Sinds mn eerste zwangerschap heb ik veel last van haarverlies. Ik verlies heel de dag door hele bossen haar. Ik weet dat je tijdens en na een zwangerschap hier veel last van kan hebben maar mijn jongste is 2,5 dus het haarverlies zou al geminderd moeten zijn maar dat is niet zo. Mijn haarbos heeft nu dezelfde omtrek als mijn ringvinger! Pfff ik had vroeger echt een super volle bos met krullen maar daar is niks van over gebleven. Hebben meer vrouwen hier last van? Ik bedoel dat je zichtbaar ziet dat je Haar haast gehalveerd is Zijn er producten waar jullie goede ervaringen mee hebben? Bepaalde vitamine supplementen?? Als het zo door gaat ben ik binnenkort kaal
Hier ook, haar tot op mijn kont. Oogt mooi maar is hartdtikke dun door haaruitval. Geen idee of ik dit nog kan linken aan de zwangerschap na een jaar, maar vervelend is het wel. Ben ook wel benieuwd naar tips.
Geen tips, hoop ook neit dat het mij gaat gebeuren, ik heb al zo dun haar... laat het nu weer groeien en het staartje is misschien 1 cm dik, whahahahaha Ik lees dus even mee
Priorin schijnt te helpen om de haargroei weer te stimuleren, maar ik kan nog niet uit ervaring spreken. Ik slik het pas twee weken en volgens de verpakking is er een zichtbare vooruitgang mogelijk na 3 maanden. Mijn kapster raadde het aan. Het is te koop bij Kruidvat, Etos etc. maar best prijzig.
Lees even mee. Hier een beetje hetzelfde probleem. Ik heb het maar korter laten knippen, dan lijkt het nog wat. Misschien heb je een vitamine B12-tekort. Heb je echte kale plekken? Anders zou ik even langs de ha gaan.
Enige wat enigszins werkt is minoxidril ( google), is gewoon vrij verkrijgbaar.. Maar zodra je stopt met dit middel vallen de nieuw gewonnen haren alsnog uit :x Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Minoxidil lotion werkt bij 2 op de 3 vrouwen.. online is het overigens stukken goedkoper dan bij de apotheek Ik heb al 1,5 jaar extreem haaruitval, waardoor mijn haar nu echt 10x niks meer is... ik krijg over 8 weken dan ook een haarstuk. Ben al 1,5 jaar onder behandeling van de dermatoloog. Ze kijken dan eerst je ijzer na, en je schildklier en bijtonen gehalte. Deze 3 dingen zijn vaak oorzaak nr 1. Hier was alles oke, en de reden onverklaarbaar. Inmiddels blijft het uitvallen dus de enige oplossing is nog een haarstuk. Nu de diagnose alopecia diffusa.( zelfde klachten als jou TS, geen kale plekken maar gewoon zeer dun haar op heel mijn schedel, bij alopecia areata heb je echt kale plekken). Stap 1: GA NAAR DE HUISARTS en vraag een verwijzing voor de dermatoloog!! Dat is DE aangewezen persoon om onderzoek te doen, niemand anders.. en trap aub niet in shampoos ala plantur en alle andere zooi, allemaal marketing.. alopecia word daarmee niet opgelost Zie hier het verschil qua haren in 1,5 jaar
Onzin dus Zit alleen biotine in ( 200% algehele dagelijkse hoeveelheid) en vitamine B5 zie bijsluiter: http://www.priorin.nl/static/documents/priorin_capsules.pdf Biotine kun je dan beter bij de apotheek halen op recept vd HA/dermatoloog a 5000x de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ( 25x zoveel als in priorin) en veel goedkoper ook ( ik heb ze al 1,5 jaar op voorschrift). Bovendien is niet bewezen dat biotine helpt bij haaruitval, maar ze schrijven het vaak voor onder '' baat het niet dan schaad het niet''. Wat overigens wél bewezen is is dat de diane35 pil werkt tegen haarverlies ( zie ook bijsluiter).
Ik had vroeger echt veel en heel dik haar. Na de eerste zwangerschap veel last gehad van haaruitval, wat heel normaal is en dat is toen ook wel weer goed terug gekomen. Bij de 2e zwangerschap veranderde mijn haar erg, veel sneller vet en geen fatsoenlijk model in te krijgen. Na deze zwangerschap ook weer haaruitval gehad en nu is het een heel stuk dunner dan dat het ooit was. Ik heb af en toe nog wel eens haaruitval als het weer/seizoen omschakelt. (dit had ik ook voordat ik ooit zwanger was)
Jeetje Miss Mac wat een verschil. Ook door vitamine b12-tekort kun je kaal worden. Via via ken ik een vrouw die dat heeft.
Miss Mac, jij moet toch ook zoveel eten om op gewicht te blijven? Is er geen link te vinden tussen je stofwisseling en haaruitval?
Je schijnt een soort van ampullen te kunnen kopen bij de kapper die echt bizar goed werken tegen haartuitval. Ik heb ook na de geboorte van mijn zoon extreem veel haar verloren en vooral rond de seizoenswisselingen. Is trouwens ook heel normaal zegt de kapster. Heb je langer haar? Kan daardoor alleen maar meer opvallen!
Hier ook na de bevalling begonnen, eerst viel ik in 3 maanden tijd 40kg af en daarna verloor ik hele bossen met haar :O Toen ik naast deze klachten ook nog eens zo moe werd dat ik niet normaal meer kon lopen ben ik naar de ha gegaan. Mijn b12 bleek zo goed als op te zijn (57), na een jaar injecties voelde ik me beter, nog steeds wel veel haar uitval maar niet zo veel meer als toen... ik stond huilend mijn haren te kammen! Misschien zou je dat ook eens kunnen laten checken bij de ha? Ik had er nog nooit van gehoord, Vitamine b12 te kort, en dacht met een extra appeltje eten gaat dat wel over Maar helaas werkt dat dus niet zo.
@miss appel: ik krijg al 5 jaar B12 injecties dus daar ligt het bij mij ook niet aan @laravelk: klopt, dat ben ik! Inmiddels heeel veel onderzoeken gehad bij oa de internist en alles is in orde. Mijn vitamines zijn super, lever, nieren, alles. Enige wat ik niet/nauwelijks doe is vet opnemen. Maar omdat mijn bloedwaarden verder keurig zijn doen de doktoren niets. Enige wat hij zei was " u bent kerngezond, alleen zou ik voorlopig geen maatje groter kopen " en nu hoef ik niet meer terug.. Dietist ook geen tips.. 4500 kcal waren prima en mijn balans k/E/v ook. @warboel: allemaal onzin en marketing die ampullen. Kapper wil er natuurlijk aan verdienen aan vrouwen die dat als hun laatste strohalm zien Er is geen 1 shampoo of ampul dat door je haarwortels etc heendringt en de oorzaak ( die vaak in het hormonale systeem ligt of immuunsysteem waar de oorzaak dus niet aan de hoofdhuid ligt maar echt intern) aanpakt, anders zou de dermatoloog het vast voorschrijven of de alopecia vereniging er vanaf weten. En vaak bevatten die ampullen ook nog een bult irriterende soorten alcohol ook als je op de INCI lijst kijkt..
Haha, goed om te weten! Heb ze ook nooit gehaald. 60 euro voor een pakje . Bij mij is het inderdaad vaak hormoon gerelateerd. Bij een schommeling dan verlies ik meer haar dan de blaadjes nu van de bomen vallen. Maar goed, ik ben nog niet kaal, dus ik klaag niet!
Nee jij hebt een mooie bos haar vind ik, zou wel willen ruilen 😜 Goed dat je ze niet hebt gekocht! Wat een prijs ook 😲
Ik wilde er toevallig een topic over openen!!!! Zo n pluk verlies ik meerdere malen per dag.... mijn bevalling is nu 4.5 maanden geleden. is dit normaal? Kan er wel om janken..... pffff Alles zit onder.... mijn jas.... mijn kussen..... mijn doucheputje.... haren los dragen is nu gewoon geen optie. Zit er over na te denken om het korter te knippen. Baal er van want had het net pas weer lang gekregen.
Nou na mijn laatste kappersbezoekje niets van over :x. Ik vroeg kortere lagen maar zonder een stuk van mijn lengte af te halen. Heeft ze over mijn hele haar (ook achter) lagen geknipt, dus mijn lengte is nu enkel een hun plukje haar. Morgen gaat dat er lekker af en dan is het hopelijk weer wat voller .
Ik precies zo! 4x zo'n plukken als op de foto per dag ongeveer Jij bent pas 4,5 mnd geleden bevallen dus dat is niet mega verontrustend ofzo. Het zit zo: Je haren denken altijd 3 maanden terug. Als jij 3 maanden post partum bent dan zijn je haren pas op het moment van bevallen Daarom vallen je haren na de zwangerschap ook pas vaak NA 3 maanden uit en niet eerder Als jij NU een trauma/ernstige stress/narcose meemaakt wat allemaal invloed heeft op je haar dan zie je dat pas ma ongeveer 3 maanden terug aldus de dermatoloog/alopecia centrum. In je zwangerschap hou je ontzettend veel haar vast en na de zwangerschap laat er veel van uit door de hormoonschommeling. Is het na 9 mnd nog zo of krijg je ineens kale plekken, vraag dan een doorverwijzing vd dermatoloog!