Welke gitaar kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke12345, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    mijn zoontje van bijna 9 jaar wil graag een eigen gitaar en op les.
    Maar nu weet ik dus niet welke ik kopen moet. Heeft er iemand hier goede ervaringen met een bepaald merk? Graag rond de €150/200. Goedkoper schijnt niet zo goed te zijn heb ik begrepen. En dan moet het denk ik ook nog een 3/4 model zijn. Kan iemand me helpen?

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wil je een elektrische of akoestische?

3. Manque

Manque Niet meer actief

4. Manque

Manque Niet meer actief

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Niet hier vragen, maar aan de (toekomstige) docent!
    Die kan je juist adviseren over merk en maat.
    Zou zonde zijn als je iets koopt waar de docent niet zo blij mee is. Misschien adviseert hij zelfs wel om eerst te huren, omdat kinderen nog groeien en wellicht snel een nieuwe maat nodig hebben.
    Veel plezier, leuk hoor een instrument leren spelen!

Angel1980 vindt dit leuk.
  6. halve

halve Niet meer actief

Inderdaad, overleggen met docent. Hier had dochter een gitaar van opa gekregen van 50 euro, ding was veel te groot en bagger qua geluid. Toen mocht ze een tijd een gitaar van de docent lenen, en die beviel zo goed dat toen dochter vroeg waar ze zo'n gitaar kon kopen, ze hem mocht overkopen voor een heel zacht prijsje. Hebben nu 100 euro betaald voor een gitaar die nieuw rond de 300-400 kost en nog in heel erg goede staat was. Maar het belangrijkste: ze speelde er al bijna een jaar op en hij paste gewoon bij haar. Ze heeft een 7/8e model geloof ik, en nu ze ruim 12 is past hij nog steeds erg goed bij haar qua formaat. Ze speelt er nu al ruim 2 jaar op.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn tip zou zijn: aan de gitaarleraar vragen welke hij aanraad en dan eerst ff op MP kijken.

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zoals iedereen zegt, overleggen met de docent. Zij hebben goed zicht op merk en formaat. Mijn dochter heeft pianoles. De eerste 3 mnd mocht ze er 1 lenen van de muziekschool. Dit om te kijken of ze het echt zo leuk zou vinden ook en dus niet meteen een grote aanschaf is. Hij heeft ons tips gegeven ook over merk, en nu na ruim een jaar dus zelf de piano al weer een poos in huis en gaat goed

Deel Deze Pagina