Nee, daarom heb ik een ander vak gekozen. En dat mensen zo behandeld worden is natuurlijk bij geen één beroepsgroep goed te praten, helaas zijn buschauffeurs daar echt niet de enigen in.
Ik zeg nergens dat ze niet mogen staken maar een beetje reëel zijn lijkt me niet teveel gevraagd. Vind het ook makkelijk gezegd dat de mensen dan maar wat langer moeten wachten op een ingreep in het ziekenhuis zoals je moeder volgende week. Hoeveel zorg is er niet blijven liggen tijdens corona.... En nee, ik hoef niet te staken omdat ik van mijn werk hou en weet dat dit bij mijn werk hoort. Net zoals een buschauffeur weet wat het betekent om op de bus te zitten. Werk genoeg te vinden dus als het ze niet bevalt kunnen ze ook ander werk zoeken. Ik ben het er zeker mee eens dat ze recht op pauze hebben en fatsoenlijk naar de wc moeten kunnen maar zoveel loonstijging is echt belachelijk!
Dat zegt niemand. Maar het moet wel reeël blijven. Er wordt nu niet 1 keer gestaakt, dit duurt met pauzes al weken. En de leerlingen (en kwetsbare) mensen die dit treft kunnen er al helemaal niets aan doen. Mensen die dagelijks de bus pakken zijn over het algemeen geen mensen die andere opties hebben.
Maar als iedereen dat doet blijft, rijden er ook geen bussen meer. Hier vervallen ook veel ritten, maar dat is omdat er geen personeel is en in mindere mate vanwege de stakingen.
Klopt, maar misschien schud dat de werkgevers wel wakker... Die moeten dan alles uit de kast trekken om aan nieuw personeel te komen. Nu zullen ze toch het ea moeten doen om hun personeel te houden.
Ik ben inmiddels die stakingen wel een beetje zat aan het worden. Mijn oudste is gisteren 2 uur bezig geweest om thuis te komen omdat er van alles uitvalt. Normaal is het een ritje van 30 minuten. Dan heb ik het nog geeneens over alle keren dat die bij een bushalte staat te wachten en er komt gewoon geen bus. Ben allang blij dat die nu geen toetsweken heeft. Zijn er toch zat die er afhankelijk van zijn en veel scholen zitten nu in de tentamenperiode
Man man, wat een kansloos gedoe dit, met een toetsweek ben je inderdaad helemaal ongelukkig Hier dan het geluk dat we zelf kunnen brengen/halen als het nodig is (werken in dezelfde plaats waar de oudste op school zit). Maar keek gisterochtend, er reed gewoonweg geen één bus de héle ochtend
Hier reed gisterochtend ook niks de hele ochtend. Hele eind door de stromende regen gefietst. Vandaag rijdt alles gelukkig wel. Ik was zo mooi op tijd op het centraal station dat ik al gestemd heb
Het is een toestand idd, maar ik lees dat er nog gister op de bus hebben staan wachten. Is het niet in heel NL hetzelfde? Want wij wisten van te voren dat er gister en vandaag geen bussen rijden. Op de app van 9292 staat een schema. Dan rijdt er hier ook echt niks. Vandaag gelukkig prima weer, dus lekker fietsen.
Hier regelmatig dat in de OV9292 app de bus lijkt te rijden, die info staat dan ook op het bord bij de bushalte, maar *poef* ineens is de bus dan verdwenen van het bord en rijdt ie niet. Heel irritant. Wat is sowieso vreemd vind is dat sommige buslijnen rood en doorgestreept zijn als "vervallen", maar ook meerdere buslijnen die dan gewoon helemaal niet in de app staan, terwijl ze normaal wel zouden rijden. Blij voor degenen die als alternatief nog de fiets hebben! Gisteren was het hier echt hondenweer het kwam met bakken de lucht uit!
Hier rijden sommige bussen wel (niet iedere chauffeur is aangesloten bij een vakbond), ze verwijzen dan naar de app, dan staat er heel mooi dat lijn 5 er aan komt - maar die komt gewoon helemaal niet. En lijn 1 rijdt ineens wel, terwijl dat nergens in de reisplanning staat. Totaal onduidelijk dus. Maar daardoor staan mensen soms wel op een bus te wachten die gewoon niet rijdt.
Zo veel loonstijging is belachelijk? Eh er is een enorme inflatie geweest en de lonen stijgen niet mee. Ze verdienden hiervoor ook al te weinig. Moet iemand die van zijn beroep houdt dan maar voor een schijntje aan het werk? Of volgens jou ander werk zoeken wat meer verdient maar niet leuk is. Wat kortzichtig zeg. Ja, die stakingen zijn echt bloed irritant, dat klopt. Neemt niet weg dat iemand gewoon recht heeft op een fatsoenlijk inkomen die past bij de huidige situatie.
Ja joh waardeloos. Indien nodig kan die met onze auto maar het is gewoon kansloos. Hij is nu weer onderweg. Hij zegt al als er weer niks rijdt kom ik wel naar huis toe. Zal blij zijn als het weer een keer klaar is
Ja, maar je hebt niet altijd de optie om op een andere manier op de plaats van bestemming te komen. Ik weet inmiddels dat 9292 absoluut niet klopt, de helft van de bussen vervalt en de andere helft zou moeten rijden. In de praktijk kan je daar echt niet van op aan. Je moet gewoon bij de bushalte gaan staan en hopen dat er iets komt. Gemiddelde wachttijd is hier 40-60 minuten ben ik achter gekomen, dus ik ga nu vaak een uur van te voren weg. En soms heb je geluk, dan is het maar 5 minuten wachten. En soms heb je pech, zoals mijn collega die pas 2 uur in de sneeuw heeft staan wachten. Overigens stopte hier de vorige keer een lieve mevrouw bij de bushalte, die had een paar plekjes over in de auto en heeft dus wat wachtende mensen meegenomen. Dat vond ik echt heel lief!! En heel stiekem vroeg ik me af waarom niet meer mensen dit aanbieden - het is een doorgaande weg, dus iedereen rijdt in principe dezelfde richting op. Als meer auto's wat mensen mee laten rijden, kan je een hoop mensen uit de brand helpen. Maar goed, dat kan je natuurlijk niet verwachten of eisen. Ik vond het in ieder geval al heel lief dat die ene mevrouw stopte
Volgens mij heeft iedereen last van de inflatie dus daarvoor hoef je niet te gaan staken. Zo slecht is het salaris helemaal niet en als ik gisteren een advertentie tegen kom dat je een opleiding kan volgen van een half jaar en dan op de bus kan stappen en het een mbo 1 of 2 is kun je niet verwachten dat je de hoofdprijs gaat verdienen!