Ik ben op zoek naar mensen die hun stamcellen hebben laten opslaan bij de navelstrenbloedbank nederland , Amsterdam. Dus niet bij stamcelbank Nederland in Leusden of cryosave. Zijn er mensen met ervaringen? Ze zijn veel goedkoper, maar is het goed?
Hoeveel je ook betaalt, het is bijna altijd weggegooid geld. Vaak kun je namelijk je eigen stamcellen helemaal niet gebruiken als je ziek wordt. Het is allemaal commercie.
Jawel hoor.. Eigen stamcellen zijn zeker wel te gebruiken.. Stamcellen van je kind echter niet.. Dat is nooit een match..
Soms idd wel, maar vaak ook niet... Het gaat er namelijk niet om of je wel of geen match bent (want dat ben je met eigen stamcellen altijd), maar dat je geen cellen wilt met dezelfde genetische schade. Mijn collega's van de stamcellen moesten in elk geval heel hard lachen toen ik er tijdens mijn zwangerschap een keer over begon (niet dat ik wilde opslaan trouwens. Het gesprek begon over het doneren van navelstrengbloed). Maar goed. Dit was eigenlijk niet de vraag van TS. Sorry
Ik vond het al zo'n vaag idee. Zelf wilde ik best van alles doneren, maar kreeg in het ziekenhuis te horen dat ik daar dan ook zelf voor moest betalen. Tja, dan maar niet, dacht ik. On topic: Als je zoiets gaat doen zou ik wel een partij nemen die door overheid/ziekenhuizen erkend is. Anders gaat niemand het gebruiken, stel ik me voor.