Dat "simpele voorbeeld" zoals jij het noemt, kost enorm veel tijd in het PO. Ik zou meer voor een systeem zijn waarbij alleen de bovenste en de onderste 10 procent van de kinderen nauwkeurig gevolgd worden. En als ouders daar problemen mee hebben, omdat hun kind daar niet toe behoort, moeten ze m.i. extra betalen. Want dat is zorg geven die niet nodig is.
Jij doet net alsof ik zeg dat het allemaal afgeschaft moet worden. Maar dat zeg ik helemaal niet. Weer de hakken in het zand in plaats van meedenken. Lekkere instelling.
Tja, jij als opper zeiker zal goed weten wat zeiken is Enne, niet kunnen verplaatsen in de ouders? Volgens mij heb ik dit totaal niet benoemd. Snap best dat het voor sommige ouders lastig kan zijn.
Opper zeiker? Hahaha omdat ik dus niet achter de stakingen sta en daar eerlijk voor uit kom en mijn mening er over geef ben ik een opper zeiker Oke. En jij bent lerares? Wauw. Hey succes he!
Ze is lerares......maakt dat haar heilig? Dat is een steek onder de gordel. Zij komt ook eerlijk uit voor haar mening! Jij schrijft posts met een zeikerig ondertoon, dus ik begrijp Mol81 volledig. Even een opmerking van mij in jouw respectloze taal: Ik ben heel blij dat jouw kinderen (kind) niet bij mij op school zitten. Jij bent een madammetje die op hoge poten aan komt draven als iets op school is voorgevallen en heb weinig vertrouwen in de juf/ school. Ik hoef je gelukkig niet te zien/ aan te horen. Ik heb veel respect voor de juffen op jouw school! Bleh....
Dit soort opmerkingen is echt niet nodig. Waarom reageer je niet op mijn directe vraag van eerder in dit topic, over hoeveel uur je werkt? Het lijkt wel alsof jij alleen komt om ruzie te zoeken en te stoken, in plaats van - op welke manier dan ook - bij te dragen aan de discussie.
Je hebt helemaal gelijk. Maar haar opmerkingen zijn ook niet nodig. Ik was van plan niet meer te reageren, maar het doet me wel wat als mensen zo slecht over het beroep praten. Ik werk 24 uur per week, ik moet dus 27 uur per week werken om mijn vakanties te compenseren.
Ehm, vrede op aarde?! en naastenliefde staat geloof ik centraal deze dagen. Zullen we dan elkaar aub in onze waarde laten hier!
Hahahah. Jij maakt aannames die kant nog wal slaan, ik heb ook absoluut geen zin om mij te verdedigen. Ik weet zelf hoe ik ben op school en tegen de leraar van mijn kinderen, gelukkig is dat veeeer van hoe jij mij hier denkt te kunnen beschrijven. Maaruh, hele fijne feestdagen he Niet teveel aan de azijn fles hangen
We weten nu echt wel dat jij er niet achter staat. Je blijft maar doorgaan. En noemt anderen vervolgens zeikerds. Ik ben lerares ja en leer de leerlingen dat ze voor hun mening moeten uitkomen. Maar dat ze alles niet 100 keer hoeven herhalen. Zou een wijze les voor je zijn geweest vroeger.
Ow dus ik mag niet reageren op nieuwe reacties maar iemand die voorstander is wel? Weird. Maar je hebt gelijk, had al eerder gezegd niet meer te reageren maar sommige van jullie irriteren mij mateloos en dan kan ik het gewoon niet laten. Maar ik ga het nu wederom proberen om niet meer te reageren en dan zeker niet meer op jou . Ik ga lekker genieten van kerstavond. Ook jou wens ik fijne dagen en keep on smiling
https://nos.nl/artikel/2210179-donderdag-staking-in-regionaal-bus-en-treinvervoer.html Het is toch wat, nu weer een staking in het openbaar vervoer
Is er echt een mogelijkheid dat dit gaat gebeuren.? Ik heb ontzettend veel respect voor leraren en begrip voor de situatie en dat er iets moet veranderen. Maar als de school van dochter een week dicht zou gaan heb ik toch echt serieus een groot probleem.. Ik kan niet zomaar een week vrijnemen en de BSO voor incidentele opvang is zo ontzettend duur.. (als ze al plaats hebben)
Ik vind ook echt dat er wat moet gebeuren hoor. Er moeten dingen veranderen. Maar of dit de manier is... ik weet het niet. Ik weet ook niet of ik zelf ga staken en wat de school gaat doen als het zover is.
Ai ik zie dit topic weer boven drijven, maar gelukkig nog geen nieuwe stakingen (toch?) Ik ben er inmiddels wel klaar mee dat de ouders de dupe zijn, alsof door ons dwars te zitten (en daarmee het bedrijfsleven ontwrichten) er stappen gezet kunnen worden. Ik geloof eerder dat leraren moeten gaan praten met de commissies/ besturen die erboven hangen, hoe zij het geld gaan verdelen?
Eens. Ik denk dat als het zo doorgaat het alleen de relatie tussen ouders en leraren zal beschadigen. Weet niet of we dat moeten willen..
Ik mag toch hopen dat ieder welwillend mens kan bedenken dat je dat soort dingen gescheiden kan houden. Waarom zou de relatie tussen een ouder en een leerkracht beschadigen? Het is geen persoonlijke aanval van lkr naar ouder of andersom. Vat het dan ook niet zo op. Je mag het ergens niet mee eens zijn (bijv met een staking) maar het is onzin om dit persoonlijk te zien.
Tja, als je begrip vraagt voor een actie waarbij je continu mensen raakt die er niets aan kunnen doen (ouders) en niet duidelijk uit kunt onderbouwen waarom je dat blijft doen, hoef je niet te verwachten dat de relatie goed blijft. Consequenties van keuzes heet zoiets. Als je in het normale bedrijfsleven gaat staken en dus degene raakt die er wel wat aan kan doen (de werkgever) is die ook niet blij nee. Laat staan mensen die eigenlijk geen invloed hebben op dit hele proces.