m.a.- curretage-zwanger willen worden...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jas, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jas

jas Bekend lid

4 okt 2007
    563
    0
    0
    ik heb misschien een ongeduldige vraag, maar ik ga hem toch stellen...

ik ben afgelopen vrijdag gecurreteerd nadat ze er woensdag achter zijn gekomen dat ik een missed-abortion had...

nu word er aangeraden om te wachtten met opnieuw zwanger te worden tot je weer een keer ongesteld bent geworden, maar ik begrijp dat dat alleen is omdat je dan makkelijker de duur van de zwangerschap kunt vast stellen... al kunnen ze dat dmv een echo toch wel goed vaststellen..

nu komt mijn vraag, als ik (gezien het feit dat ik snel zwanger word) toch zwanger word voor ik nog een keer ongesteld ben geworden dan zou ik ongeveer 5 1/2 week zwanger zijn als ik voor controle bij de gyn moet komen (controle na curretage) op 8 januari. Is dat dan een probleem? Kan hij dan zien dat het een nieuwe zwangerschap is of zou hij dan kunnen denken dat de curretage niet goed is gegaan?

ik hoop dat je me snapt en dat je mijn vraag kunt beantwoorden,
    met vriendelijk groet Jas

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi jas,

je mag best proberen om meteen zwanger te worden. Alleen weet je dan niet hoever de zwangerschap zal zijn straks, want we zien vaak na een curettage/miskraam dat de cyclus behoorlijk in de war kan zijn en vaak veel langer duurt. Dus het is maar afwachten hoe wanneer de eisprong plaatsvindt. Dus je kunt niet zeggen dat je dan in jan 5,5 week zwanger zult zijn, dat is maar de vraag. Op een echo kun je bij 5,5 week een zwangerschapsring zien en dat is een heel ander beeld dan wanneer je niet zwanger bent dus dat verschil zal de arts zeker zien.

Mirjam

3. jas

jas Bekend lid

4 okt 2007
    563
    0
    0
    dank je wel voor je vlugge antwoord.
    ik begrijp idd dat ik niet weet wanneer ik precies weer een eisprong heb, maar daarvoor heb ik voor de zekerheid ovulatie testen gekocht...

voor mij was het belangrijkste dat ze bij een eventuele nieuwe zwangerscap niet denken dat de curretage niet geheel goed is gegaan...

dus bedankt voor de geruststelling ! en wij gaan hier weer verder voor een volgend wonder

groet Jas

Deel Deze Pagina