Hallo, ik zal even kort uitleggen wat er gaande is. Ik heb gebroken met mijn beste vriendin. ze is nl compleet doorgedraaid maar ziet dit zelf niet in. de hele werled is slecht behalve zij. We zouden op reis samen nl. en na betalen smst ze mij dat ze 2 maanden huurachterstand heeft en het niet kan betalen... dus ja ik boos, want ik had het betaald nl en zou het van haar terug krijgen vliegreis moest nl in 1x van 1 rekening betaald worden! Heel logisch lijkt mij dat ik boos ben. Ze vraagt me: ben je boos? ik heb eerlijk geantwoord van ja dat ben ik omdat jij altijd aan het sjoppen bent en op stap bent en niet je huur betaald. Toen kreeg ik een mailbox vol verwijten... die ik allemaal ongelezen verwijderd heb (het begin kan je lezen maar de rest heb ik niet verwijderd) ik heb haar van hyves en facebook gegooid toen en toen begon de ellende. ze smst mijn moeder nu met allemaal verwijten en ook mijn andere vriendin. Mijn moeder smst ze: dat ze niet begrijpt dat mijn ouders haar niet steunen maar mij en mijn andere vriendin smst ze ook vanalles over mij nu. Mijn ouders en andere vriendin reageren niet meer nu. Vanaaf mailt mijn andere vriendin ik ga haar ook verwijderen van hyves nu. dit heeft ze gedaan en ja hoor binnen 5 seconden belt mijn oud vriendin mij op! ik neem niet op maar ze houdt aan! heb de foon uitgedrukt nu. Mijn ouders smst ze ook weer inm al 5x en die andere vriendin heeft ze ook meteen gesmst... inm al 3x. Ze zit dus bovenop haar hyves en facebook en houdt alles i.d. gaten. Ik vind het inm wat bedreigend allemaal, ik ben nl de slechterik en zij is de onschuldige en probeert iedereen emotioneel te pakken. ze ziet niet in waar ze mee bezig is. Ik heb wel een 3 jarig zoontje hier rond te lopen en ze weet waar ik woon, nu ben ik zo bang dat ze vandaag of morgen gewoon hier voor de deur staat dus... ik heb de dievenklemmen overdag al dicht zodat mijn zoon de deur niet open kan doen. maar ben heel bang dat dit gebeurt en dat ze mijn zoon wat aan gaat doen, want ze is echt doorgedraaid inm. Mijn vraag is kan ik melding maken bij de politie nu? ik wil nl rust en dat zij mijn ouders en vrienden ook met rust laat! en mijn zoon beschermen. weet iemand dit? want dan ga ik meteen melding maken nl. het is misch een warrig verhaal maar mijn emotie zit hoog! ze is echt doorgedraaid nl. ik wil weten kan ik melding maken van dit alles? zodat ik ze misch ophoudt mij, mijn ouders en vrienden lastig te vallen
Ik zou even bellen met de politie ( geen nood wel politie nummer) en advies vragen. sterkte ermee. Klinkt best heftig.
Ik zou gewoon de politielijn bellen en vragen wat je nu moet doen Misschien kunnen ze een contact verbod regelen?
Inderdaad een zeer warrig verhaal. Heb je reden om aan te nemen dat ze je iets aan kan/wilt doen? Ze zal zich machteloos voelen, omdat haar vragen onbeantwoord blijven. Is er een optie haar rustig te woord te staan en haar duidelijk uit te leggen dat ze niet meer mag bellen en mailen. Niet naar jou, je ouders en je andere vriendin? Heb je dan nog het gevoel dat het niet helemaal veilig is, kan je altijd contact opnemen met de politie.
Politie.nl Misschien dat je hier iets mee kan? Ik hoop voor je dat ze snel ophoud. Vervelend zeg, dat je je niet veilig voelt! Succes meid!
Ik zou ook even de politie bellen en vragen wat je hiermee moet. Die vriendin is echt doorgedraaid zeg.
ja ik denk er aan haar te mailen, maar als ik haar mail weet ik dat ze dit als een aanval ziet. heb er al aan gedacht om gewoon inlichtingen te vragen bij de politie idd ivm stalken. ze voelt haar machteloos maar ze ziet niet in dat ze zo verkeerd bezig is. Niemand kan haar dit aan haar verstand brengen... en ik weet het ook niet meer. ik wil alleen rust, en dat zij mijn ouders en vrienden er niet mee lastig valt.
Je kan er zoiezo alvast melding van maken, dan weten ze alvast van het verhaal af als ze voor de deur staat en dan belt. Sterkte!
ik denk dat dit een geval van laster is.. ik zou anders een nette mail schrijven waarin je verzoekt jou, je familie en vrienden met rust te laten, en indien ze dat niet doet je genoodzaakt bent om verdere stappen te ondernemen? misschien dat dat helpt?
Erg vervelend! Als ik jou was zou ik haar bellen. Mailen heeft denk ik weinig zin. En haar rustig uitleggen dat je boos op der bent en je je geld terug wilt. Maar dat je haar ook begrijpt, maar wil dat ze je nu met rust laat. Als ze dan toch begint te schreeuwen, dreigen etc, zou ik de politie bellen en vragen om advies. Ben je allang met der bevriend?
Je kan ook met een broer/vriend van je langs haar gaan om het "uit te praten". Voor je eigen veiligheid kan je het misschien maar beter een beetje goed maken. En anders de politie bellen inderdaad,maar die doen natuurlijk weer niets. Lastig,ik zou zelf ook bang zijn.
Erg vervelend. Maar hoe kan het zo ineens dat je eerst samen op vakantie zou gaan en dan ineens elkaar's vijanden bent.Als ik met een vriendin op vakantie ga is het een hele goede vriendin en moet er wel heel wat fout gaan willen we ineens geen vriendinnen meer zijn en zeker dat ik me bedreigd zou gaan voelen en denk de politie te bellen..Dus is er geen andere uitweg?
Ze zal de eerste en zeker niet laatste zijn die dat overkomt.. ik heb dat al zo vaak gehoord. Irritaties lopen hoog op, mensen krijgen ruzie.. einde vriendschap.
Uhm....heel vaag. Zou niet mailen, dat kan hartstikke verkeerd geinterpeteert worden. En volgens mij kan je geen aangifte doen, ze doet immers niks onwettigs. Dit schijnt namelijk in het "grijze" gebied te vallen tussen bedreigen en wat aan doen. Je kan wel een aantekening laten maken. Maar dat is wel het uiterste. Misschien dat jullie kunnen praten met een onafhankelijk persoon er bij? Succes,,,
ik heb haar gemaild inm met het verzoek mij, mijn ouders en vrienden met rust te laten. en uitgelegd waarom... ik hoop dat dit aankomt al heb ik er een hard hoofd in laat ze me nu niet met rust ga ik de politie bellen morgen voor verdere inlichtingen. ik vind het zo erg dat zij mijn ouders en vrienden nu lastig valt hiermee... en dat ze steun verwacht van mijn ouders, terwijl zij hebben gelezen wat zij mij gemaild heeft. ik ga nu rustig slapen en zie morgen weer. foon staat uit nu. ik hoop dat het kwartje valt na deze mail. ik vind het echt heel erg dat zij altijd in verweer gaat en de schuld bij anderen zoekt en mijn ouders hierover smst! ze is 44 jaar notabene en ik ken haar al 10 jaar...