Stampen/trappelen met voetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeltje24, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nina is een echt trappelaartje, al toen ze heel jong was trappelde ze er heerlijk op los. Met haar hak stampt en trappelt ze als ze op haar rug ligt, ze gooit haar hele gewicht erin mee en wordt dolenthousiast! We vonden dit eerst heel schattig, het leek af en toe net een paardje in galop.
    Maar nu wordt het een beetje..tsja.. :rolleyes: vervelend..omdat ze er maar geen genoeg van krijgt en het ook doet om gehoord te worden. De laatste weken zit ze midden in een 8 maanden sprong en is ze bezig met haar boventandjes die op kanppen staan. Hierdoor slaapt ze slecht in overdag en wordt ze ook 's nachts wakker. Ze begint dan echt heel hard te stampen en trappelen en het houd maar niet op! Af en toe denk ik..meisje dat je niet uitgeput bent of mega spierpijn hebt!
    Daarbij dreunt het echt gigantisch door naar beneden waar ik me best aan kan ergeren :)

Ik vraag mij af of meer baby's dit (zo fanatiek) doen?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ojee, Lune is sinds een week of ook zo fanatiek aan het stampen.. Dat belooft nog wat :| :)
    Ze zal er toch een keer genoeg van krijgen denk ik.. Helemaal als je het blijft negeren. Of misschien afleiden met een speeltje ofzo? Ik heb geen idee eigenlijk.. Succes met je stampertje!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ook zo'n stamper/trappelaar. De beentjes, voetjes en zelfs teentjes bewegen constant als ze wakker is. Ze kan echt keihar met haar benen beuken en trappen, ik snap soms niet dat het geen pijn doet. Robin kan ook zo in het bedje tegen de spijlen trappen, dat hoor je goed.
    Maar ze ramt ook met haar handen heel hard op de kinderstoel en heeft sinds kort door dat als ze twee dingen hard tegen elkaar slaat, dat dat nog meer herrie geeft.
    Op het kdv zeiden ze ook al dat ze erg dol is op speelgoed dat veel herrie maakt. Hmmm...tja, meestal negeren we het maar.

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier ook een stampertje.. kan haar benen, voeten en tenen noooit stil houden. Dat belooft wat, ze is pas 6 maanden..

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna is ook zo'n stampertje. Was ze in de buik al. Nu doet ze het ook vooral 's avonds als ze in bed ligt. Zolang ze er niet bij huilt zet ik de tv gewoon wat harder.

Nu ligt ze gewoon wat te kijken in de box en het ene beentje ligt gewoon niet stil. Klap eens in de voetjes gaat hier ook beter dan in de handjes.

6. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    @sjorsje; hahaha :D...nou hier is klap eens in de voetjes ook favoriet!

Ze wil ook het liefst de hele dag blote voetjes hebben. Zodra de sokjes of schoentjes aan gaan moeten die per direct uit!

Het stampen doet ze het liefst op een harde ondergrond (dat die voetjes nog niet blauw zijn)..maakt meer herrie!

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Qua trappen in bed kun je een matrozenbedje opmaken. dan kan er niet meer tegen de bodem wordt getrapt.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    mijn meisje was ook zon "trappelaar"haha
    vroeg me soms ook af of ze zich geen pijn deed zo hard trapte ze
    toen ze begon met kruipen is ze hiermee op gehad maar sinds vorige week heeft ze ondekt dat het ook heel leuk kan zijn om zo te doen als mama aan het verschonen is :) ik vind dit minder leuk want ik kan haar haastn iet meer vasthouden hahahahaha

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Robin pakt trouwens ook dingen met haar voetjes en daar is ze al behoorlijk handig in. Als ze in de wipstoel zit en er is een speeltje onderaan het zitje gevallen, doet ze haar voeten er omheen en doet ze omhoog en pakt het dan weer met haar handje.
    En verschonen is een drama, ik zit te denken aan een babydwangbuis :) !

10. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    [quote="Angeltje24Het stampen doet ze het liefst op een harde ondergrond (dat die voetjes nog niet blauw zijn)..maakt meer herrie![/quote]

haha ja hier ook hoor! Ik vraag me wel eens af of dat geen pijn doet.... Voor de rest is die van mij een heerlijk beweeglijk kereltje. Ik was laatst bij een oude klasgenoot op visite en ik wist niet wat ik zag. Dat meisje was zo ontzettend rustig, nou zo heb ik mijn mannetje nog nooit gezien, die is altijd in beweging!

11. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    oja en meneer heeft zijn piemeltje ontdekt. Dus bij het wassen en iedere verschoning moet hij die even vasthouden, dus ook als hij een poepluier heeft.... :( Niet handig, maar wel erg grappig

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, Appelsientje, gelukkig valt hier weinig vast te houden ;). Had er eigenlijk nooit bij stilgestaan, dat krijg je als je een meisje hebt ;).

Hier wordt ook flink getrappeld, ook al in mijn buik. Eva ligt sowieso nooit stil, maar in de box kan ze met veel lawaai lekker stampen en als ze op haar buik op de grond ligt op een kleed met haar voeten op de houten vloer, vindt ze het geweldig om zo lekker te trappelen.
    In haar bed (wieg en ledikant) vindt ze het trouwens ook geweldig om met haar handen langs de spijlen te slaan :D. De eerste keren dat we het hoorden door de babyfoon hadden we echt zoiets van, wat is dat? Als ze gaat slapen 's avonds of (half) wakker wordt 's nachts, is ze ook altijd druk aan het trappelen, de hele wieg schudt dan heen en weer :D. Ik vind het wel best hoor, ik laat haar maar lekker, ze zal het wel nodig hebben om zo haar energie kwijt te raken.

Deel Deze Pagina