Ik ga vanavond stamppot spitskool maken. Nu zit ik met het volgende, moet de spitskool eerst gekookt worden of kan deze er ook rauw bij? Wat is het lekkerst en kindvriendelijkst? Op internet lees ik over wokken of smoren... En weet ik wat nog meer Wie helpt, wat is het lekkerste??
Ik vind 'm het lekkerst als ie mee heeft gekookt met de aardappelen. Dus eerst je laag met aardappelen en water en dan daar de groenten boven op. Maar dat doe ik ook met andijvie en dat doen de meeste mensen er rauw doorheen.
Andijvie doe ik idd altijd rauw erdoor, maar dit is de eerste keer dat ik stampot spitskool maak.... Kookt de spitskool dan net zo lang als de aardappelen, net zoals bijv. Boerenkool? En dan met spekjes en rookworst?
Ik persoonlijk zou hem idd ook even roerbakken en dan als de aardappels gekookt zijn erdoorheen stampen. Maar ik ken ook mensen die het samen met de aardappelen in de pan gooien en mee laten koken.
Ik doe de aardappels en spitskool in 1 pan en kook dat tot de aardappels gaar zijn. Dan afgieten , scheutje melk erbij en uitgebakken spekjes en stampen maar. Dat wordt hier niet gegeten maar gevreten door de kinderen.
Aan alle reacties te zien kun je er dus alle kanten mee op! Vanavond wordt het denk ik meekoken en lekker met gebakken spekjes en rookworst, vinden ze hier allebei erg lekker. Vorige week de hutspot hebben de dames 2 borden op! Eens kijken of dit net zo goed bevalt!
Hier ook laatst voor het eerste gemaakt! Gehakt in de pan, kool mee roerbakken, Kerriepoeder erbij, In een ovenschaal, verse aardappelpuree erop, kaas eroverheen en dan 25 min. In de oven! Heerlijk! De kool wordt lekker zacht en ook zacht van smaak vind ik!