Als er niets gebeurt worden kinderen straks nog veel vaker naar huis gestuurt. Omdat er niemand is om ze les te geven.
De school hier staakt ook. Het is mijn werkdag dus de oudste mag gezellig met zn broertje mee naar zijn school (opvang). Hij vindt het geweldig dat hij daar een dagje heen mag dus helemaal prima zo
Twee jaar terug werd nog verteld dat je beter geen pabo kon doen omdat je dan nooit werk, laat staan een vast contract zou kunnen vinden. Dus ik denk dat het allemaal wel los loopt.
Jij kent het bedrijfsleven niet! Er zijn genoeg banen waar mensen die naast hun eigen uren ontzettend veel overuren draaien die niet uitbetaald worden of waar de werkdruk heel hoog is dat ze een burnout krijgen etc Was het allemaal maar zo makkelijk... Ik denk dat deze staking zijn vruchten niet gaat afwerpen, met name omdat het niet duidelijk is waar het om gaat en daarnaast is er zoveel sneeuw gevallen dat staken het laatste is waar mensen 'last' van hebben.
Deze staking komt eigenlijk nu perfect uit ivm sneeuwval. Mijn man werkt morgen thuis, probleem met opvang opgelost.
Uhhhh...ik ken heel veel mensen die in het bedrijfsleven werken, maar niemand die zijn overuren betaald krijgt hoor, dat overwerken is dan zogezegd ‘inherent aan je functie’.
ja omdat alle inval onderwijzers amper meer kunnen werken. Ze Mogen 3 contracten per jaar doen, 1 dag invallen is 1 contract. Dus drie ziektedagen opvangen en je bent klaar met werken voor dat jaar. Is niet heel erg aantrekkelijk in een beroep.
Eh..maar dan kunnen ze toch meer doen? Er is toch zo'n lerarentekort? Waarom dan niet de invalkrachten aannemen?
En het ligt er maar net aan hoe je het regelt als schoolbesturen. In bepaalde regio's hebben ze speciale pools met invallers die speciaal daarvoor zijn aangenomen. En die dat nog leuk vinden ook. Er kan veel, als men maar wil.
Dat gebeurt hier ook vaak. De meeste juffen die in groep 0 (instroomgroep halverwege het jaar) zijn gestart hebben uiteindelijk allemaal een vaste aanstelling gekregen.
Maar even serieus, wat is hier zo apart aan? Mijn man zijn werkweek deze week ( die trouwens iedere week weer verschilt qua dagen ) Maandag: 06:00 tot 15:00 Dinsdag: 06:00 tot 15:00 Woensdag: Vergadering van 09:00 tot +- 12:30 Dan van 14:00 tot 23:00 werken Donderdag: 14:00 tot 23:00 werken Vrijdag: 23:00 tot 07:00 werken Zaterdag: 23:00 tot 07:00 werken Zondag: 23:00 tot 07:00 werken Maandag: uitslaap dag Dinsdag van 09:00 tot 13:00 cursus Woensdag / Donderdag vrij Vrijdag: Begint dus de week weer opnieuw met de ochtenddienst. Is niet om te laten zien dat mijn man het zwaarder heeft maar gewoon voor jouw eigen beeld om te laten zien dat je niet de enige bent die veel werkt.
Ja maar jouw man krijgt natuurlijk AL zijn overuren betaald niet te vergeten al zijn kansen om door te groeien.
Hahaha was het maar zo'n feest Die cursus dagen worden gezien als '' terug kom dagen '' en in het contract staat dat het bedrijf deze dagen niet hoeft uit te betalen. Ja hij word er wel slimmer van maar helaas niet rijker Maar ja, het is geen leraar dus hij zal het natuurlijk niet zo druk hebben
Hier hebben ze in die pool zeg maar 1 contract, dus dan kunnen ze onder dat contract wel vaker invallen dan 3x.