Stamppot met zure melk. Eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Het is niets anders als ongecontroleerde karnemelk. Door de melkzuur kunnen schadelijke bacteriën toch niet overleven.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een keer een half glas bedorven chocolademelk opgedronken, dronk zo snel dat ik pas na de helft proefde dat hij zuur was. Hele nacht moeten overgeven ;) Dat heb ik met karnemelk niet hoor...

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Chocolademelk ja. Daar zitten meer dingen in.

4. jupke

jupke Niet meer actief

Ik had het wel gewoon opgegeten. Een klein beetje melk door de schotel heen en dan nog in de oven.

Mensen gooien tegenwoordig zo veel weg. Zonde. En in mijn ogen respectloos vooe het geen we hebben.

5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    over de datum vind ik niet zo erg. daar ben ik het mee eens, dat we onnodig veel weggooien. Maar duidelijk bedorven moeten we niet meer willen eten.
    Ik zet altijd met een markeerstift die in de keukenla ligt de datum op verpakkingen die ik openmaak. Dan weet ik gewoon hoelang het openstaat en proef/ruik ik extra of het nog kan. houdbare melk zou in theorie volgens mij ook maar 2 dagen open mogen blijven. maar een dag of 5 kan nog prima is mijn ervaring :D Wat dat betreft is ruiken/proeven prima om het te bepalen. De datum erop is vooral bewustwording omdat ik het anders vaak niet meer precies weet.

6. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Er wordt Door veel mensen melk kefir gemaakt. Een kefirplantje die je in (rauwe)melk moet doen en dan zo'n twee dagen in de huiskamer zetten voor je het drinkt. Dan is de melk dus ook zuur... schijnt zeer gezond te zijn, vooral voor de darm flora. Wij vonden t smerig, maar die hutspot had dus nog prima gegeten kunnen worden.

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dat is een handige tip.

Deel Deze Pagina