stand van de baarmoederhals

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door victortje, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oke ben blij dat je het niet raar vind klinken Yach.
    Zit wel eens te denken hoe het toch kan dat ik meer weet van het mannelijk lichaam dan hij van een vrouwelijk lichaam terwijl we allbei biologie hebben gehad op school.
    Zal wel door mijn kraamzorg opleiding zijn ofzo.
    Vnd het altijd wel grappig als ik dan vragen krijg die ik dan maar even moet uitleggen.
    Kan echt rode wangen er van krijgen maar ja dat ziet ie toch niet.

Succes trouwens met je kinderwens he hoop dat het snel lukt.

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Komt door je kraamzorg opleiding laten we het daarop houden. :)
    Gaaf zeg, zo'n opleiding, echt goed. Dan heb je aardig wat kennis over baby en kind en de onderwerpen erom heen. :D

Dank je wel meis, jij ook veel succes met je opleiding en jullie kinderwens.

Lfs yach

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ja ik weet al aardig wat van deze onderwerpen en ik reageer dus ook wel op verschillende topics overal en nergens.
    Wilde altijd de kraamzorg in maar zie het toch niet zitten dat heen en weer rijden en s'nachts mijn bed uit.
    Poeh misschien ooit nog een keer maar nu even niet.

Dank je wel he ;)

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Kimmeding je moet wel flexibel zijn met zo'n baantje, maar dat lijkt me ook wel weer leuk. Heel wat anders als een kantoorbaantje als die ik heb van 8 tot 5 (gelukkig werk ik partime) bleh! saai.

Nou van mij mag jij je kennis over de hele site met ons delen ;)

@@ nou dames ik heb hier een leuke site voor degenen die eens op zelfonderzoek willen gaan betreft de baarmoedermond!

http://users.raketnet.nl/stronks/Baarmoederhals.html

En nu ga ik eens bij m'n ventje hangen, die zit voetbal te kijken. Echt een voetbal fanaat. Ga ik hem eens vragen of hij zin heeft in een biologie lesje over de baarmoedermond hahaha.

Fijne avond, liefs yach

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi allen,

ik wist er ook niets van hoor ;) Ja wel dat de baarmoeder natuurlijk niet bij de ingang van je vagina ligt, maar meer ook niet :)
    En in het vorige topic ook wat vragen over gesteld. Dus ik ging voelen, maar kon voelen wat ik wilde, ik vond hem niet. Met andere woorden, hij lag erg hoog (of diep hoe je het wilt noemen) en zie het resultaat :D

Succes ermee dames!

6. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hallo allemaal!

Fijn om ff mee te lezen hier. Er is me al heel wat duidelijk geworden. Was me eigenlijk nooit zo bewust van mijn baarmoeder, maar merk nu inderdaad dat ie een stuk hoger zit! Grappig eigenlijk!

Maar eh.. over dat open en dicht.
    What's the deal with that?

Ik voel alleen een soort van 'spleetje' ergens aan de zijkant...

Wanneer is ie open en wanneer dicht?

7. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw

owowow.... dat is goed nieuws! hier issiej hoog, zacht en volgens mij open.. :oops: dat betekent klussen!

(voelen is misschien nog wel beter dan ovutesten.. wie weet....:p )

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hoe kan je dit voelen? Of hij zacht en open is?

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik denk dat je best eens gedurende een cyclus elke dag voelt en dan weet je heel snel wat het verschil is. ;)
    Kon het me ook helemaal niet voorstellen tot ik het gevoeld had.

Liefs.

10. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    dit komt btw van de site die yach al aangaf.. erg informatief :)

maaruh ja ik doe dit niet iedere dag, maar voelde dus wel dat ie hoog zat, zacht is en volgens mij ook open :D dus dat zou dus betekenen dat dit mn vruchtbare periode is..

(toevallig afgelopen x een uur voor ik ongesteld werd gevoeld, zat ie laag en ook open en ja klinkt heel vies kwam wat heeel licht bloed mee (sorry). en tussendoor wel es gevoeld en dat hangt ie toch anders... (ja klinkt heel vreemd.. i know.. :( )

11. Niet meer actief

Hoi,

Toevallig heb ik net onder de douche even gevoelt, en ik kon hem goed voelen en was zacht en kon min of meer m`n vinger erin stoppen zeg maar.
    Toen ik m`n vinger eruit haalde had ik een beetje slijmerig doorzichtig beetje roze slijm.
    Zou het kunnen dat ik vruchtbaar ben?
    Ben heel onregelmatig dus vind het zo moeilijk om het goede moment te vinden.
    Ik ga wel vanavond lekker aan de klus, je weet maar nooit.
    Iedereen veel succes.

Groetjes Wendy

12. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    @ wendy van liemde: als je baarmoedermond zacht en open voelt dan ben je waarschijnlijk nu vruchtbaar!

Tijdens je vruchtbare dagen ligt je baarmoedermond hoog (dus ver weg), voelt zacht als je kin of oorlel en staat wat open. Je verliest veel slijm dat heel doorzichtig is en rekbaar zoals eiwit (je kunt er bij wijze van spreken draden mee trekken van een paar centimeter lang!)
    Als je baarmoedermond aanvoelt als het puntje van je neus (hard) ben je niet vruchtbaar. Dan kan je er vaak makkelijk bij.

Beide keren dat ik net zwanger was (5 weken ofzo) kon ik heel makkelijk bij mijn baarmoedermond en voelde die heel hard en was gesloten.
    Iets later in de zwangerschap als je baarmoeder gaat groeien dan schuift alles omhoog en voel je niets meer (of heel verweg).

Hoop dat ik jullie zo een beetje heb kunnen helpen met mijn ervaringen.

En pas als je vaker voelt ga je echt ontdekken hoe jouw 'cyclus' is. (want het verschilt ook per moment van de dag!)

Succes allemaal!

13. Niet meer actief

Hoi,

Heb vandaag nog eens gevoelt omdat ik toch wel benieuwd was of het zou veranderen.
    Ik moet zeggen dat de baarmoedermond heel open staat en zacht voelt, maar ook heel laag hangt of ja hoe noem je dat, heel dicht bij de vagina opening zeg maar.
    Dat is dan juist wel vreemd of niet?
    Hij moet dan toch juist ver weg zijn als je vruchtbaar bent?
    Nou ja deze week wordt er niet geklust denk ik, want mijn manneke heeft de late dienst en is dus snachts pas thuis en ik vertrek smorgens alweer dus deze week zien we elkaar haast niet.

Groetjes Wendy

14. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi hoi,
    Hier iets wat ik graag zou willen weten...
    Is de stand vlak voor de eisprong ook anders en zo ja, wat kun je dan aan de baarmoedermond voelen?

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik weet niet zeker of ik het goed heb. Maar ongeveer 3 dagen voor mijn nod was mijn bm laag en open. En een dag daarvoor had ik al een drup helder rood bloed verloren dus ik dacht shittt weer ongi. Daar gaan we dan naar de 25 of 26 maanden. Maar daarna op mijn nod was ie weer hoog en dicht en op mijn nod heb ik ook positief getest. Mischien is er toch nog hoop wie weet. Ik duim voor je meid

16. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Apart, gisteren ochtend was mijn baarmoeder heel laag, ik kon m zo voelen... Dus ik dacht, dan zal de menstruatie er binnenkort wel aankomen.

Nu probeerde ik vandaag te voelen, vanmorgen kon ik er net bij en was hij hard, nu net kon er ik er niet bij.... hij is opeens heel hoog.. wat dat nou weer betekend..

Ik heb zondag ( 4 dagen voor NOD) getest, hartstikke negatief..

Bij de zwangerschap van mijn zoontje weet ik dat ik een aantal dagen voor mijn NOD menstruatiekrampen had, dit heb ik nu helemaal niet... Ik denk dus niet dat ik zwanger ben...

Maar we gaan het zien, over 2 dagen doe ik nog eens een test, als de menstruatie dan nog niet heeft doorgezet..

17. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    even een ander vraagje, ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad met 12 weken is het dan ook zo dat je baarmoedermond hetzelfde gaat aanvoelen als iemand die een volledige zwanegrschap heeft gehad?

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nee, alleen als je via de natuurlijke weg bent bevallen.

19. Niet meer actief

Hallo,

Ik heb vandaag weer eens gevoelt, ik vind het best leuk om m`n lichaam te leren zeg maar.
    Ik heb dit allemaal nog nooit eerder gedaan, ik ben eerlijk gezegd niet zo`n voeler.
    Nu heb ik gemerkt dat de baarmoedermond zeg maar naar achteren gaat ja weet niet zo goed maar dat de mond zeg maar naar de anus toe wijst zeg maar.
    Ik vind hem nog altijd zacht en open staan.
    Maar echt slijm of zo heb ik nog niet gehad.
    Wel dat m`n broekje vorige week snel vuil was zeg maar, maar weet niet of ze dat daarmee bedoelen met vruchtbare afscheiding.
    Denk dat ik dit eens een paar dagen ga volgen, ben erg benieuwd wat er allemaal gebeurd waar je eigenlijk niets van merkt zeg maar.
    Ik voel wel altijd op de zelfde tijd en onder de douche, dan heb ik een richtlijn want ik hoor dat het nog per dagdeel scheeld hoe de mond kan gaan staan.
    Dus zo heb ik een eerlijk beeld.
    Nou iedereen veel succes met voelen.

Groetjes Wendy

20. Niet meer actief

Hoi,

Hij staat nog altijd open en zacht naar mijn gevoel en richt nu nog meer naar achteren en kan er moeilijker bij.
    Vandaag kwam er ook een beetje slijm mee toen ik voelde.
    Dus denk dat m`n cyclus weer langer dan 26 dagen gaat duren.

Groetjes

Deel Deze Pagina