Dan komt het weer dat het zoveel jaar oude moet zijn na overlijden avn voordat het op internet komt. En ik weet dan ook weer dat er steden zij. Die achter lopen met deze info online zetten. Je kan oom altijd het gemeentearchief bellen of mailen en vragen of ze het willen opsturen? Er kan echt heel erg veel werk in gaan zitten. Suc 6
Het is altijd gebruikelijk geweest om te trouwen in de woonplaats van de bruid Komt maar zelden voor in de wp van de bruidegom.
Erg he? Dit is echt een hele moeilijke hoor om dit goed uit te zoeken, er zitten zoveel rare dingen aan haar verleden, ik zei al eerder net GTST in de 19e eeuw hihi
Jeetje vanavond besloten dat ikop onderzoek uit wil en dan is ditvtopic er. Mij wordt namelijk heel vaak gevraagt of ik half marokaans ben. Dit ben ik.dus niet. Maar vanavond zat im spoorloos te kijken was er een man uit het spaanse deel van marokko. Jeetje ik zag dat en dacht dat lijkt kwa trekken enzo net mijn vader en opa. Klinkt stom maar zelfde soort neus, oren en ogen en zelfde huidskleur en trekjes gewoon eng. Nu snap ik ook waarom iedereen dnkt dat ik halfbleodje ben zelfs de marokaanse buren dachten het. Dus morgen is vragen of mijn vader mmoeder broer of zus of iemand wil helpen zoniet g ik t zelf doen.
Sjoukje de Boer (1912-1983) » Kwartierstaat Van der Zwaag » Genealogie Online dit is mijn oma maar wie kan mij de tijdbalk uitleggen snap er echt niks van.
wanneer er voor de kerk getrouwd werd (en dat deed bijna iedereen) werd dat normaal gesproken vanuit het huis en dus woonplaats van de bruid gedaan (is over het algemeen nu nog in gebruik), misschien een enkele keer niet.
Hmm als iemand nog niet is overleden is het in ieder geval duidelijk lastiger om iets terug te vinden.
Gek He? Mijn oudste had als baby een grote mongolenvlek op zijn bil, blijkt dat er dan Afrikaanse genen in je zitten Nou zijn de voorouders van zijn moeder Huggenoten (Frankrijk dus) en Marokko is uiteraard een kolonie van Frankrijk geweest. Ik denk dus dat er ergens in die familie iets is gebeurd tussen een Hugenoot en een Marokkaanse (slavin)
Dat zal vast regelmatig zijn voorgekomen in die tijd ja Maar........ Ik denk eerder andersom.. Kinderen bleven in die tijd bij hun moeder. Dus kind van een slavin blijft een slavin en dus geen familie. Zwanger van een mannelijke slaaf...... Betekent dat het kindje in jouw familie blijft.... Weliswaar is zwarte schaap wellicht.. Maar wel gewoon opgevoed door de vrouw des huizes.
Als 1 van beiden Katholiek was, is de kans groot dat de ander is overgestapt naar het Katholieke geloof, aangezien de Katholiek anders absoluut niet mocht trouwen en ivm evt kinderen. En mijn moeders opa is zo overgestapt van geloof, gebeurde niet veel, maar hij was Katholiek, heeft ruzie gehad binnen de kerk en is Hervormd geworden.
Ja dat is eigenlijk logischer, ik heb er lang over gepiekerd hahaha maar gek is het wel hoor, zeker in die kouwe kak familie hihi, ze vonden het helemaal geweldig dat ze van de Hugenoten afstamde. en van de andere kant adel in zat. Vind het zo belachelijk om je daar omhoog op te werken, ik bedoel, JIJ ben toch niet van adel dan, alsod je dan beter bent.
Ik krijg dus inderdaad geregeld de vraag of ik van marokaanse afkomst ofzo ben en echt als ik mijn vader zie is net een marokaanse man. Niemand geloofd dat ik nederlands ben en ik me maar verdedigen haga
Ja katholoe, maar mijn opa is echt protestants gebleven. ( voor zover ze er al wat aan deden) Kom nu wel een onwijs gave site tegen waar mijn ouders opgegroeid zijn. En ik zie volgens mij ook bekende namen die ik van hen weleens gehoord heb over vriendjes en vriendinnetjes.
Mja ik stam puur van arbeiders voor zover ik weet.. Mijn vader is timmerman... Zijn moeder vanaf jong al alleenstaand dus heeft altijd gewerkt ondanks een hele schare aan kinderen. (Tja, die moesten toch ook eten) Dus haar kinderen zijn ook allemaal na school snel gaan werken. Mijn moeder deed de mulo omdat er niks anders was..... (Heeft zelfs nog een klas overgeslagen hoorde ik van mijn oma laatst.. Dus ze had vast meer gekund) en is daarna gaan werken en uiteindelijk huisvrouw geworden. Haar moeder komt van een kruideniersfamilie waarvan de winkel al jaaaaren niet meer bestaat (al niet meer toen mijn moeder geboren werd..) E haar vader heeft de meest bonte verzameling aan baantjes gehad... Dat ik vermoed dat hij geen opleiding heeft genoten maar wel snel kon leren Hij deed echt alles... Van wegen aanleggen tot schoenmaker en banketbakker. (En ja hij bakt nog steeds goddelijke taarten en repareerde vroeger ook altijd mijn schoenen dus hij snapte er in ieder geval best wel iets van) Dus als er al iets van adel in zitten... Dan merken de huidige generaties daar in ieder geval niks meer van En ik moet zeggen.. Ik vind het NU ook geen prestatie meer om van adel te zijn. Dat hebben je voorouders ergens verdiend en alle generaties daarna enkel van genoten Maar meeste van de huidige rijke families... Zijn wel van oudsher van adel volgens mij. Althans.. Die in de categorie "oud geld" dus.