Griep/verkoudheid en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Niennientje, 8 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Hoi,

Ik ben sinds gisteren niet helemaal fit. Flink verkouden/grieperig.
    Nu komen de vruchtbare dagen er weer aan en ik ben toch ergens een beetje bang voor.
    Ik heb al twee jonge kinderen en ik ben bang dat dit misschien het CMV virus kan zijn. Ik weet dat het ook gewoon een ander verkoudheidsvirus kan zijn, maar toch spookt het door mijn hoofd. Aanzien dit gevaarlijk kan zijn voor het ongeboren kind, mocht ik zwanger raken.

Overdrijf ik? Of beter een ronde overslaan oid.

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Met alle respect maar dan zou niemand meer aan kinderen moeten beginnen. Er kan namelijk altijd wel iets zijn. Tenzij je het 100% zeker weet dat je iets hebt wat schadelijk kan zijn voor een ongeboren kindje, anders zou ik er gewoon voor gaan.

Louise11110, Niny en Niennientje vinden dit leuk.
  3. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Probeer jezelf niet gek te maken. Ja, het kan het CMV virus zijn. En het kán gevolgen hebben, maar hoeft absoluut niet. Maar het kan ook iets heel anders zijn.
    Als iedereen bang zou zijn voor het CMV virus, zou niemand aan een tweede beginnen. Want dat zou betekenen dat je je kind, die je al hebt, 9 maanden lang geen liefdevolle aandacht zou mogen geven... Ik ken niemand die zich er daadwerkelijk mee heeft bezig gehouden en ik ken niemand die de nare gevolgen van dat virus heeft ervaren.

Ga er gewoon voor en maak het gezellig als je er zin in hebt.

Ik lag met 40 graden (!!!) koorts in bed. En 4 dagen later had ik een positieve test in mijn handen. En ik maak me er geen zorgen over, moet ik zeggen. Verloskundige zei ook dat ik me niet druk moest maken.

Niennientje vindt dit leuk.
  4. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw

Je overdrijft inderdaad! Je bent nog niet eens zwanger en cvm virus kan je van je eigen kids krijgen heel zelden. Van anderen wel meer kans en dan nog moet je eerst zwanger worden om gevolgen ervan zien..
    ik was zwanger en was panisch erover terwijl alle drie zwangerschappen ervoor nooit van gehoord. Toch lukte niet want ik kus meisjes altijd in mond etc. Ik kreeg miskraam met 15 wk en was gecheckt op cvm en kwam dat ik resistent bent. Toen zei arts dat het eigenlijk zelden ia dat je van eigen kids dan krijgt want de virus patroon is hetzelfde ze hebben dat je krijgt dat ook. Maar stel heb je neefje en je past op of werk je op kdv dan is kans groter dat andere kinderen andere mutatie bij zich dragen. Het is net herpes infectie werkt net zo heb ik begrepen

Niennientje vindt dit leuk.
  5. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Dank voor de reacties, zet weer even met beide benen op de grond.

Deel Deze Pagina