17 maanden nog niet lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lianne, 25 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    mijn dochter is nu 17 maanden en loopt nog niet.
    Ze hupt op haar billen overal naartoe.
    Heeft ook nooit gekropen.
    Zijn er meer kinderen die op hun billetjes schoven en zo laat zijn gaan lopen?
    De broeken zijn met dit weer niet aan te slepen, met het mooie weer hupt en schuift ze elke dag een broek stuk op de stenen.
    ben benieuwd naar soortgelijke ervaringen.
    Groetjes Lianne

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars is iets jonger, maar die vind kruipen ook nog makkelijker als lopen. hier gaan dus alle knieen eraan, ik heb een overall voor hem gekocht hihi. en als hij een korte broek aan heeft gaat hij op handen en voeten lopen, want anders doet het zeer aan zijn knieen. mijn oom zei toevallig vanmiddag nog dat hij nog lang genoeg kon lopen... hij loopt trouwens wel aan de hand en langs de kantjes, maar los is vast nog te eng.

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Lianne,

Herkenbaar hoor. Koen is ook bijna 17 maanden en loopt nog niet. Ik zit er echt op te wachten en hoop dat het niet lang meer duurt... maar ja... je weet het gewoon niet he?
    Overigens heb ik er laatst veel naar zitten zoeken op internet en las dat "billenschuivers" late lopers zijn... Maar ja... komt vanzelf goed! ;)

Oja, Koen kruipt dus en ook buiten over de stenen. Broeken zijn dus snel vies en slijten ook snel. Heb laatst bij zeeman wat broekjes gekocht van rond de 5 euro per stuk. Dan is het niet zo erg he?

Groetjes Otje

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    alysia is bijna 17 maanden dan
    en kroop pas bij 1 jaar...
    nu kan ze wel los lopen maar durft ze het echt niet..
    ik hoop ook dat het snel gebeurt want ze heeft er onwijs veel behoefte aan

maar je kleine is niet de enige dus met de 17 maanden nog niet lopen :)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook Sam loopt nog niet, zij is drie dagen jonger dan Dimphy.
    Nu mag ik wel 2 maanden aftrekken van de ontwikkeling omdat Sam 2,5 mnd te vroeg is geboren, maar over het algemeen gaat ze gewoon mee met de ontwikkeling. Het komt ooit vast wel goed :D (kan alleen niet meer wachten hahaha)

7. KaChris

KaChris Niet meer actief

Thijmen loopt overal langs en trekt zich aan alles op om er vervolgens te gaan stappen. Ook achter de loopkar gaat hij hele einden...
    Dit geldt ook voor aan de hand lopen, maar zo gauw meneer door heeft dat hij los staat gaat hij op de knieeen en gaat zo verder...soms loopt hij 9 stapjes, maar dan is het gedaan...hahaha..
    Hij heeft soms blauwe knietjes van het kruipen en met het mooie weer doe ik hem ook altijd een driekwart-broek aan...anders is het wel heel zielig!

Ben benieuwd of het vandaag of morgen zo ineens gebeurd..
    Thijmen is nu net 16 maanden trouwens...

Groetjes Karin

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier ook een "billenschuiver" ze loopt overal langs en achter en stukjes aan de hand,maar los lopen echt niet :( ze laat zich dat vallen op haar billen en schuift zo vrolijk verder en idd broeken niet aan te slepen,zeker buiten niet :( ze heeft tegenwoordig echt schoffie kleding ( zo noem ik het dan ;) ) dikke spijkerbroeken bij de hans vandaan.....

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook een billenschuiver :)
    Hij loopt overal langs ( niet achter, dat vind ie eng )
    En aan de hand vind ie ook heel leuk om te lopen maar niet los.
    Afstanden overbruggen doet ie ook nog niet.

Heb het vaak met mjn man over. Lijkt ons zo appart om te zien als ie eenmaal los zou kunnen lopen. We kunnen het ons niet voorstellen hihihi

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zusje deed dat ook. Ze hupte op haar billen vooruit, en rap dat dat ging..

Mijn ouders zouden met haar naar de fysio als ze met 2 jaar nog niet kon lopen.

Met 2 jaar en 5 dagen liep ze, nog voor de eerste fysio afspraak. En ze liep ook gelijk heel goed.

11. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    dank jullie voor de reacties.
    hier ook schoofies kleding, broeken die ik normaal nooit aan zal doen, uit zakken van ouwe bekende.
    nu is me alles goed, als het maar een broek is...

ik las in het stuk van otje over billenschuiven dat sommige pas bij 20 tot 25 maanden gaan lopen, dus misschien hebben we nog even.

Wel is het een schattig gezicht, iedereen lacht om haar.
    Ze kan inderdaad heeeeel hard, en komt dan flink los met haar kontje.
    ach we wachten wel af,

Groetjes Lianne

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft ook ee tijdje gelopen maar naar een flinke val wat eindigde met hechtingen was hij weer gaan kruipen. Ik ben heel hard geweest en heb tijdens het mooie weer juist wel een korte broek aangedaan puur omdat hij dan wel weer zou gaan lopen buiten en ja hoor na 3 dagen had hij de slag weer te pakken en keuvelt overal weer naartoe maar zodra er een deurstijl is zit meneertje weer braaf op zijn knieen

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.716
    2.390
    113
    Hier ook een billenschuivertje. Ze is nu bijna 13 maanden en het ziet er niet naar uit dat ze op korte termijn gaat lopen. In het artikel waar Otje mee kwam, herken ik wel veel. Leuk om te lezen. Overigens waren papa en 2 nichtjes ook billenschuivers. Papa was ook een late loper, maar de nichtjes juist weer niet.

Buiten schuift ze niet over de stenen heen, blijft lekker veilig op haar kleedje. In het begin deed ze het wel met een lange broek aan, maar toen het warm werd en ze blote beentjes had, vond ze het toch niet zo'n succes meer. Momenteel blijft ze dus lekker veilig op het stuk vloerbedekking dat we voor haar neerleggen en waarop ze ook de nodige bewegingsruimte heeft. Wel zo prettig voor de kleren dus (voor zolang als het duurt).

We zijn zo'n kleine 2 maandjes geleden trouwens wel gaan oefenen met staan omdat ze ook dat sitting in the air had: dat ze dus haar beentjes optrok als je haar wilde neerzetten. Het staan gaat nu goed en vind ze ook leuk. Met hulp van ons kan ze nu gaan staan, zelf optrekken lukt nog niet. En we wachten maar rustig af wat betreft het lopen. Komt vanzelf.

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier heeft ze wel gekropen en begon met de leeftijd van 14 maanden te lopen op handen en voeten! :S tot ze het lopen ook echt had ontdekt was ze een maand of 14 en half of 15

15. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Joepie....vanmiddag heeft ze haar eerste voorzichtige stapjes gezet.
    :whistle:

Ik ben zo trots op haar \:D/

16. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Jeejh wat goed!

Zo zie je maar het komt heus wel! ( alleen wij willen vaak te snel ;) )

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Dimphy: GOED ZOOOO! :D

Deel Deze Pagina