Staking Frankrijk en binnenkort vertrekken :-(

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Angel1980, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Lekkere boeren daar. Hebben een vrachtwagen met vlees leeggeroofd en de gendarmerie deed niets. Van een nederlandse trucker..

2. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

WTF???

Volgend jaar gaan wij naar Duitsland.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Stomme fransen...die denken alleen ikke ikke. Das de reden dat wij er echt niet op vakantie gaan ( op disney na)

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind het een onverantwoorde staking. Mensen met kinderen die uren in de hitte moeten zitten, ouderen idem. Ook niet wetend of zich hierop hadden voorbereid qua vocht. En wat dacht dat je van door de uren vertraging de vermoeidheid die opkomt spelen, en dan moet je nog naar je bestemming rijden. Heel gevaarlijk! Daarbij, de wegen waren ook ontzettend vies, dat levert ook gevaar op.

Nee, absoluut geen goede actie. Neemt niet weg dat ze het recht hebben om te staken, maar zorg dat je dat op een andere manier doet.

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Het is volgende week pas zwarte zaterdag. Voor wat betreft rijden op zaterdag; soms heb je ook geen keus natuurlijk. Op veel campings e.d. is zaterdag een verplichte aankomstdag.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ow, volgende week pas? Op radio hadden ze het over dit weekend?? Nou ja, maakt ook niet uit.
    Moet je dan per se op zaterdag aankomen? Ook al betaal je al gewoon en wil je liever zondag aankomen?

7. Dappertje Dik

Er zijn meerdere zwarte zaterdagen.

8. Dappertje Dik

Er zijn meerdere drukke zaterdagen. Volgende week is officieel zz. Lekker belangrijk, je moet er toch door.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hoor net op t nieuws dat alle blokkades op de snelweg weg zijn. En alles weer rijdt
    Goede reis voor wie gaat!

10. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Oh nee, dat moet niet, maar ik zou het persoonlijk zonde vinden om een dag later pad aan te komen.

11. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Op de site van de anwb staat volgend weekend aangegeven als zwarte zaterdag, maar ik ga er van uit dat het nu oom flink druk zal zijn.
    Wij gaan over een uurtje of 6 rijden dus ben benieuwd.
    Als de boeren zich maar rustig houden:p

Voor iedereen die ook gaat vannacht of morgen een hele goede reis gewenst!

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, ook wel weer zo. Maar ik zou zelf echt nooit zo ver weg gaan met auto, al helemaal niet wetende dat we in de file komen. Beetje verwend ben ik wel ;) Ik zou Zuid-Duitsland wel de max vinden. Hoewel zeg nooit nooit, wie weet wil mn kleine later wel heeeeel graag willen kamperen in een warm land :D

13. Dappertje Dik

Ik vraag me vaak af waarom we toch steeds weer naar Frankrijk gaan.
    Zuid-Frankrijk dan.

Zeer zeker niet om 'de Fransman' want wij vinden de Fransen gewoon niet aardig en hartelijk en spontaan. Nee, neem dan de Grieken of Portugezen, zo vriendelijk en gastvrij!

Vanwege de natuur? Nee, in België en Duitsland en Oostenrijk ook prachtige natuur.

Vanwege de fantastische keuken? Nope, wederom niet, doe mij dan maar de Mediterrane keuken.

Omdat we zulke zonaanbidders zijn die het liefst de hele dag liggen te bakken? Nee, ook niet!

Waarom dan?

Omdat we van het buitenleven houden en op zoek zijn naar DROOG weer. En dat is in België, Duitsland en Noord-Frankrijk vaak niet het geval, om over Scandinavië maar helemaal niet te spreken.

Verder zuid is het (voor ons iig) in de zomervakantie te heet en je moet dan vliegen en dat is duurder dan een auto/kampeervakantie.

Waarom gaan jullie naar Frankrijk?

14. Angel1980

Thanks! :p

15. Angel1980

Vanwege het weer, de ruimte op een camping (tent) en de natuur. Maar nu hebben we gekozen voor 'bekend' terrein omdat we het voor het eerst met onze eigen tent gaan. Maar ik zou zeker ook andere landen willen zien en ontdekken ; )

16. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wij gaan naar Frankrijk omdat het een mooi land is (we gaan naar het meer van Annecy), omdat de kans op goed weer vrij groot is en omdat we het met de auto kunnen doen.

Ik ga met mijn dochter voorlopig écht nog niet vliegen, ik zie haar het hele vliegtuig al op stelten zetten, dus Frankrijk is dan goed te doen.

Deel Deze Pagina