dan het lezen zelf. Dat is toch absurd. We moeten af van die verantwoordeingscultuur en terug naar vertrouwen in de professional. Reacties zoals dat jij die nu geeft die zorgen juist voor het in stand houden van de systemen. Het kan echt anders hoor. Als we dat met zijn allen willen.

lies276, dds, Lieke1989 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahaha precies. Sommige denken echt te makkelijk hier. Maar nee, wij zijn dwarse ouders met asociale kinderen en wij willen echt geen goed onderwijs omdat wij niet achter de stakingen zijn... :rolleyes:

Zucht .....

Riverdale87, Lieke1989 en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Nee geen assoiale kinderen...juist perfecte kinderen die nooit geen extra hulp nodig hebben. Want daardoor vinden wij het onderwijs wel goed en de stakingen niet nodig..... wel opletten het Debaky ;) Sorry, wordt een beetje melig

Debaky vindt dit leuk.
  4. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Haha..beter melig, hoor! Ik word juist kriegel van de reacties van sommigen hier. Voor mij komt het staken nu een beetje over als schreeuwen zonder oplossingen te bieden. Net zoiets als Wilders altijd doet. Brullen dat niks goed is, en alleen maar schoppen tegen de mensen die er iets aan proberen te doen.

Anita1983 vindt dit leuk.
  5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #1325 Debaky, 10 dec 2017
    Laatst bewerkt: 10 dec 2017
    Shit, gisteren teveel Gluhwijn op dus kan niet meer helder nadenken maar inderdaad. Je hebt gelijk. ;)

6. Lavieenrose

12 jan 2015
    98
    84
    18
    Dan neem jij dus vrij, oplossingsgericht denken. En anders verzin je wat anders. Ik vind het echt te zot voor woorden dat de juffen en meesters zich hier schuldig over moeten voelen. Ze doen het wel voor jullie kinderen. En wat vind je belangrijker? Een dag missen tussen kerst en oud en nieuw of beter onderwijs voor je kinderen?

Madeliefke, puzzelstukje, dds en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Lavieenrose

12 jan 2015
    98
    84
    18
    Ik moet zeggen dat ik dat ook wel een normale werkweek vind.

Lieke1989 en Pepijnn vinden dit leuk.
  8. Lavieenrose

12 jan 2015
    98
    84
    18
    Het gaat anders wel voor een groot deel over het probleem van opvang waar ouders mee opgezadeld worden. Hierboven sprak iemand zelfs over een rechtszaak aanspannen om het verloren geld terug te krijgen. Sorry, maar daar kan ik alleen maar heel hard om lachen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  9. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik denk dat je vergeet dat een significant aantal dames hier niet denkt dat meer geld zorgt voor beter onderwijs. Zij zijn van mening dat er goed gekeken moet worden naar waarom het niet lukt binnen het huidige budget.

Misschien goed als ze in het onderwijs eens vrij en oplossingsgericht denken?

lies276, merah, Juul75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Lavieenrose

12 jan 2015
    98
    84
    18
    Hoe wil jij dan kleinere klassen en meer handen in de klas krijgen?

puzzelstukje vindt dit leuk.
  11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het had je gesierd als je gewoon even het topic door had gelezen voor je dit soort antwoorden zou geven ;)

En als antwoord op je vraag, ik kies liever een vrije dag met kerst en oud en nieuw die ik dan samen met mijn gezin door kan brengen dan dat ik een vrije dag moet inleveren voor een staking waar ik niet achter sta. En als je wilt weten waarom ik dat kies dan raad ik je aan even het topic door te lezen want ik blijf mijzelf niet steeds herhalen :)

lies276, Lieke1989, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik wil niet meer handen in de klas. Het lijkt mij onnodig dat er meer dan 1 persoon voor 30 kinderen staat, eerlijk gezegd.

Meer geld zou m.i. moeten gaan naar SBO, om daar de wachtrij te verkleinen. Doordat er meer kinderen terecht kunnen in het SBO wordt het niveau verschil kleiner. Met de beschikbare onderwijsassistenten moet het dan toch haalbaar zijn? Zeker gezien het bedrag wat reeds toegezegd is.

Daarnaast denk ik dus, zoals je al meerder malen had kunnen lezen, dat de administratieve last omlaag moet. Dan heb je dus minder handen nodig.

13. Marchella

Marchella Niet meer actief

Hè waarom nou niet? :p
    Het topic hangt toch al aan elkaar vast van de herhalingen..

Debaky vindt dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb het filmpje bekeken en ja, het IS druk voor een juf: van 8 tot 17.30 uur aan het werk, en vaak 's avonds nog dingen moeten voorbereiden....Aan de andere kant: hoeveel meer mensen/beroepen hebben dit niet? Ook dat het iedere dag anders is en iedere dag oplossingen bedacht moeten worden is ook niet heel onbekend toch?

Nogmaals, je hoort mij niet zeggen dat de werkdruk niet hoog is, want dat is het gewoon wel. En ik pleit zeker wel voor meer geld voor meer leerkrachten om de werkdruk naar beneden te halen. Maar dit vind ik dus wel voor meer beroepen gelden, niet alleen voor leerkrachten.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Och onze juf houdt van lange werkdagen al valt het haar een beetje tegen dat ze na 10 jaar reception class nu class 2 moet doen. Foutje in het huiswerk maar ach. En over werkdruk, de enige leerkrachten die hier op school werkdruk hebben zijn de 'makkelijke' leerkrachten. School krijgt een goede offsted waardering en sommige leerkrachten moeten echt beter hun best gaan doen om de school daar te houden. Zo is er al een leerkracht vervangen omdat ze niet meer kon voldoen om haar jaar op niveau te houden.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Om nog maar te zwijgen van dat jij vrij hebt geregeld om naar de dokter te gaan voor een belangrijke afspraak, en de dokter verzet ineens de afspraak omdat de school van haar kinderen staakt en ze dus niet kan werken! Alsof je in elk vak maar random vrije dagen op kan nemen. Ik kan een spreekuur blokkeren, maanden van tevoren, maar een week tevoren is het haast geen doen.

Ik ben dinsdag toevallig "gewoon" vrij, dus ga er een leuke dag van maken. (en heb de luxe van een uitgebreid back-up netwerk voor als ik wel zou moeten werken)

Riverdale87 en suus1983 vinden dit leuk.
  17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    De dames die hier voor het weekend nog niets hadden gehoord, hebben die inmiddels wel wat gehoord van school?

Hier komt de staking trouwens onverwachts '' goed '' uit, de oudste is gisteren ziek geworden en blijft vandaag thuis en de jongste begint ook te kwakkelen, dus die kunnen morgen lekker de hele dag netflixen ;)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Jep, inderdaad!

Hier is de opvang inmiddels ook geregeld. Mijn moeder past op (ja, die moeder die juf is voor alle critici).

VBJ82 vindt dit leuk.
  19. Aszz

Aszz Niet meer actief

De jongste vanochtend;
    Mama het gaat vandaag vet sneeuwen hè? En omdat de leraren staken mogen we vanavond vast wel tot heel laat buiten spelen?
    :D Goed zo jongen :thumup: Overal kansen zien haha.

Riverdale87, lies276, veense en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben gelukkig vrij op dinsdag, maar als ik dat niet was geweest hadden we extra opvang moeten regelen. En dat kost mij al meer dan genoeg. Ik had een dag vrij kunnen nemen, maar wie staat er dan klaar voor de gezinnen en dus ook kinderen die mij keihard nodig hebben? Kan wel vervanging regelen, maar mijn collega’s hebben ook kinderen en dus hetzelfde probleem.

Ik snap dat ze willen staken, maar i.p.v. de overheid zijn nu de kinderen en ouders gedupeerd.

Deel Deze Pagina