Hii, Ik ben nu 32 weken zwanger van mn derde meisje. Ik heb nu net als bij de tweede veel last van voorweeen. Ik slik dan een paracetamol maar zelfs die werkt niet vaak. Bij ons tweede meisje had ik dit dus ook en die werd toen te vroeg geboren en heeft het niet gered. Ik ben misschien daarom ook wel bang dat de bevalling nu al redelijk op gang komt. Ik heb verder nog een vraagje over snachts. Ik heb snachts vaak dat ik met een nachtmerrie wakker word (over verschillende bevallingen, pijnlijk, heftig enz.) ookal neem ik een tabletje in om goed te kunnen slapen dit blijft komen. Ik heb eigenlijk niet echt porblemen met een bevalling ze zijn niet prettig maar ik.heb ook geen trauma's. waar kan dit probleem vandaan komen rn wat kan ik er tegen dodn. Groetjes
Hoi Moedervanschat, heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt hoor, je hebt ook heel wat meegemaakt. Hoe vaker je zwanger bent, hoe meer/langer/eerder je last kunt hebben van voorweeen. Over het algemeen is dit geen voorteken van een bevalling, maar jij hebt natuurlijk een heel andere ervaring. Het ligt natuurlijk ook aan de oorzaak van de vroeggeboorte bij je tweede meisje. Als het iets is waardoor je een verhoogde kans hebt op herhaling, zou ik echt bellen met de gyn als je je zorgen maakt. Is de oorzaak niet bekend of gewoon dikke pech, is je kans wellicht niet verhoogd deze keer op prematuur te bevallen. Maar ook dan; bij twijfel bellen. Ik neem aan dat ze je in het ziekenhuis goed onder controle houden. Zolang je geen bloedverlies hebt of toenemende pijn bij de voorweeen is de kans het grootste dat het er bij hoort. Heftig dromen is een bekend fenomeen bij zwangere vrouwen. De een heeft er meer last van dan de ander. Ik heb er helaas geen gouden tip voor. Wellicht zou je via yoga/meditatie voor het slapen gaan een rustigere state of mind kunnen krijgen? En volgens mijn kun je door inslapers ook juist nachtmerries krijgen... Je kunt het eens aan de huisarts voorleggen. Groetjes Brigitte
goed/slecht nieuws? Ik ben vannacht gisteravond bevallen van ons derde dochtertje (Laurien Fenna) super trots na een lastige zware bevalling. Thuis had ik ineens 2 cm en aankomst in ziekenhuis alweer 5, toen schoot het ineens niks op en ineens weer wil, uiteindelijk binnen 2 persweeen had ik een kleine dochter op mn borst. Super trotse zus en papa en mama Bedankt voor de tips, succes nog
Gefeliciteerd met je dochter! Toch weer te vroeg bevallen, maar gelukkig is alles goed gegaan. Goede kraamtijd toegewenst en ik hoop dat alles de komende weken goed blijft gaan met jullie dochtertje. Groetjes Monique