Stalker blokkeren? Belt anoniem...

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 7 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Als je geen specifiek nummer kan blokkeren, kan je dan niet beter een nieuw nummer regelen? Dan mis je ook geen oproepen van legitieme anonieme bellers.

Chai vindt dit leuk.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik heb ook wel eens dat ik een tijdje steeds gebeld wordt door een anoniem nummer, als ik opneem hoor ik wel geluiden. Mijn man had dat ook een tijdje en toen hebben we een keer niet opgehangen. Toen hoorden we ook dat het een soort buitenlandse callcenter was. Sommige callcenters gebruiken een computer die heel veel nummers tegelijk belt, meer dan dat ze callcenter medewerkers hebben en dan krijg je dus niemand aan de lijn als je opneemt. Bij mij stopte het toen ik uiteindelijk iemand aan de lijn kreeg, loterij iets was het denk ik. Maar super irritant dat, ik heb me daarna ook aangemeld bij het bel me niet register.

Wat wil ik met mijn hele verhaal :) Nou weet je heel zeker dat je een stalker hebt als je maar 1x hebt opgenomen? Ik snap dat je daar gelijk aan denkt als je bepaalde mensen in je leven hebt gehad hoor, zou ik ook doen, maar just to be sure :)

Chai vindt dit leuk.
  3. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    bij je provider kan je aangeven dat je last hebt van ongewenste telefoontjes, dan kunnen zij een tijdje met je meekijken en blokkeren dan het nummer met meerdere gesprekken van korter dan een minuut. Althans zo is het bij mijn man gegaan. Kpn was dat.

Anyway, je kan kijken wat ze daar voor je kunnen doen.
    Succes!

4. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik denk in de tijd dat je nog naar een centrale belde en dat diegene je dan doorverbond met de ander:D

centrale_switchboard_big.jpg

Nescio, xElles, RoBiJe en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Heb ik ook gehad, jaren geleden, op mijn mobiel. Ik werd zowat dagelijks door een anoniem nummer gebeld en er werd niets gezegd.
    Na een aantal weken mijn provider gebeld, moest een lijst ofzo invullen met hoe laat ik op welke dag werd gebeld over een aantal dagen bekeken en zij hebben toen dat nummer geblokkeerd.

Chai vindt dit leuk.
  6. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Goeie! Ik zal dat wel proberen haha. Dan moet ik officieel nog vier keer opnemen en ophangen om een stalker formulier in te kunnen vullen.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

whahaha, daar dacht ik ook aan, maar ik kan me niet voorstellen dat haar moeder zó oud is :roflmao:

8. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Precies, dat ga ik nu proberen. Ik neem alleen de hele tijd niet op dus vandaar dat ik dat nog niet kan doen.

9. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Ik dacht hier ook aan maar inderdaad zo oud is ze vast niet...

10. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Misschien bedoelde je ouders dat ze de hele dag de telefoon van de hoorn hadden gehaald zodat die persoon hen niet kon bellen? Dat lijkt mij wat logischer maar misschien heb ik het fout haha

mamabri vindt dit leuk.
  11. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Hmm... ja daarom ga ik de volgende keer opnemen. Heel misschien is het hem niet, maar ik ben gewoon bang van wel.

12. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Heb je enig idee waar ik een soort lijst kan vinden van instanties waar ik mijn nieuwe nummer moet doorgeven? Ik ben bang dat ik iemand vergeet zodra ik van nummer verander als ik dat doe.. Ik heb echt al een eeuwigheid hetzelfde nummer...

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ja, dat is inderdaad lastig... Misschien is het toch verstandiger om dat online formulier in te gaan vullen. Ik zou dan de komende week(of weken) iedere keer wel opnemen, bij geen gehoor ophangen en datum en tijdstip bijhouden. Dan kan kpn actie voor je ondernemen.
    En anders, voordat je tot wijzigen van nummer overgaat, eerst een lijst maken met instanties die je nieuwe nummer moeten hebben, zoals huisarts, verzekering, e.d. En na het wijzigen even in de gaten houden waar je bv nog post van krijgt, of dat dan een bedrijf is die je nieuwe nr moet hebben.
    Sowieso wel heel vervelend dit!

Chai vindt dit leuk.
  14. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Bedankt! Ik ga inderdaad eerst even opnemen, mocht het wel mijn ex zijn dan gewoon zeggen dat ik alleen contact wil via de advocaat en dat ik ga ophangen. Misschien houdt hij dan op. En mocht hij blijven bellen, neem ik op en hang ik gelijk op na een seconde. Zodra dat in totaal drie keer is gebeurd nadat ik heb opgenomen om hem te vertellen dat ik geen contact wil via de telefoon, kan ik dat formulier invullen :D

En anders hoop ik toch dat het een of andere callcentre is ofzo... lijkt me niet aangezien ik in de avond ook al door het onbekende nummer ben gebeld... maar dat is in ieder geval het plan :)

Adje vindt dit leuk.
  15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dit. Helpt heel goed ...!

Deel Deze Pagina