Stand by your man...

Discussion in 'De lounge' started by mol81, Nov 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is waar wat je zegt. En dan vind ik trouwen nog veel minder erg dan veel te snel kinderen krijgen.

2. misa

misa Niet meer actief

Dat snap ik wel, en niet iedereen en elke relatie is hetzelfde. Maar een relatie hebben is meer dan alleen rozengeur en maneschijn. ;) En dat lijkt niet iedereen meer te beseffen, want alles moet altijd leuk zijn.

Ik zeg echt niet dat dat bij alle scheidende mensen zo is hoor!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Sja - fijn voor jou. Mijn huwelijk is ook niet altijd rozengeur en maneschijn, zelfs met een verslavingsverleden ... maar in die 13 jaar dat wij samen zijn, heb ik echt wel eens gevoelens voor een ander gehad. Niets mee gedaan, natuurlijk niet, maar de gevoelens waren en wel degelijk.

En daar is an sich ook niets mis mee. Dat soort dingen overvallen je vaak en aan gevoel doe je geen zak. Vaak (en in 99 van de 100 gevallen) waait dat gevoel ook wel over en heeft/had het meer te maken met de (wanhopige) behoefte om aandacht, omdat 9 van de 10 gevallen dit soort gevoelens voortkomen uit een gebrek van in de eigen relatie.

De meiden die dit soort gevoelens hebben, hebben het er denk ik al moeilijk genoeg mee. Ik weet dat ik ermee worstelde (en dan hadden wij toen op dat moment geen kinderen). Niet nodig om zoiets er dan nog even in te wrijven.

Wat ik overigens wel vind is dat mensen veel beter na moeten denken voordat ze trouwen en over trouwen en wat dat betekent.

4. misa

misa Niet meer actief

Gevoelens hebben overkomt bijna iedereen we eens denk ik. Maar wat je ermee doet is de vraag...!

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Klopt, een relatie gaat niet vanzelf, je moet er kei hard voor werken.
    Maar ik vind het altijd erg gevaarlijk om te oordelen over andermans relatie, je kan namelijk niet weten wat de juiste beslissing is, als je het zelf niet doormaakt.
    Mensen oordelen altijd zo makkelijk, en dat vind ik jammer, net zo goed als dat ik het jammer vind dat er met dit topic lekker wordt ingewreven hoe goed men het wel niet heeft in zijn relatie, nou wacht maar tot je zelf iets overkomt waar je helemaal geen zeggenschap over hebt...

6. Miira

Miira Niet meer actief

Waar, maar ik heb ook die gevoelens. Doe er niks mee, al een paar jaar niet. Maar het gaat niet weg. Dus het is niet altijd zo simpel hoor.

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik vind dat bepaalde gevoelens er wel mogen zijn (in de zin van je komt een leuke man tegen), daar kun je ten slotte niets mee doen. Wat jij er vervolgens zelf mee doet, dat is waar je flink de fout in kunt gaan in mijn ogen. Ik vind dat je daar absoluut niets mee mag doen. Maar je kunt niets doen aan bepaalde gevoelens die je krijgt.

Uit eigen ervaring weet ik wel dat op het moment dat je relatie niet zo lekker loopt, je wel extra vatbaar bent voor die gevoelens. Nogmaals voor mij absoluut nooit een reden geweest om het maar buiten de deur te zoeken, maar ik snap wel dat sommige vrouwen zich aangetrokken kunnen voelen tot een andere man. Maar bij mij gaat het nooit verder eigenlijk dan 'oh, wat een knappe man', maar dat kan ik eigenlijk net zo goed over een vrouw denken, haha.

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ach wij zijn nu 14 jaar samen, 5 jaar getrouwd en vanaf t begin een open relatie. De ene periode doen we daar meer mee dan de andere periode, maar als we echt enkel elkaar zouden hebben zouden we al lang niet meer samen zijn.
    Hij is echter wel de enige man voor wie ik gevoelens heb, en met wie ik oud wil worden.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh en getrouwd voor God zegt ook niet alles natuurlijk. Ik had een schoonzus en zwager die zeer Christelijk waren, wekelijks naar de kerk, bidden voor het eten etc. Na 20 jaar huwelijk kwam mijn schoonzus er achter dat hij vreemdging.....Al TIEN jaar lang!! Iets wat ik achter bij wijze van iedereen gezocht zou hebben, maar nooit achter hem, een gelovige en zeer toegewijde vader en echtgenoot.

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik verbaas me een beetje dat er op dit topic gereageerd wordt met 'moet je het er nou echt in wrijven.....'. Hoezo? Zat topics over 'ik ben hem zo zat....' maar oh wee als je een topic opent over dat je trots bent op hoe jullie het samen redden?

Ik ben het met ts eens. Tegenwoordig moet een relatie voor veel mensen perfect zijn. Maar het leven is geen Bouquet reeks. .. Soms zitten er periodes tussen die minder gelukzalig zijn. En vaak, en ik zeg niet dat iedereen zo is maar het is wel opmerkelijk dat het vaak gebeurd, zegt 1 van beiden dan 'Adieu...'. Hier in de omgeving ook, vaak de vrouw, jonge kinderen maar toch willen scheiden en al weer een nieuwe lover voor de deur....

Wij zijn bijna 14 jaar samen en ja met ups and downs. En zeg inderdaad nooit nooit... maar soms wordt er wel heel makkelijk over gedacht.

Nu eens een topic waar we kunnen praten over wel tevreden zijn met je man. Mag ook wel een keer toch? Het wordt je niet verplicht hier te lezen of reageren.

Xxx

11. Logan

Logan Niet meer actief

Heel fijn voor je. Ik ben ook nog nooit verliefd op een ander geweest, en mijn man ook niet. De meerwaarde van het erin wrijven snap ik niet zo goed.
    Ik ga toch ook geen topic openen om t vertellen dat wij het financieel geweldig hebben en dat ik echt niet snap dat een ander geen spaargeld heeft? (Als voorbeeld dan, ieder zijn eigen ding ;))

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Aan de ene kant heb je daar wel gelijk in, ik zou er zelf ook never een topic over openen, maar ik vind wel dat de positieve verhalen ook weleens aan het licht mogen komen. Het viel mij idd ook al op, zeker de laatste dagen dat er mega veel problemen in relaties/huwelijken zijn. Ik reageer dan ook niet dat het hier gelukkig wel goed gaat, maar het mag best gezegd worden toch? Het zijn altijd de negatieve dingen waar men een topic over opent, in relaties, met kinderen, qua financiën, enz..

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, waarschijnlijk komt dat voor een groot deel door de titel. Ik denk dan al gauw: Waar bemoei je je mee?? :):):)

Alsof mensen die uit elkaar gaan het niet geprobeerd hebben of zo en je koste wat kost bij je vent moet blijven. wordt daar eigenlijk best heel boos om. Vooral omdat een ander écht niet kan weten wat daar achter die voordeur gebeurd!

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof in de ware.
    En ik denk dat sommigen die nog niet tegen zijn gekomen.
    Ik denk dus ook dat je echt opnieuw verliefd kan worden.
    Ik vind alleen wel dat als de relatie niet lekker loopt en er een leuke man iets aardigs tegen je zegt, er te gauw wordt gesproken van verliefdheid en relatie voorbij. En als er kinderen bij betrokken zijn, moet je er gewoon voor vechten. Je hebt veel te verliezen!

Boterbriefje en God hebben daar weinig mee te maken.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dan open je een topic en zeg je "ik ben zo blij dat wij het ondanks ups en downs samen redden" ... punt. Geen veroordelende woorden over het niet begrijpen van anderen blablabla.

En idd, er wordt soms makkelijk gedacht, en wordt mijn inziens ook makkelijk getrouwd (voor het plaatje, het prinses-voor-een-dag gevoel etc., niet waar het huwelijk werkelijk voor staat), maar dat is niet mijn pakkie an ...

16. Logan

Logan Niet meer actief

Natuurlijk mogen goede dingen gezegd worden, maar de manier waarop vind ik een beetje te.

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dat zegt ze toch helemaal niet? Ik vat dat er iig niet uit op... En ze zegt zelf ook dr ups en downs te hebben. Ik geloof namelijk ook niet in een huwelijk zonder ups en downs. Maar het zou toch heel gezond zijn dat je 'jaloers' bent op een goede relatie, of niet?

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier ook. En het is echt niet altijd een makkelijke relatie.
    Vorige maand 10 haar samen 1 jaar getrouwd.

We hebben wel altijd gezegd dat we niet voor ons ongeluk bij elkaar zijn. Dus als we ervoor hebben gevochten en het "gaat" niet meer.. Dan zouden we proberen respectvol elkaar los te laten.
    Ik blijf niet ongelukkig bij iemand als het niet werkt en ik hoop ook niet andersom.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier sluit ik me dus volledig bij aan!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ik haal nogal uit het hele topic de sfeer van "wij hebben ook ups en downs, maar ondanks dat blijven wij wél bij elkaar, degenen die het niet gered hebben hebben niet hard genoeg gevochten, en tja, iedereen heeft wel eens een moeilijke periode in zijn leven, maar WIJ doen het gelukkig wel goed".......Dat vind ik kwetsend voor mensen die wel hun huwelijk/relatie kapot hebben zien gaan, om wat voor reden dan ook.

Share This Page