Hoi, Mijn dochter (1.5 jr) heeft de gewoonte om op haar wijsvingertje te zuigen wanneer ze moe is en wanneer ze in slaap valt. Meestal gaat die vinger er meteen uit als ze slaapt, maar soms hoor ik haar nog wel een tijdje sabbelen... Nu is sinds zaterdag dat wijsvingertje rood, wat dikker en er zitten wat plekjes op, soort kleine bultjes die lijken op exceem ofzo... Dit komt natuurlijk door het steeds nat houden van het vingertje, bacterieen kunnen zich goed ontwikkelen. Is dit herkenbaar voor iemand? Huisarts bellen of gaat dit wel weer over? Hoop dat iemand dit ook meegemaakt heeft! Alvast bedankt voor je reactie! gr. Wendy
Hi! Wat vervelend dat Fenne zo'n last van haar vingertje krijgt van dat lekkere gesabbel.. (wel schattig dat ze dat doet trouwens..) Misschien kan je een te lang truitje bij de mouw dichtnaaien? Heb je niet het idee dat ze er zelf al last van heeft waardoor ze minder sabbelt op die vinger? Dat zou fijn zijn want dan leert ze het zichzelf misschien wel af. Tja, hoe kan je zo'n kleintje nou 'verbieden' op die vinger te sabbelen Hoop dat je wat bruikbare tips krijgt
Mijn zoon duimt. Een jaartje ofzo geleden heeft hij ook een raar duimpje gehad. Ook een beetje rood, dik weet ik niet meer, maar zeker ook exceemachtige plekjes/bultjes erop. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en heb een zalfje gekregen. De ha dacht toch echt aan een exceem. Dit zalfje heb ik zo'n 2 weken gesmeerd en toen was het weer weg. Tot nu toe is het niet meer teruggekomen. Dus toch even naar je huisarts