staking

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door senna1979, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Marin is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden, tot die tijd heeft zij borstvoeding gekregen (ben ik best trots op).
    Op haar verjaardag (`s avonds) weigerde zij de borst, als ik de borst aanbood dan ging ze helemaal in standje onmogelijk liggen en zij duwde de borst weg.
    Elke keer probeerde ik de borst aan te bieden maar als ik haar al dreigde aan te leggen dan ging ze al huilen en met haar armen zwaaien.
    Maandagochtend nam zij voor het eerst weer een keer de borst maar de rest van de dag weer niet.
    Ik heb nu de afgelopen dagen twee keer per dag gekolft.
    Nu vraag ik mij af, komt zo`n periode vaker voor (fase) of is dit nu de manier dat Marin aangeeft dat het genoeg is? (wat ik erg jammer zal vinden).
    Vanmorgen nam zij weer de borst maar ik hoop dat ik nu nog voldoende melk aanmaak.
    Tussendoor heb ik flesvoeding gegeven en die heeft ze afgelopen dagen helemaal leeggedronken.

Kus Senna

2. ik zou gewoon rustig proberen te blijven en zeker je borst niet proberen op te dringen. Hopelijk wil ze snel weer, maar het zou natuurlijk kunnen dat het voor haar zelf genoeg is.

Lijkt me idd heel erg moeilijk moest dat zo zijn. Dat is ook steeds mijn grote angst geweest, dat Liene mij moet spenen, ipv ik haar. ;)

Hopelijk is het maar een fase en komt ze snel weer bij jou!

3. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Saar,

Ik hoop ook dat ze snel weer wil, ik had niet verwacht dat het voor mij een teleurstelling zou zijn.
    Ik probeer het nu `s ochtends en `s avonds.
    Ik heb een wijkverpleegkundige gebeld want ik geef Marin flesvoeding (NAN 2), ik vroeg mij af of dat ik al over moest stappen op 3.
    Volgens de wijkverpleegkundige is het onzin als je flesvoeding geeft nadat het kind 1 jaar geworden is, gewone melk is net zo goed.
    Ik heb Marin net geprobeerd melk te geven, ze liet het gelijk uit haar mond lopen.
    Ach ja, dat wordt oefenen denk ik.
    Dank je wel voor je antwoord.

Groetjes Annika

4. Liene lust ook geen gewone melk, maar sojamelk drinkt ze dolgraag. Misschien een tip?

Hopelijk komt ze snel weer drinken, lijkt me echt wel moeilijk als je kindje niet meer wil. Maar het is dan wel super dat jij je kindje zolang bv hebt gegeven als het zelf heeft aangegeven. Daar kan je al trots op zijn.

Saartje

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Marin wil nu alleen nog `s ochtends aan de borst, verder weigert ze de borst nog steeds.
    Wat adviseren jullie (ik kolf alleen nog `s middags en`s avonds dus het loopt nu erg terug), zal ik helemaal afbouwen, is dit het einde?
    Of zal ik gewoon die ochtendvoeding aanhouden en zien "waar het schip strand".
    Ik vind het echt zo jammer dat het nu ophoud, ik had nog best een tijdje door willen gaan.

Kus Senna

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,

Als je niet wil stoppen, dan zou ik niet opgeven.
    Houdt iedere dag vaste kolftijden aan, en bied je dochter de borst aan.
    Je hoort namelijk heel vaak dat als kindjes 13 -14 maanden zijn dat ze dan opeens borst weigeren. Het kan meerdere oorzaken hebben.
    Moet je ongesteld worden? Ben je opnieuw zwanger, is er sprake van spruw? Dit kan allemaal de smaak van de melk veranderen.

Kv hoef je idd niet te geven gewone (karne)melk of yoghurt ( totaal 300 ml zuivel) per dag is afdoende. Daarnaast kan de afgekolfde melk natuurlijk ook in een (tuit) beker geven.

Misschien kan je je vraag ook eens op het borstvoedingsforum stellen, of bellen met iemand van de VBN?

Succes!

Deel Deze Pagina