Stoomkoker? of pannen?

Discussion in 'De lounge' started by 894hi, Jun 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

Hallo allemaal!

wat gebruiken jullie in de keuken, een stoomkoker (zo een plastick ding met vaak 3 bakken er op) op gewoon pannen?

ik gebruik hier de stoomkoker lekker makkelijk en niet zo veel moeite... je gooit alles er in en gooit water onderin zet het wekkertje en je hoeft alleen nog maar te wachten op het belletje ;)
    ook meteen het eerste wat mn man kreeg toen ik bij hem ging wonen een stoomkoker! zelfs mannen kunnen het ;)

vlees kan je er ook in gooien maar dat vind ik zelf niet zo lekker wel gooi ik soms de vlees er ook in en bak daarna het vlees nog even bruin zonder boter in de pan kan ook prima dus!

wat gebruiken jullie in de keuken?

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Wij gebruiken hier ook een stoomkokertje, en ik zou nooit meer iets anders willen. Je eten is stukken gezonder omdat je het gewoon stoomt en zo niet je vitamines verliest, daarnaast vind ik het ook nog eens super praktisch. Nooit meer je aardappelen die overlopen, of iets dergelijk. Je zet je wekkertje en je kan vrolijk verder werken in huis zonder je zorgen te maken.

Ik wist wel niet dat je ook vlees erin kon doen, heb ik nog nooit gedaan. Wel doe ik er regelmatig vis in, is ook overheerlijk.

Liefs Stephanie

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,042
    1,860
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben geen stoomkoker, gebruik gewoon pannen, meestal een wok en de rijstkoker.
    Ik denk dat de gerechten die wij vaak eten niet zo lekker zijn uit een stoomkoker.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Meestal de stomer. De groenten en aardappelen verwateren niet zo dan.

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Maar gaan de groenten en aardappels dan evenlang erin? En past er genoeg in voor het hele gezin?

6. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    En waar kan je zo'n goede stoomkoker kopen? Ik wil er ook 1.

7. 894hi

894hi Niet meer actief

er past genoeg in voor heel het gezin... mn moeder gebruikte hem voor zo een 5 a 6 personen ....

je heb 100e soorten en ook verschillende grootes in bakken enzo
    je heb ze bij de kijkshop en media markt enzo ... en de blokker heeft ze nu ook geloof ik.
    ik heb gewoon een simpele van de media markt die gaat nu al ruim een jaar mee en word iedere dag gebruikt was toen 30 a 40 euro geloof ik...

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Er gaat veel in, maar met grote hoeveelheden is de stoomtijd ook iets langer.
    Aardappelen hebben in de mijne zo´n 25 minuten nodig en groenten 10 a 15 minuten.
    Of je zet de aardappelen op de benedenverdieping en de groenten meteen erbij op de 2e verdieping.

Share This Page