Alhoewel ik weet dat het heel erg kan verschillen hoe snel je van elk kind zwanger raakt, vind ik het wel vreemd dat ik van mijn dochter binnen drie maanden zwanger ben geraakt en dat we nu al 8 maanden zonder resultaat aan het proberen zijn voor een tweede. Er is toch niets veranderd (nou ja ik ben bevallen natuurlijk maar dat is probleemloos verlopen) verder. Zou het dan echt alleen een kwestie zijn van de zogeheten puzzel die nu kennelijk steeds niet past? Pim
Het is een groot vraagteken waarom het de ene keer snel gaat en de andere keer langer duurt, met dezelfde personen.. en ook in het algemeen bij gezonde mensen
Het blijft altijd een groot wonder hoe er ooit een baby verwekt en geboren kan worden! Als je kijkt wat er allemaal 'mee' moet zitten voor het sowieso slagen van een bevruchting! Het hele leven is sowieso een wonder!
Ik denk het ook, het juiste moment, en alles moet de "juiste"weg zien te vinden.. Succes en proberen positief te blijven..
Ik denk ook inderdaad dat je jezelf hèèl gelukkig mag prijzen wanneer het ook de 2e keer snel raak is. Dan ben je echt een bofkont en ik ken er wel een paar moet ik zeggen, waaronder mijn eigen zusje. Veel succes! Grt Vanilia
Ik ken zoveel koppels waarvan het bij de eerste heel snel ging en bij de tweede langer duurde... Maar ook omgekeerd.. Ik ken een koppel die bij de eerste via een derde keer ivf zwanger werd, dus besloot na de bevalling geen pil meer te nemen, wat bleek... direct terug zwanger! op normale wijze! Alles kan...
Tja, soms denk ik inderdaad dat je bij de staatsloterij meer kans hebt om een miljoen te winnen dan dat je in de eerste ronde zwanger raakt
Ik ben van zowel mijn dochter als mijn zoon bij de eerste onveilige poging zwanger geraakt. Voor deze derde heb ik ruim een jaar, medicijnen en diverse ziekenhuisbezoeken nodig gehad. Het enige verschil met ervoor is dat manlief en ik allebij 5 jaar ouder zijn geworden. Het kan verkeren
Soms denk ik ook dat het aan mijn leeftijd ligt dat het niet wilt lukken.... ik wordt over 2 maanden 30. Maar ja, dat is toch helemaal nog niet zo oud? Geluk speelt gewoon een grote factor denk ik of je moet gewoon supervruchtbaar zijn..... maar dat is volgens mij gewoon hetzelfde principe.
Leeftijd speelt inderdaad mee. Maar is het niet ontzettend raar dat ik eerst heel snel 2 kids kreeg, toen tussen m'n 23e en 42e niks, en nu toch nog weer een keertje een gelukkie. Daar snap ik nog steeds niets van, dat is toch bizar?
Ik ken toch voorbeelden van vrouwen van rond de 30 die heel snel een of meer kinderen hebben gekregen, misschien geeft het hoop...?
Ja,snap ik ook niet.Was van mijn dochter destijds binnen 2 maanden zwanger(was toen 23) en nu zijn we al 7 jaar bezig voor een 2e Maar goed,er is veel gebeurd in de tussentijd en mn man is een stuk ouder. Blijf het gewoon proberen.
Tja, van onze eerste was ik perongeluk (dus na 1x) zwanger. Nu we bewust bezig zijn, gaat het niet zo snel als ik had gehoopt. Waar heeft het mee te maken, he? Ik ken ook iemand die ruim veertig was en na 1x (perongeluk?) zwanger werd.
Van de eerste wa sik na 3 maanden zwanger, de 2e was meteen aak mar de derde liet 6 maanden op zicht wachten. Ik ben ook nog erg jong (net 27) dus alleen aan de leeftijd ligt het niet. Denk inderdaad questie van goede tijd, staat van gezondeheid enz.