Ik had een vraagje, Mijn vorige cyclus werd ik op dag 29 ongesteld. tel je die eerste dag van ongesteldheid dan mee in je cyclus of is dat juist weer de nieuwe cyclus? Dan klopt het toch dat mijn cyclus 28 dagen was? want op dag 29 ongesteld maar dat is dan eigenlijk weer dag 1 toch? haha ik snap het zelf niet meer..
Dag 1 is de eerste dag van je cyclus, dus de dag dat je ongesteld word. Als jij op dag 29 ongesteld word, dan telt je cyclus 29 dagen en tevens is dat dan inderdaad ook dag 1. Maar je cyclus is dus wel 29 dagen geweest. Maar dat is netjes hoor!! Dus niet druk om maken. Ik hou het zelf ook bij in een app. Misschien ook een idee voor jou? Hoef je niet zo te tellen.
Ja heb een app gedownload inderdaad.. bij de dag dat ik ongi werd staat weer 1 . en de dag ervoor was 28
Ja, dat klopt. Maar je cyclus is dan wel 29 dagen, je werd immers op cyclusdag 29 ongesteld. Staat dat er ook niet bij? Bij mijn app wel....
Je hebt dan idd een cyclus van 28 dagen. Elke cyclus begint met menstruatie, maar eindigd er dan niet mee. Dus bijvoorbeeld 25 maart cd 28, 26 maart ongie, is cd 1, niet 29
Neen hoor, je cyclus is 28 dagen en als je op dag 29 ongesteld wordt. Dit wordt niet geteld als dag 29 maar opnieuw als dag 1 van de volgende cyclus. Als je op 1 april ongesteld wordt en vervolgens op 29 april weer dan is je cyclus 28 dagen. Want de zogezegde 29ste dag is dan weer de eerste dag van je nieuwe cyclus.
dus even voor mij : mijn vorige cyclus was 28 dagen en geen 29, wat ik werd op dag 29 ( dag 1 dus) ongesteld. ? klopt dat ?
heb het gelijk even veranderd. Dus als ik morgen ongesteld word is mijn cyclus weer 28 dagen. ik snap het mijn app gaf namelijk ook 28 dagen aan en kleurde bij dag 1 rood.
Het is zelfs zo dat de dag van het echte helderrode bloedverlies dag 1 is. Dus als je 2 dagen bruin bloed verliest en de derde dag word dat echt goed rood dan is de 3de dag van bloed cd 1. Zo moet ik het tellen van de gyn.
Sorrrrry!! Ik heb het inderdaad fout! Ik heb period tracker! met een uitroepteken er dus achter. Best Period Tracker Apps to Track Menstrual Cycles Hij staat hier ook op nummer 1 toevallig.