een vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anais, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoihoi

ik vroeg me af of je zelf kan 'voelen' aan je onderbuike datje zwanger bent :D ik bedoel dan in de periode van 3 weken tot 6 weken.ik zie dat sommige gyn. op je onderbuik voelen als je zegt dat je denkt dat je zwanger bent....dus heb ik zoiets van ...voel je dat dan?voelt het harder?(door de darmen wrss)

ikzelf zit in de hele 'ben ik zwanger' gedoe...alweer..pcos dus... :D
    normaal heb ik een cyclus van of 25 tot 28 of 35 tot 38
    mijn laatste regels waren nu op 31 december(8 dagen lang)
    dus ik zit nu op dag 47.

ik heb idd symptomen gehad...zoals op 1 feb 4 serieuze pijnlijke steken in de baarmoeder na elkaar.en dan 2 feb opnieuw zo 1 steek en toen beetje roze verlies(druppeltje,niets meer drna) ik heb dit trouwens wel vaker..zo een druppeltje bloed verliezen...en dan hebk men regels niet maar een tijd erna wel dus is raar..

5 feb getest maar was avond urine en negatief,maar dit was miss te vroeg?als je een innesteling krijgt hoeveel dagen erna kan je testen?

heb sindsdien dus krampen gehad,steken,vlagen van misselijkheid,soms overgeven als ik iets eet,duizelig,2 weken serieuze buikkrampen en diarree,moe,2weken sindsdien spierpijn gehad in de bovenbenen en echt als een oud vrouwtje zitten lopen,rugpijn met momenten,soms warm soms koud,vandaag(en nu) onderrug,heupen en onderbuik voelen heel gespannen.voel aan de rechter lies een soort van nog harder gespannen gevoel en veel gebroebel :)
    men temp is ook wat hoger (net 38graden maar ja dit was s'avonds dus...normaal hebk s'avonds 37.4 maar ja :) ) en soms hebk ik dus pijn aan mijn borsten.maar ja dit kan ook op het ongesteld worden duiden..alleen dat ik die dan binnen de week krijg en nu...duurt het al zolang

ik wil graag opnieuw testen maar als ik het doe en het is weer nega dan ga ik weer heel down zijn de rest van de maand :)

dus vroeg ik me af of je dit kon voelen aan je onderbuik.
    als ik rechtsta en voel dan voelt die een beetje harder...maar ja weet het niet hoor :) ik 'zou ' dan tssen de 4 en 5 weken zijn.

heb echt wel veel last van buikkrampen (darmen) en veel wc gaan.ik ga veel meer dan anders.

ben btw niet ziek ofzo want voel me eigenlijk wel goed dus.

groetjes
    xxx

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anais,

je kunt een zwangerschap tot ongeveer 10 weken eigenlijk niet aan de buitenkant voelen. Ook niet aan je darmen oid. Wel voel je soms de aarmoeder al als je al een kindje hebt gehad of wanneer je bv 9 weken bent en een hele volle blaas hebt, maar normaal gezien komt je baarmoeder tot 10 weken niet boven je schaambotje uit. Helaas.
    De klachten die je hebt kunnen inderdaad op een zwangerschap duiden, maar er valt helaas niets met zekerheid te zeggen, je kunt ook gerus ongesteld worden met deze verschijnselen. Ik zou als ik jou was toch een test doen gewoon voor je eigen gevoel. Je kunt er wel teleurgesteld van raken, maar nog de hele maand in onzekerheid zitten en zitten dubben is ook niet fijn en je menstruatie kan er bv ook door uitblijven.

Groetjes Brigitte

3. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi bedankt :)
    ik heb idd getest en die was nega..helaas

nog bedankt!