Stamboomonderzoek

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ja da zal je toch naar het gemeente archief moeten gaan waar ze is geboren/woonde/ wAar haar kinderen geboren zijn. En niet alles is gedigitaliseerd daar liep ik ook tegenaan wat ik nodig had was er wel maar lag in het kerkarchief. Moet er nog steedz heen;)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet wel waar haar kinderen woonden, ik weet ook wel haar geboorteplaats en datum, maar het lijkt wel of ze geen ouders heeft, hahaha en we dachten haar gisteren te hebben gevonden, maar volgens mij is ze het niet.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ben er even mee bezig geweest, maar dat valt nog niet mee zeg. Ik heb van al mijn opa's en oma's de volledige voornamen en geboortedata, maar soms is dat nog te weinig.
    Maar het gekke is, als ik mijn moeders, vaders, eigen naam in typ, krijg ik 0 resultaten. Hoe kan dat dan?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vanwege jullie privacy, je kunt pas overlijden, geboorte etc na 50 jaar en soms langer opvragen

5. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Hoe zoek je als je via genver.nl zoekt kan je in de archiefboeken kijken en dat is op geboortedatum is een hoop zoek werk maar is het wel waard

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb in doopboeken, geboorteakte etc gespit. Nessy had gisteren een naamgenote gevonden, zelfde geboortejaar, maar deze is in 1905 overleden en de mijne die ik zoek in 1938 :( Een kleindochter van haar leeft dus nog en wil er niets over vertellen, zo vervelend.....

7. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ohh zo irritant. Ik hoop dat je er nog achter komt ben je al een keer bij het nationaal archief/ cbg geweest misschien is je stamboom al een x uitgezocht. Verder zou ik het echt niet meer weten. Het zou zguk makkelijker zij als doe kleindo hter der mond open zou doen hahah

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Stamboom staat compleet online ;) Probleem is dat niemand (ook de eigenaar van deze stamboom online zeg maar) weet wie zij is. Ze komt uit dezelfde (niet overdreven grote) plaats, het is een bijna niet voorkomende naam, het is dezelfde familie, maar wie zijn haar ouders :( En hoe komt ze aan 7 kinderen zonder getrouwd te zijn, ze heeft levende kinderen geëcht, waarom? Ze zijn toch al van haar? En wie is de vader van deze kinderen. Het is wel dezelfde man, dat weet ik wel, haar kleindochter zegt er alleen over dat ze veel van hem hield. En dan wordt mamabri nieuwsgierig en mijn moeder ook natuurlijk, want daar maak ik deze stamboom voor.

9. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Hahaha ja dat kan ik me voorstellen mijn nieuwsgierig heid is ook gewekt ben heel benieuwd hoe het nu zit hoop dat je er ooit achterkomt ;)
    Misschien wel iemand belanrijk, wat niet officieel bekend mocht worden dat ze een relatie hadden en de alles stiekem deden ;). Zo me fantasie slaat ff op hol hihi.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je mag wel meezoeken hoor ;)

11. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ohh leuk ik zoek wel mee hoor kom maar op:D

12. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk!
    Hebben jullie al eens op Centraal Bureau voor Genealogie - Centrum voor Familiegeschiedenis gekeken. Dit is het centrum voor Genealogie en die heeft heel veel info. Zij kunnen je goed op weg helpen. Ze zitten in Den Haag vlakbij het Centraal Station

Wij hebben het geluk dat beide stambomen er al zijn. Sterker nog de ene wordt bijgehouden door de overheid en iemand heeft er zelfs een boek over geschreven. Ook zijn er mensen (niet familie) voor de hobby met onze stamboom bezig. :) Volgens mij gaat deze stamboom terug tot 1300 ofzo, compleet met allerlei schilderijen en dergelijke.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Leuk, ik stuur je vanavond de gegeven per pb ;) Mijn man heeft net bedacht dat ie de kerstboom gaat opruimen met een wakkere peuter en baby erbij :( zucht

14. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ja ik ken het cbg woon er vlak bij haha lkkr makkelijk bij mij is van 1 kant ook een heel boek geen kdee tot hoever die terug gaat niet echt intresse i die kant hahah. Wel apart om te zien he al die portretten enz. Had laatst een trouwakte in me handen van me 4 x grootmoeder ze had exact hetzelfde handschrift als mij zo een raar gezicht ik had het echt zelf kunnen schrijven hihi.

@mamabri jah ach mannen hebben een timing van nix hihi
    Maar ik pbtje van zelf wel;)

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dan kom ik bij allerlei reclame terecht, zo te zien. Niet dat ik er nu veel tijd voor heb, helaas. Eens in de zoveel tijd begint het weer te kriebelen, helemaal omdat mijn vaders kant Joods is en mijn oma van moeders kant in het verzet heeft gezeten.

16. kvinna

kvinna Niet meer actief

O ja, heeft iemand ervaring met de genealogische registers van de mormonen? Ik meen te weten dat ze zoveel mogelijk namen verzamelen, om zoveel mogelijk mensen van de ondergang te redden.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Oei nu ben ik benieuwd :D

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat ben jij altijd :p Waar ben jij nu benieuwd naar precies? ;)

19. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Hahaha

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hahaha Mamabri! Dat klopt, ik ben behoorlijk nieuwsgierig:D

Nee om een lang verhaal kort te maken (ook i.v.m. privacy) is er aan een kant van m'n famille een breuk, en ik ben toen al eens gaan googlen en op Hyves (in die tijd ;)) gaan zoeken. Heb er een aantal gevonden met m'n naam, maar ik weet natuurlijk niet wie wie is. Dus dit zijn wel handige sites, ik ben donderdagmiddag vrij dan ga ik eens ff goed zitten ervoor :)

Deel Deze Pagina