Staking kdv/pz/bso week vanaf 23 juni

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Vero0504, Jun 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Ik sta binnenkort een dagje bij de peuters. Op 1 kind. Dat zijn echt de relaxte dagen waarop zoveel meer kan. 9 peuters met z’n 2e omdat heel veel op vakantie zijn. Kijk er naar uit!

Ella1988 and tuc like this.
  2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Maar dan ga je toch staken op organisatieniveau? Het hoeft niet direct landelijk. Leg het werk maar neer en zeg dat je er helemaal genoeg van hebt.

Ik heb op mijn werk ook te maken gehad met de implementatie van de AVG. Echt, het wordt helemaal verkeerd toegepast. Veel te streng. Die wet verbiedt niet het gebruik van persoonsgegevens. Je moet er alleen zorgvuldig mee omgaan.

Ik weet dat het hier zo aan toe gaat, omdat ik een pm'er ken die daar werkt. Medewerkers geven ook aan dat ze blij zijn dat ze daar mogen werken. Er is zo'n fijn klimaat.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Ik zeg niet dat ik weet hoe het anders moet, maar dat ik zie dat het ook anders kan. Zou je als organisatie dan niet heel erg benieuwd zijn hoe die kdv'en het dan doen? Als de organisatie daar niet geinteresseerd in is, dan weet je direct waar de oorzaak van het probleem ligt: bij het hogere management.

4. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Ik werk zelf als PM’er en snap de staking niet zo goed. De werkdruk is wel eens vele malen hoger geweest. Qua administratie valt het bij ons 100% mee, bij ons is de insteek: elke minuut administratie is een verloren minuut voor de kinderen.

Het enige wat ik vervelend vind is de extra dag die je beschikbaar moet zijn naast je werkdag. Maargoed, die bestaat al jaren en ik heb er nog nooit last van gehad.

5. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Wat fijn dat dat de insteek is zeg! Hier hoef ik dan weer geen extra dag beschikbaar te zijn.

YaelStone likes this.
  6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    #86 YaelStone, Jun 16, 2021
    Last edited: Jun 16, 2021
    Klopt! Het was jarenlang niet zo hoor, alles moest vooral vooraf ingecalculeerd zijn, veel administratie invullen. Bij elke val etc etc. Ze zijn nu aan het omdraaien, gelukkig.

Je beschikbaarheidsdag staat in het CAO trouwens.

1D60DF11-D4B4-422C-A017-A0E08575126F.jpeg

7. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Gelukkig doen ze dat bij ons niet. Hoeven ze ook niet te doen, want dan neem ik ontslag. Ik kan en ga dat gewoon niet doen. Ik werk 3 vaste dagen en die ben ik helemaal beschikbaar voor ze. De andere dagen niet. Is toch ook lastig te regelen met je je privé lijkt mij

YaelStone likes this.
  8. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Bij ons gelukkig ook niet! Maar van mij mag dat ook wel uit het CAO :roflmao:

9. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Nou indd! Wat irritant dat dit kan en mag. Is toch geen doen eigenlijk.

10. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Springen jullie dan niet een keertje in als een collega ziek is? Of bedoel je dat je niet altijd een extra dag wil werken?
    Hier ook nog nooit opgeroepen maar kan mij voorstellen dat als er collega's ziek zijn dit wel eens voor van komen. Zo veranderen mijn diensten ook nog wel eens als er veel inval is.

11. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Bijna nooit nee omdat ik dat geen opvang heb voor mijn eigen kind. Ik heb het wel eens gedaan maar een boel geregel en uiteindelijk was het niet meer nodig.

Mijn diensten veranderen weleens, blijf weleens wat langer ect dat is geen probleem.

Ik wil niet wekelijks nog een standaard dag beschikbaar moeten staan waarop in dus geen afspraken in kan plannen en opvang voor mijn zoon moet regelen en betalen.

YaelStone and Ella1988 like this.
  12. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Ja zeker wel! Hier wisselt het rooster ook wel vaak tegenwoordig. Ik wil zeker wel wat extra werken voor een zieke collega of onvoorziene omstandigheden. Maar standaard 1 dag extra beschikbaar zijn, daar pas ik voor, ik heb niet voor niets een bepaald aantal uren op contract.

Ella1988 likes this.
  13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hier net mail gehad van BSO dat ze uiteraard de kans geven om te staken maar dat geen van de medewerkers heeft aangegeven te willen staken. Dus hier blijven ze open.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Superfijn! Ben benieuwd wat ze hier doen. Het hoofd van onze BSO is op huwelijksreis.

15. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,539
    113
    Female
    Dat is misschien regio gebonden dan, want hier in de regio merk ik dat helemaal niet.
    Mijn zusje is ook werkzaam in de kinderopvang. Vast contract van 30 uur en al een mooi salaris.
    De werkdruk durf ik niet veel over te zeggen, daar weet ik niet veel van. Hele dag kinderen in je heen is best intensief ja, maar daar kies je dan ook voor.
    Ik heb geen begrip voor staken in onderwijs of de kinderopvang, je raakt er enkel de ouders mee.. en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Relax likes this.
  16. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

Dec 31, 2014
    449
    229
    43
    Female
    Hier gaan ze ook niet staken. Ze vinden dat ze dat de ouders (klanten) niet aan kunnen doen. Ze gaan aankomende week alleen samen eten als teambuilding. Fijn voor ons ouders :thumup:.

Spectre, Relax and Mapje like this.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

De werkdruk heeft niets te maken met de kinderen om je heen. Zowel bij leerkrachten als pm'ers niet. Sterker nog: de kinderen zijn de enige reden dat men dit beroep nog kiest. De werkdruk wordt veroorzaakt door alle debiele regeltjes en protocollen en administratie die bijgehouden moet worden. (Bij leerkrachten zal het (niet)passend onderwijs ook nog een rol spelen. In de kinderopvang natuurlijk niet.
    Je kiest zo'n soort beroep om met kinderen bezig zijn, hen iets te leren/te begeleiden. Niet om meters administratie te doen wanneer je een kind een rekenles geeft of een activiteit met een kind doet.

Vaste contracten zijn er ook nog steeds, het is niet regiogebonden, maar meer afhankelijk van in welke tijd je de kinderopvang in gestapt bent. Het aantal kinderen is zo veranderlijk en onderhevig aan de beslissingen van de overheid. Op het moment dat de KOT regeling goed is stromen de kdv's vol, wordt die weer gedeeltelijk teruggeschroefd dan is het drama. Ik werk nu bij elkaar bijna 16 jaar in de kinderopvang en je ziet dat in golven gaan. In een tijd dat het minder gaat zijn ze natuurlijk zuinig met contracturen.

Ja de ouders worden geraakt en dat is niet leuk. Geloof maar dat die leerkrachten en pm'ers dat niet willen. Maar zoals ik aan iemand anders ook al vroeg: hoe dan? Vragen helpt niet, dat is al oeverloos gedaan.

Seffie and Malbec like this.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,539
    113
    Female
    Nee dat is ook zo inderdaad. Ik snap ook wel het waarom, maar ik vind het niet de juiste manier.

19. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Helemaal eens dat leidsters fantastisch en onmisbaar werk doen. Maar bij het kdv 3n de psg waar mijn kinderen heen gaan doen ze dit echt allemaal niet hoor (foto's, plasluiers enz enz), dus de vraag is van wie dit 'moet' en of staken dan het juiste middel is.

Malbec likes this.
  20. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    Hier vandaag de mededeling dat er volgende week donderdag gestaakt wordt en dan mijn jongste zoon geen opvang kan krijgen. De oudste wel. Dus lekker irritant. Ondertussen werken man en ik weer beide buiten de deur, met een hele reeks aan afspraken. Dus dat wordt weer vanalles afzeggen omplannen en regelen.
    Afgelopen week al gedoe omdat de jongste een snotneus had en dus getest moest worden. Nu dit weer. Opa’s en oma’s die eindelijk even lekker op vakantie zijn. Ze vragen om begrip van ouders, nou van mij hebben ze die niet.

Share This Page