Ik dus met 39.5.. Ik vind dit erg laat... En ben al zo bang dat het vanzelf op gang komt. Of is dit normaal dit termijn?
Ik had de mijne met 39+1. Kun je met de gyn bespreken waarom ze de keizersnede met die termijn inplannen? Hier in het ziekenhuis is rond 39 weken protocol ivm longrijping.
Geplande met 38 weken dacht ik maar mijn mannetje kwam eerder. In de ochtend kreeg ik wat krampen en in de middag gebeld en moest even langs komen. Toen bleek ik wat ontsluiting te hebben. Ik mocht het vaginaal proberen omdat dat wel mogelijk was maar toch een keizersnede geworden. De bevalling was heel relaxt dus kijk er zelf niet negatief naar terug dat hij eerder kwam. Al weet ik natuurlijk niet de reden van je keizersnede en vind het zelf ook wat aan de late kant. Wilde wel even mij ervaring met je delen
Hier Inderdaad ook rond 39 weken maar omdat hij dan weinig ok. Heeft word het doe datum. En heel lang verhaal maar hij wilt het graag doen en ik wil perse dat hij de kz doet. Maar vind 39.5 wel naatje. Hoop dat het idd rilext gaat mocht het vanzelf beginnen. Alleen kan en mag ik niet natuurlijk bevallen. Dus hoe dan ook kz
Stiekem had ik dus ook met 38 weken gehoopt! Spannend word hij met een reden met dat termijn gehaald?
Ja beebje is te klein (net als mijn andere 2 kids die met 37+5 zijn gehaald). Bij mij beginnen ze af te wijken in de groei vanaf een week of 30 (alsof de placenta dan al op is ofzo), dus loop nu ook al 2 weken in de thuismonitoring. Nu weer eindelijk het einde in zicht.
Ik zou met 38 of uiterlijk 39 weken keizersnede krijgen, afhankelijk van bloeddruk. Pas met 38 weken precies gesprek voor pre operatieve screening. Echter braken mijn viezen al met 37.5 weken dus toen keizersnede al gehad.
1e kindje met 39.4w 2e kindje met 39w 3e kindje met 38w 4e verwacht ik ook rond de 38w. Ze doen het hier sowieso niet eerder i.v.m de longetjes. Liever nog met 39w dan 38w zeggen ze hier.
Oo joh jeetje... Gelukkig ben je er bijna inderdaad. En buiten de buik halen ze de schade wel in dan? Heb dit bij mn dochter ook gehad toevallig.
Waar ik gewoon bang voor ben is dat het dus eerder op gang komt of vliezen breken, aangezien ik al met een angst stoornis zit door de vorige keizersnede die niet helemaal lekker ging... Ben ik dus benieuwd hoe dat dan gaat,,, tis 45 min naar ziekenhuis rijden voor ons in ieder geval...
Ja de schade halen ze er na wel in. Mijn dochter was maar 2285 gram en 45 cm. Ze is nu 5,5 jaar en ong. 27 kilo en 1.23 lang een grote dame voor haar leeftijd dus haha
Gelukkig dat is wel fijn dan dat ze het zo goed inhalen! Onze dochter nu bijna 22 maanden 12 kilo en 86cm.. Na de geboorte is ze eerst teveel afgevallen nog en daarna kwam ze als een razende aan haha. Dan kunnen ze beter uit de buik als in de buik zijn inderdaad
39+1. Wegens een placenta die erg dicht bij de uitgang lag. Maar dat vond ik al spannend. Eerste dochter kwam met een spoedkeizersnee na een spontaan begonnen bevalling met 39+2.