Hoi verloskundigen! Ik heb sinds een week nu met vlagen een erg drukkend gevoel beneden. Af en toe ongesteldheidskrampjes, druk achter schaambeen, steken in vagina, ook richting anus. Het voelt zegemaar echt alsof er opeens wat tussen mijn benen ´hangt´ tijdens het lopen of als ik moet bukken. Moet echt nog meer waggelen zegmaar. Soms is het in ene ook weer een paar uur weg/gemakkelijker. Kan dit al indalen zijn? Ben zoals jullie zien nmnlk pas 32 weken... Het is mijn eerste zwangerschap. En zoja, dit indalen heeft echt niks te maken met wanneer de bevalling begint toch? Vlieg namenlijk met 35 weken naar NL om daar te bevallen... Dan over dat vliegen nog een vraagje: Met een pasgeboren babytje mag je niet vliegen, dit ivm de luchtdruk verschillen. Nu vroeg ik me af hoe dat dan is voor het kindje als het nog in de buik zit? Kan het dan ook al last hebben van ploppende oren of pijnlijke druk? Of beschermd het vruchtwater het? Zou het zo zielig vinden Een laatse vraagje, ik ben ook ongeveer sinds een weekje met vlagen erg duizelig. Met echt het gevoel alsof ik flauw kan vallen. Heb dit in de hele zwangerschap nog niet gehad, mijn ijzer was wel aan de lage kant, bloeddruk altijd ok. Kan dit op een lage bloeddruk duiden? Of hoort dit gewoon bij de zwangerschapsduur? Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden, ik spreek nog niet zo goed spaans dus de controles bij mijn eigen vk zijn echt puur en alleen controles en kan helaas daar mijn vragen dus niet echt kwijt Vriendelijke groeten, Vlindertje
Ola Vlindertje, Je kindje probeert inderdaad soms al wat in te dalen, het wipt er ook weer heel makkelijk uit en dat geeft vaak het druk/zware gevoel ook de steken die je voelt in je vagina en richting je anus kan ook door het indalen komen en word veroorzaatk door je banden. Het kan in iedergeval geen kwaad! Vliegen kan geen kwaad voor het kindje! En vanaf 1 week na de geboorte mag je al vliegen met je kindje. Het enige is dat het kindje inderdaad zijn of haar oortjes niet kan klaren maar dit is op te lossen door het kindje te laten drinken of huilen tijdens het stijgen en dalen.De duizeligheid kan inderdaad door het dalen van je bloeddruk komen vaak daalt je boven druk onder de honderd en dat kan je voelen! Imke