Staking basisscholen

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Moet je even een kijkje nemen op mijn FB. Leraren die een gezellig dagje museum doen met hun familie. Dat helpt natuurlijk enorm in het serieus genomen worden....
    En nee, mijn moeder staakte ook niet, maar staat er ook niet geheel achter en zit met haar gezondheid.

Debaky vindt dit leuk.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Sluit me bij aan. Ik las hier dat een school vandaag open was voor de ouders! Om een discussie aan te gaan. Dat vind ik dus top, daarmee creeer je begrip.

Debaky en merah vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

op een paar scholen hier zijn de ouders voor de klas gaan staan

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja dus demonstreren. Niet een gezellig uitje met je familie als je draagvlak wil creëren.

Debaky, Lieke1989 en merah vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Daarmee creëer je ook veel meer draagvlak voor een eventuele volgende keer.

Debaky en Amarens vinden dit leuk.
  6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Precies :)

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vind ik ook heel goed.

8. tuc

tuc Niet meer actief

ja prima, dat mag je vinden.
    Maar Debaky stelt voor dat ze dan achterstallig werk doen, wat een ander dan weer bezopen vindt.
    Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.

rijo vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou als je niet eens begrijpt dat dit geen optie is? Staken is staken, niet een gezellig uitje.
    Echt hoor, ik vind staken 1 ding, maar dit slaat toch nergens Op?

Edit aangepast

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik bedoelde; een huisarts is een generalist. Die weet van alles een beetje. Een basisarts alleen is overigens eigenlijk nog ‘niks’. Dan moet je altijd door. Huisarts of verpleeghuisarts is dan de kortste route.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat vind ik wel wat! Mochten ze weer gaan staken, dan ga ik serieus kijken of dat een optie is. Lijkt me wel wat!

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Volgens mij kun je dan wel als arboarts werken. Een kennis deed dat.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Even uit interesse: mogen gereformeerde leraren niet staken/of de scholen laten sluiten i.v.m. sneeuw)? Of is er een andere reden waardoor ze telkens toch doorbikkelen?

14. tuc

tuc Niet meer actief

tja ik denk dat je dat niet voor een ander kunt bepalen, jouw moeder tobt met gezondheid maar voor de buitenwereld heeft ze een gezellig dagje met de kleinkinderen.
    De 1 vind staken het werk neerleggen, een ander een goede mogelijkheid om achterstallig werk te doen en weer een ander vind dat je per se naar Den Haag moet.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Maar je snapt het punt niet volgens mij? Het gaat erom dat je op deze manier alleen maar meer afstand en onbegrip creëert en dat is niet wat je zou moeten willen. Ik denk dat als ze echt wat willen bereiken ze de ouders achter zich nodig hebben.

En nee hoor, iedereen in onze omgeving weet van mijn moeders gezondheid en ze zal ook nooit zo stom zijn om er foto's van op Facebook te plaatsen. Daarbij vind ik thuis zijn nog altijd wat anders dan gezellig de hort op.
    E

merah vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat snap ik wel, jij snapt mij niet.
    Niet iedereen denkt hetzelfde erover als jij. Er zijn mensen die vinden dat staken per definitie betekend dat je dus naar het Malieveld gaat. Voor die mensen kweken leerkrachten dus geen begrip als ze achterstallig werk in de klas gaan doen, wat Debaky (en een hoop anderen, want ik heb die optie hier op school ook voorbij horen komen bij "boze" ouders)
    Er waren dus veel ouders hier die riepen: ja als je dan staakt, doe dan nuttig werk. Dus achterstallig werk doen had hier op veel begrip gerekend. Maar op social media lees ik weer heel veel reacties als: nee staken is staken en ga je dus niet je administratie bijwerken.

Hoe dan ook is er een groep teleurgesteld in wat er gedaan is vandaag.

merah vindt dit leuk.
  17. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wat betreft sneeuw: reformatorische scholen sluiten dan wanneer zij het nodig vinden, net als alle andere scholen dus.
    Wat betreft staken: de overheid staat boven het volk, net als een werkgever boven zijn werknemers staat. Door te staken kom je uitdrukkelijk in opstand, want je legt je werk neer.
    Volgens de bijbel mag dit alleen wanneer het gezag slecht en zondig handelt. In dat geval heb je het recht om in opstand te komen.
    Wanneer het gezag niet 'zondigt', maar je het wel oneens bent, kun je dat op andere manieren proberen op te lossen. Bijvoorbeeld door overleg, om de tafel te gaan zitten, etc.
    Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb :)

Overigens staken sommige christelijke scholen wel. Ligt ook een beetje aan het bestuur denk ik.

mamabri, Loesje86 en merah vinden dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zeg ook dat ze gewoon moeten staken maar als ze dan toch besluiten om niet te staken dan kunnen ze beter hun administratie gaan bijwerken dan met hun kont in een bioscoop te gaan zitten. Daar heb je als leraar toch helemaal geen tijd voor? :rolleyes:

merah en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina