word er gek van!!(Zus)

Discussion in 'De lounge' started by Sammetje, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik zal jullie mijn verhaal vertellen, want ik ben t helemaal zat.

Mijn zus en ik hadden een hele goede, sterke band. Begin dit jaar kregen we ergens ruzie om. Zij heeft me toen van alles wijs gemaakt, die ik mijn ergste vijand niet eens zou toewensen.
    We hadden geen contact meer. Een maand later ontdekte ik dat ik weer zwanger was. Ik smste haar dat ik heel graag mijn baby spullen terug wilde. (toen zij zwanger werd, heb ik al mijn babyspullen aan haar uitgeleend omdat zij er geen geld voor had).

Het was een hele fatsoenlijke sms, en ik zei ook dat het geen haast had, het mocht ook nog wel 5 maanden duren.(omdat zij wel geld moest hebben
    om andere spullen te kopen, kindje van haar was toen 1,5 jaar.)

Ze belde me kwaad op, en het liep weer uit de hand. Ze dacht dat ik mijn zwangerschap gelogen had zodat ik mijn spullen weer terug kreeg.

Maar goed, binnen een week kon ik alles ophalen, zo boos was ze.
    Nadat mijn zwangerschap volgde, deed ik dozen open, en merkte dat bijna aan alles wel wat aan mankeerde.

Kinderwagen is kapot. Standaard voor het badje is kapot. Bedje is kapot getrokken.. in het wipstoeltje zitten verschrikkelijke gore vlekken..
    Ik had alles schoon aan haar gegeven, en echt alles is vies.

Veel spullen zijn niet meer compleet, zoals het mobieltje boven de box, mist een beertje. In het begin sprak ik haar erop aan, maar dan werd ze zo erg boos! Zo erg dat ik het niet meer zeg, en het er maar bij laat.
    Maar vandaag staan de babyspullen klaar, en heb ik nog wat dingetjes ontdekt.
    Ik vind het heel erg, dat ik alles zo in deze staat heb terug gekregen. We hadden een hele goede band, veel beter dan met onze andere zussen. Het is gewoon een vage herinnering, lijkt het wel.
    Ik vroeg haar of ze verzekerd was, voor de wagen en bedje, maar dat was ze niet. Ze kan me geen geld geven, maar ondertussen moet ik wel geld "zoeken' om een nieuwe wagen te kopen.. *** ZUCHT**.

Ik realiseer dat ik veels te goed ben geweest, en dat ik nooit meer zo dom moet zijn. Zelfs je eigen familie is niet te vertrouwen..
    Ik mis mijn zus verschrikkelijk, heb er veel over moeten huilen....
    Maar dit...vind ik echt niet kunnen....**snik**

2. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Zo... Dat vind ik echt diep diep triest... Mijn moeder heeft die "fout" ook gehad bij een nicht.. Had ook geen geld voor spulletjes en heeft al mijn baby kleertjes, speelgoed, knuffeltjes e.d. aan haar gegeven... Nooit meer terug gezien... Vind ik nu ook super jammer...

Kan je geen tips geven.. Heel veel sterkte en hopelijk komt het goed!!

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    jeetje,

dit is echt heel erg, geen idee wat je ermee aan moet.. misschien kun je het er een keer met je ouders over hebben.. of met je andere zussen?

iig heel veel succes!!!!

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

he gadverdarrie zeg wat een rotstreek!
    Misschien idd proberen toch nog een keer over te praten..

5. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik denk ook wel dat we hier uitgebreid over moeten praten. Maar weet niet of dit wel de juiste tijd is. Ik vind zelf dat ik niets verkeerd heb gedaan, maar ja dat vind zij ook van haar zelf natuurlijk!
    Heb niet eens een excuus gekregen voor de kapotte/incomplete/vieze spullen.. Daar had ik ook nog wat aan gehad.

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat vervelend.. Denk je het in goed vertrouwen uit te lenen hè..

Even over dat verzekeren; is niet iedereen verplicht WA verzekerd? Zoja, dan kan zij de schade toch gewoon opgeven? Of ben ik nou te simpel aan het denken..

7. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Tjonge, wat zal je je belazerd voelen!!! Je eigen zus.... Jammer dat jullie er niet normaal over kunnen praten. Misschien moeten jullie eerst die eerste ruzie uitpraten waardoor jullie geen contact meer hadden. Dan ontstaat er misschien ruimte voor dit probleem... Sterkte ermee!

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    jeetje zeg, wat een vervelende situatie!
    volgens mij is iedereen verplicht om verzekerd te zijn voor het kapot maken van andermans spullen toch? dus je zou het inprinciepe gewoon aan de verzekering voor kunnen leggen.... nee heb je, ja kun je krijgen!
    sterkte in iedergeval met de hele situatie!

9. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Jeetje wat een rotsituatie. Dat de spulletjes stuk en vies zijn, maar vooral ook dat jullie ruzie hebben en niet meer met elkaar overweg kunnen zoals eerst. Ik kan je geen advies geven, maar wil je wel een dikke knuffel geven.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wat balen van de spullen, maar ook hoe zij erop reageerd.
    Ookal kan ze je geen schadevergoeding betalen, een welgemeende excuses zou ook al heel wat zijn.

Ik heb kleertjes aan mijn broer uitgeleend en ook nog steeds niet terug, zijn zoontje is inmiddels 2,5 jaar oud. Gelukkig de kleertjes waar ik veel waarde aan hecht niet meegegeven.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou dus echt het probleem bij haar leggen. zij heeft het stuk vies of kwijt gemaakt dan vervangt zij het ook maar

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat erg dat alles zo vies en kapot is terugegeven. En helemaal dat ze er niks mee doet. Dat is gewoonweg onbeschoft. ik zal er zeker nog weer over beginnen. Ook al is dat over een tijdje. Misschien per mail dat je je verhaal kan doen.Zo komt ze er wel heel makkelijk mee weg.

Heel veel succes ermee, ik merk dat je haar sowieso ook erg mist en dan is dit erbij niet makkelijk

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    He, wat akelig zeg... En dan lijkt me vooral het feit dat je ruzie hebt nog het ergst. (Ik heb ook een sterke band met mijn zusje en ik zou het verschrikkelijk vinden als we ruzie zouden hebben.) Het lijkt ook wel een beetje een oog-om-oog-tand-om-tand-ding. Zo van: jij wilt ineens je spullen terug DUS dan ga ik ze ook niet netjes inleveren, of vervangen indien nodig.

Wat al eerder werd gezegd: ik denk dat de enige manier is om hieruit te komen: eerst de oorspronkelijke ruzie uitpraten. Oprecht aangeven dat je veel verdriet hebt van het feit dat jullie ruzie hebben, zonder verwijten te maken over de spullen. Dat komt daarna dan wel.

Misschien kan je een brief schrijven? Dan kan je vaak zorgvuldiger formuleren dan face to face. Wat ook helpt is eerst een brief schrijven, hem een tijdje laten liggen en hem dan nog een keer nalopen en de ergste woedeuitbarstingen eruit halen. En ook al stuur je hem niet op: het lucht vaak wel op!

Sterkte... Nogmaals: het lijkt me heel erg akelig...

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het is geen verplichte verzekering.

TS wat een rotsituatie zeg. Ik zou het ook proberen uit te praten, maar als ze echt niet wil kun je er natuurlijk weinig aan veranderen. Sterkte.

15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Klopt iedereen is verplicht WA verzekerd, maar niet iedereen betaald gewoon netjes zijn premie.
    Dus voordat de verzekering in dat geval ook maar iets zal uitkeren zal de verzekerde (in dit geval haar zus) eerst alle achterstallige premie's moeten ophoesten.

TS wat ontzettend naar dat je ruzie hebt met je zus en dat je je spullen op deze manier hebt terug gekregen.

16. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    jammer dat jullie relatie op zon manier stukloopt
    en balen dat je weer nieuwe spullen moet halen
    kost ook lekker geld.
    maar is ze echt neit wa verzekerd, en dat ze dit nu doet omdat ze boos is en jou dwars te zitten?

hoe cliche en goed vertrouwen je hebt
    maar om deze reden leen ik geen spullen uit
    mijn ouders wouden onze tent en campingspullen lenen voor aankomend zomer, ik heb toch nee gezegd, ookal zijn hun verzekerd. als het stuk gaat baal je wel.en onze band is ook heel goed

17. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Pluk, het enige wat verplicht is, is een ziektekostenverzekering.
    Een WA verzekering is een advies en zeker geen verplichting.

TS. Balen dat je je spullen kapot hebt teruggekregen. Wat ik in dat geval zou doen is proberen via (een van) mijn ouders toch nog contact te krijgen (als ze nog leven). Anders zou ik eens een belletje wagen aan mijn verzekering. Kijken wat zij adviseren. Wellicht kunnen zij nagaan of je zus verzekerd is?

In ieder geval succes en hopelijk krijg je alsnog (een deel van het) geld terug.

18. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    op zijn zachts gezegd vervelend, echt ontzettend rot dat het zo moet.
    Ik snap ook niet hoe jou zus nou kan roepen dat je je zwangerschap verzonnen zou hebben om je spullen terug te willen, dat is toch gewoon kwetsend voor jou!
    Blijkbaar kan je zus niet meer normaal reageren als je iets vraagt. Maar iedereen is verplicht WA verzekerd voor als je iets kapot maakt van een ander (als haar kindje ergens iets stuk maakt, is zij daarvoor ook verzekerd) dus het moet wel te verhalen zijn op haar verzekering.
    Maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst met haar in gesprek komen.

Wat ik zou doen: haar bellen en zeggen dat je haar een keer " live" wilt spreken omdat het je allemaal niet lekker zit.
    Even op neutraal terrein mss, ga samen ergens koffie drinken waar je rustig kunt praten, zonder kids erbij.
    Laat haar weten dat je haar mist, dat je jullie goeie band van vroeger mist en probeer het uit te praten.
    Daarna kun je aankaarten dat het heel vervelend vind van je spullen omdat je het ook niet ruim hebt en wellicht ook geen geld voor nieuwe spullen. Dat je graag met haar uit zal zoeken hoe jullie dat kunnen regelen met de verzekering.
    sterkte ermee

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ze reageerd wel heel heftig vind ik. Misschien is er iets anders wat speelt bij haar,schulden of iets geestelijks,loopt haar relatie niet goede vanwege geldzorgen. Misschien probeerd ze zwanger te worden maar lukt dit niet weet jij veel...
    Misschien een keer met haar praten over hoe het met haar gaat,misschien is ze ergens wel jaloers op je dat jij het wel goed hebt.

waar kregen jullie eigenlijk ruzie om? was dat iets stoms of heb je misschien iets over het hoofd gezien in wat je tegen haar gezegd hebt od.

Ik denk dat het echt tijd is voor een goed geprek en dat je zus niet goed in haar vel zit.

Sterkte ermee!

20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Even gegoogeld en ik vond dit

Een aansprakelijkheidsverzekering is in de meeste Europese landen niet verplicht. In Nederland is een aansprakelijkheidsverzekering wettelijk verplicht voor de houder van een motorrijtuig, voor jagers en voor exploitanten van kerncentrales.

Dus als je zus een motorrijtuig heeft, jager is of een kerncentrale exploiteerd dan moet ze een WA verzekering hebben.

Share This Page