Stamcellen opslaan

Discussie in 'De bevalling' gestart door Valenti, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik heb een beetje een dilemma.
    Wij overwegen om de stamcellen uit de navelstreng te laten opslaan voor eigen beheer. Maar.... Nu ga de vk aan dat dan de navelstreng laten uitkloppen geen optie meer is. Er moet namelijk een heel infuus zakje worden gevuld. Nu brengt dit me onwijs aan het twijfelen.

M'n zwager is op 30 jarige leeftijd overleden aan leukemie en er waren toen geen matchende stamcellen. Die situatie wil ik natuurlijk niet hebben van hadden we maar. Maar toch zit het me dwars dat het kindje bij het niet uit laten kloppen van de navelstreng niet al het goede meekrijgt.

Wat is jullie visie?

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    ik zou voor de stamcellen gaan als het zo'n familiaire belasting is (neem aan dat je het daarvoor doet?) en dat uitkloppen van de navelstreng, tja ik heb me er nooit in verdiept maar als het echt zo significant beter zou zijn dan zouden ze die toch altijd laten uitkloppen?
    Ik zou dus gaan voor de stamcellen.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

In jouw specifieke geval zou ik absoluut gaan voor het opslaan van stamcellen als dat mogelijk is...

Uitkloppen is mooi, maar kan helaas ook niet altijd. (evenals opslaan van stamcellen)

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik begreep dat het wel mogelijk is om de navelstreng uit te laten kloppen en toch stamcellen op te slaan. Maar anders zou ik inderdaad toch gaan voor het opslaan van stamcellen ipv uitkloppen. Leukemie is natuurlijk niet niks. De navelstreng niet uit laten kloppen zorgt niet voor levensbedreigende situaties oid.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij laten uitkloppen en ik adviseer dit ook op de cursus Hypnobirthing , Op internet genoeg info te vinden !
    Wij hebben onszelf aangemeld als stamceldonor om het te compenseren. Donatie uit de navelstreng gaat vaak fout, is erg duur in verhouding en wordt veel gebruikt voor onderzoek. Dus voor ons was de keuze snel gemaakt.

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Voor eigen beheer geldt jouw stukje over onderzoek niet.
    Hier ook voor eigen beheer opgeslagen.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O ik lees helemaal niet goed excuus.
    Dan weet ik niet wat ik zou doen, maar uit laten kloppen heeft wel grote waarde :)

Deel Deze Pagina