wanneer moet je de speen op de fles wisselen na een ander? ik heb de tommee tippee fles en heb dus ook extra spenen en staat 3+ maanden kan dat dan nu al? of drinkt ie dan nog sneller dan wat hij nu al doet
Ik heb van de avent fles tot 7 maanden speen 1 moeten gebruiken omdat hij anders te snel dronk. Als je kindje nu al vrij snel drinkt zou ik geen grotere speen gebruiken. Hier ben ik een grotere gaan gebruiken omdat hij de flessen niet meer leeg kreeg
oke bedankt dan kan ik denk ik beter even wachten doe er al een heel schepje nutrilon door en nog is het soms binnen 10 min op...
Ik heb een avent fles, en heb een kleine die in het begin snel dronk. Straks gaan ze meer drinken, en is het niet meer 'snel' op. Heb het speentje pas vervangen toen hij de fles niet meer leeg kreeg in 20/30 minuten.
Hier ook de aventflessen en spenen. Mijn dochter is bijna 3 maanden en sinds een paar dagen al overgegaan op speen 3 (met 3 gaatjes dus, niet de 3-standen). Ze drinkt nu wel behoorlijk snel haar fles leeg (meestal in 10 min), maar als ik speen 2 gebruik is het krijsen en brullen na de eerste paar slokken omdat het mevrouw niet snel genoeg gaat, vooral als ze moe is... Het duurde even voordat ik erachter kwam dat dat het was, maar speen 3 bleek de oplossing! Je merkt dus vanzelf wel of je zoontje toe is aan een andere speen. Als hij nog tevreden drinkt met speen 2 zou ik die gewoon nog even blijven gebruiken!
Ik heb ook tommee tippee flessen en ben vorige week over gegaan op speen 2. Hij dronk de flessen niet meer leeg en deed er heel lang over. Na een halve fles en 15 minuten later duwde hij de speen uit zijn mond. Ik denk dat hij gefrusteerd raakte van het feit dat er zo moeilijk zo'n klein beetje melk uit kwam en dat de melk dan ook al afgekoeld was. Nu ik over ben op de grotere speen drinkt hij de flessen weer zo goed als leeg in 13-15 minuten.
In principe MOET je kindje niet over op een grotere speen, tenzij je merkt dat het drinken heel moeilijk wordt met die kleine speen. Die leeftijdsaanduidingen op spenen slaan werkelijk nergens op, is een beetje goede commercie. De spenen zijn toch de immitatie van de moedertepel? En het gaatje van de tepel wordt toch ook niet groter als de baby ouder wordt? Mijn kinderen hebben 18 maanden uit nr 1 speen gedronken, nooit gemerkt dat ze moeite hadden en dus nooit behoefte aan grotere spenen. Alleen voor de pap die mijn dochter uit de fles dronk. Dus laat je niks wijs maken, en kijk gewoon hoe snel/langzaam/moeilijk hij drinkt,
oke bedankt dan wacht ik even want hij is nu veelste snel met nummer 1. had nog een vraag savonds wil die meer eten dan overdag mag ik dan ook bijv overdag 2x 150 en savonds bijv 2x210 en dan nog 1 fles 180? dan zit ik toch nog goed en niet teveel?
Hier met verdikte voeding al vanaf 3 maand op nr 2. ze is net overdag over op nr 3 want dan wil ze haar 90 cc na har eten snel drinken of ze wil niet en voor het slapen gaan drinkt ze haar 180 cc nog met een 2 en dan doet ze er 15-20 minuten over maar dat hoor ook bij het ontspannen voor het slapen gaan. nmama; ik zou geen 210 gaan geven hoor dat is echt teveel voor zo'n klein buikje. Hier een flinke dame maar we zijn nooit boven de 180 gekomen. 5 keer 180 is idd de max ook met het gewicht, zou eerder wat indikken omdat je ook zegt dat je kindje snel drinkt.
Zolang je niet meer dan 1liter per dag geeft is het juist goed om je kindje te volgen bij de hoeveelheden die je geeft. Alleen zou ik idd die 210cc niet doen, dat is een onnatuurlijke hoeveelheid voor zo'n klein lijfje.
Niets moet hoor. Hier dronken ze zolang ik kolfde met een newbornspeen, oudste 9 maanden, jongste 18 maanden.