Standaard 1 flesje teveel

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Zonnetje1981, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje van 4,5 maand krijgt de laatste paar dagen 6 flessen van 200cc. Waar hij eerder in de nacht wel eens zijn 6e fles pakte doet hij dat nu overdag. Zijn ritme is nu ongeveer:
    7:00 uur 200cc
    10:00 uur 200 cc
    13:00 uur 200 cc
    15:00 uur 200 cc
    17:30 uur 200 cc
    19:30 uur 200 cc met rijstebloem. Dan slaapt hij 7:00 uur de volgende ochtend. Hij doet zo'n 10 minuten tot een kwartier over een flesje en brult vooral in de middag dus snel van de honger. Ik heb het al geprobeerd te rekken met het gevolgd dat hij helemaal overstuur raakt. Hij barst echt van de honger. Normaal laat hij er 3 uur tussen en komen we prima op 5 flessen uit.

Maar dit is dus teveel. Ik denk dat het te maken heeft met een sprongetje (hij is alleen niet huileriger dan normaal) of een groeispurt ofzo. Hoe lang kan zo'n spurtje duren? Want anders moet ik maar eens de forte voeding gaan proberen.

Groetjes,
    Zonnetje 1981

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

En groente fruithap? Krijgt hij die al?
    Mss dat proberen...

Sprong van 19 weken kan vanaf. Week 14 voorkomen en kan 5 weken duren... Ze kunnen dan om meer flesjes vragen...

Of als je 1 flesje bijv 15:00 maar half doet?

Je zit namelijk met minder dan 3 uur tussen flessen en dat is vaak ook niet goed...

Waarvoor heeft hij rijstebloem? Voor gewicht? Doorslapen?

3. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft rijstebloem omdat hij anders midden in de nacht wakker wordt van de honger. Toen hadden we ook al een periode dat we standaard op 6 flessen uitkwamen. Met de rijstebloem hebben we dat sinds 2 weken weer op 5 flessen.

Halve fles in de nacht al eens geprobeerd. Maar dat was brullen. Ik zal het morgenmiddag eens proberen maar ik vrees dat het brullen wordt. Als ik hem halverwege een boer wil laten doen is het al brullen van boosheid.

Groentjehap zijn we mee begonnen maar hij krijgt het nog niet echt doorgeslikt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Afhankelijk van hoe lang het al duurd zou ik toch echt overstappen naar forte voeding.

Dagelijks 6 schepjes te veel is simpelweg echt te veel.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De 1 liter regel discussie is al gevoerd, de meeste zijn er "voor" (dus niet meer dan). Ik zou forte overwegen, de regel is er niet voor niets. Zo zijn de regels in Nederland. Lijkt mij dat het niet uit de lucht komt vallen.

6. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat de regel niet uit de lucht komt vallen. Vandaar hier mijn vraag. Als ik er zo luchtig over doe en bij mezelf denk "het zal wel" stel ik mijn vraag natuurlijk niet.

Ik vraag me dus af hoe lang zo'n groeispurt kan duren. En wanneer het geen groeispurt meer is maar gewoon altijd honger. Maar ik kijk het nog wel een paar dagen aan. Indien hij dan nog zo hongerig is stap ik over.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je overstapt kun je beter niet volledige forte geven, maar eerst 1 schapje vervangen, is dat niet voldoende kun je 2 schepjes forte geven (rest standaard) op die manier kun je de ideale verhouding vinden en als het later nog nodig is nog een schepje vervangen.

8. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Het lijkt nu iets beter te gaan. We komen nu op 5,5 fles uit. Maar mocht het zo blijven zal ik stapsgewijs kijken hoeveel forte voeding er nodig is.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik weet wat het is heb ook hongerige baby.
    Bij 6 mnd precies slaat het om.
    Maaar mijn dochter is erg snelle alerte baby ze kruipt al en staat op tenen zit etc. Rolde vanaf 4 mnd etc. Ze heeft erg verl spieren en erg bewegelijk dus ze heeft het nodig.

Wat je geeft us indd te veel. Hier moest ik echt nooot meer 30 schepjes geven. Het is schadelijk voor nieren.
    Water kan wel bij in principe. Ook kan je slokje rooiboos of venkel thee geven.
    Optie is forte geven. Optie is ontbijt pap biobim geven met water dan heb je een flesje eraf. Optie avondpap met water geven heb je nog flesje eraf. Optie fruit/groente geven
    Hier had ze nog extra gevoellige darmen dus ik kon niks geven ook geen rijstemeel. Ze had tot 5.5 mnd nachtflesje nog.

Voeding num twee is wat dikker en verzadiger ze kunnen langer mee.

Overigens overdag vind ik dat je te verl heeft. Kindje kan ook huilen om andere reden. Hier rekte ik het zoveel mogelijk en moest ik rond bepaalde tijden voeden. En sinds 6 mnd kan ze dus volledige maaltijd met speltbrood eten met slokje water heeft geen flesje bij nodig.

En qua cc tel je altijd 180 ipv 200

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat hangt er vanaf.
    Als je 180 cc water met 6 schepjes geeft, dan geef je 200cc in totaal. Giet je 20cc uit de fles na het aanmaken voor je het geeft, dan geef je 180cc

Deel Deze Pagina