Onze dochter nu 5mnd drinkt weinig. Nu is het wel een iel meisje, 5800 gr en 63cm. Ze zit iets onder het gemiddelde zeggen ze. Ze krijgt nog steeds 5 voedingen elk 180 water/6scheppen. Hiervan drinkt ze 120/130 op. En dat is veel want de laatste tijd drinkt ze maar 70/100. Gemiddeld op een dag zitten we op 580/600 soms 650. We mochten ook de laatste fles v 22.30 er niet afhalen want anders krijgt ze helemaal weinig binnen. Ben nu een beetje begonnen met groente hapje maar hier is ze ook geen fan van. Heeft iemand dezelfde ervaringen en is dit normaal?
hoi, hier dezelfde dochter ( nu 6 maand) drinkt ook weinig. is niet veel aan te doen, zelfs voor in zh gelegen. om te beginnen moet jij dat proberen los te laten van ze moet meerd rinken. lukt mij soms, ook niet altijd. constant tellen en opjagen helpt dus niet ( heb het maanden gedaan) groentepap heeft hier weken geduurd nu dat gaat super fruitpap gaat niet zij moet van KA minimum 500 cc drinken en dan is het ok, wat ze bijeet van groente en fruit is goed meegenomen. ze zit ook onder het gemiddelde en gewicht is te laag, maar je kan het er niet ingieten he. hier heeft ze rond 16 w zelfs maar 300 a 400 cc gedronken , toen observatie zh , maar niks gevonden en niets aan te doen. heb verschillende melken geprobeerd. zelfs nu de kant en klare van friso met smaak, maar ook die moet ze niet. zolang ze gelukkig is, speelt lacht is het voor mij ok. college haar kidnje ( nu 2 jaar) zitz elfs onder alle P lijnen. die zit dus onder P0 en is voor de rest een speels blij kind. dus zou zeggen niet te druk inmaken. ( lukt mij ook niet altijd) succes
Hoi Jente, Bedankt voor je berichtje! Je raakt er inderdaad een beetje gefrustreerd van en ik weet dat je het gewoon moet accepteren want zoals je al zegt, je kan het er niet in proppen! Dus ik ga het gewoon proberen los te laten. Op dit moment heeft ze een ooronsteking dus drinkt nu vrijwel niks. Nou ben ik naar boven geslopen toen ze sliep en heb de fles in haar mondje gedaan en ze dronk hem helemaal leeg!!Yippie Waarom ze hem dan wel drinkt weet ik ook niet maar ik ga het nu maar ff zo doen. Straks moeten we toch ff naar de dokter voor haar oortjes en dan zal ik het nog wel eens vragen. Maar een grote eter zal het wel nooit worden denk ik of ze vind die melk gewoon niet meer te drinken! We lopen ook bij de ka en die houdt haar groei enzo in de gaten. Maar soms ga je wel eens denken dat er meer aan de hand is!
Als ze per fels zo weinig drinkt, waarom maak je ze dan zo groot? Ik zou dan liever kleinere flessen maken en er eentje per dag meer geven.
O, ik was te kort...mijn dochter dronk uit een fles nooit meer dan 100-120cc. Maar het is belangrijker om niet naar de input, maar naar de output te kijken. Sommige kinderen drinken weinig en groeien toch goed. En als ze gewoon groeien hoef je je geen zorgen te maken over de groei, ook al drinken ze weinig!
hier ook een meisje wat weinig drinkt. Ze is nu ruim 5 maanden, weegt 5,5 kg en 62 cm. Drinkt 5 flesjes. We bieden 165ml aan, maar ze laat regelmatig 40 staan. Ze krijgt om de 4 uur een fles, eerder geven heeft geen zin, dan de lippen stijf op elkaar.... echt een madametje. na die 4 uur geeft ze wel aan dat ze honger heeft en valt ze gretig aan op de fles, maar na 90 ml is haar intresse weg. dan met wat gevogel krijg ik er nog wel iets in (bijvoorbeeld de fles weer warm maken). maar op den duur is het overstrekken, wegdraaien, boos, lippen stijf dicht.... dus dan stop ik er maar mee, want ik wil het niet opdringen/binnengieten. voor de laatste fles om 22 of 23 uur maken we haar ook wakker, anders zou ze gerust doorslapen tot de volgende dag, maar dan zou ze helemaal te weinig krijgen. ze is vrolijk, slaapt goed, speelt lekker, poept en plast. dussss.... tja. wel goed denk ik dan. met de bv wist ik ook niet hoeveel erin ging, alleen hoeveel voedingen ze 'afnam'. ik vind het ook moeilijk om er niet teveel op te focussen, maar ik blijf de ml optellen, kan het nog niet loslaten. moeilijk hoor!
Hoi Flippo, we hebben ind hetzelfde probleem. Ik moet zeggen sinds vandaag drinkt ze aardig dus ben benieuwd! Vanaf dat ze geboren is slaapt ze heel de nacht door maar wij geven ook nog steeds de fles van 22.30 uur, alleen sinds deze week maak ik haar niet wakker ervoor, ik stop de fles in haar mondje en ze drinkt hem zo leeg. Als ze hem dan op heeft slaapt ze ook gewoon door. Of het goed is weet ik ook niet maar ik vond het altijd zo sneu om haar wakker te maken. Ik tel ook nog steeds het aantal ml op hoor, zal vanzelf wel een keer over gaan. Succes! En het komt best goed zullen we maar denken he
Hoi hoi in de lengte groeit ze goed, kwa gewicht zit ze er iets onder. Ze woog de laatste keer 5800gr. Denk dat ze nu wel op 6 kilo zit, hoop ik. Ik weet dat het ene kind meer drinkt dan het andere alleen iedere keer zit ze vrij goed kwa gewicht en dan krijgt ze die oorontsteking weer en dan valt ze erg veel af. Dat is mijn zorg eigenlijk, ze heeft tot nu toe 2x een flinke terugval gehad.
Hier ook de ervaring met slecht drinken maar hier heeft het ws oa met het reageren op de voeding te maken gehad. Op het laatst zat ze ook maar op zo'n 600 à 700 ml. Ze is bij ons net uit het zh en moet minimaal 450cc drinken om niet uit te drogen en vanaf 600 is het pas voldoende om te groeien. Wij geven ook de fles van 22.00 nog steeds en moeten dat ook blijven doen voorlopig. Dus ik denk dat wat jouw kindje drinkt nog net voldoende is om te groeien. Voor uitdrogen hoef je nog niet bang te zijn zolang je kindje niet spuugt of diarree heeft. Toevallig zei de kinderarts dat sommige kinderen met minder af kunnen en gewoon niet meer behoefte hebben. Ik weet hoe stressvol het is. Als je weet dat ze haar flesje toch niet leeg drinkt kun je ze misschien kleiner maken. Dan is het voor het idee, maar dan ziet het er uit alsof ze minder laat staan omdat er dan minder in de fles zit. Dat doen wij al heel lang met de laatste fles. Die drinkt ze al zolang zo slecht en daar hebben we maar een kleiner flesje van gemaakt. Als je je zorgen maakt dan zou ik toch een verwijzing vragen aan je huisarts. Een bezoekje aan de kinderarts kan nooit kwaad...! O ja, het kan ook te maken hebben met het doorkomen van tandjes. Hier is er bij ons nu eentje zichtbaar aan het worden. Dat kan ook weken duren!
hoi, eig wel fijn te lezen dat ik niet alleen ben want 2 collega's hunne is even oud, maar die kunnen echt eten en drinken hoor. hier nu antibiotica en nog aerosol bijgehad voor nog is 8 d. hier is de ochtendfles altijd heel weinig. en die mag je geven om 6 u om 7 u om 8u om 9 u dat maakt niks uit, meer drinken doet ze niet. hier komt ze nu aan 140 cc 200 gr groeten 100 gr fruit 160 a 180 cc 160 a 180 cc en moet zeggen de laatste dagen heb ik het meer kunnen loslate, mss ook omdat ik 8 d achter elkaar gewerkt heb en dus eig niet weet wat ze gegeten en gedronken heeft. mijn KA zei dat ook sommige hebben minder nodig om te groeien. MIjn dochter zit qua lengte onder het gemiddelde, en qua gewicht weegt ze te weinig voor die lengte. maar ze zal zo ook wel groot worden. positief: de kleedjes passen langer gr
Frannie: We lopen al met haar bij de ka en die houdt het goed in de gaten. Nou weet ik niet wat ze de laatste twee dagen heeft maar ze drinkt echt veel! Zit nu op 800ml per dag en half potje groente Zou het dan toch nog gaan lukken? Of is het gewoon ff een fase? We gaan het zien, maar ik ben blij dat ze nu in ieder geval goed drinkt! Alles is mooi meegenomen zullen we maar zeggen. Maar het geeft ind wat meer rust als je je er maar bij neerlegt en het accepteert dat het zo is. Jente: Wat rot vd antibiotica, ziek of een virus? Wij moesten al 2x stoppen met antibiotica, 1x allergische reactie en 2x andere antibiotica kon haar maagje niet aan. Ik hoop dat het gauw weer goedkomt bij je! En met ons zijn er nog heeeeel veeeeel ouders met hetzelfde probleem.
O Jente vergat ik nog te zeggen, hier is de ochtendfles ook niet veel 110/120ml. Ik denk dat ze s'ochtends gewoon niet veel honger heeft. Er zijn natuurlijk ook genoeg volwassenen die s'ochtends niks naar binnen krijgen en sommige die eten 3 boterhammen ofzo.
hoi, dat van smorgens heb ik ook al gedacht. ik eet ook niet smorgen ze heeft een bronchitte eerst aerosol gedaan ( nu nog hoor) maar na 2 w nog altijd heel veel hoesten en slijmkes, vandaar dus nu antibiotica. dat heeft yinthe soms ook zo paar dagen keiveel drinken en dan weer paar dagen heel weinig. ze zullen ook groot worden gr
hier blijft het nog aantobben.... hoe gaat het met jullie kindjes? gemiddeld drinkt ze: 120 ml 165ml 125ml 125ml 120ml =655ml Sinds 4 dagen ben ik begonnen met 1x daags rijstebloempap erdoor. hier reageert ze goed op (geen darmproblemen). Nu net weer een papfles. na 90 ml stopt ze er weer mee. dus balen!! Toen heb ik het opnieuw warm gemaakt, in een bordje gedaan, iets dikker gemaakt met JBPM en voor het eerst zitten lepelen. hoe komisch! na 20 minuten had ze 80 ml binnen! en ze had de grootste lol. en ik ben blij!!!! Dit is ook een manier om het binnen te krijgen. Nu wel een droge mond van het voorhappen en aanmoedigen Hoe vaak mag je zo'n rijstebloempap fles geven? want dit schept mogelijkheden! ze weegt nu 5,6 kg en is 62 cm en 5mnd en 3 weken oud.
hoi, geen ide hoeveel je dat mag geven. maar lijkt me geen kwaad te kunnen. hier wil ze die dingen niet, al met vanille choco geprobeerd, alle alle smaken die er zijn maakt geen verschil. je hebt ook van friso zo al klaargemaakte pap in verschillende smaken. drinkt ze wel maar gewoon even veel als anders smorgens. dus af en toe geef ik dat eens. hier heeft ze savonds paar ker 240 cc gedronken, maar gistren en eergisteren was het terug 180 cc. hier blijft ze hetzelfde eten 130 cc 200 gr groenten 100 gr fruit 190 cc 180 cc op 6 maand woog ze 6kg 500 en was 65 cm, dus eig te laag gewicht voor die lengte. moet pas op 9 maand weer naar KA dus nu geen idee wat ze weegt
Hoi hoi, Hier gaat het nu nog steeds goed! Pas bij het cb geweest en ze is nu bijna 6 mnd en weegt 6070gr en haar lengte is 67,5 lang. Ze is nog steeds te licht en we moeten ook nog steeds 5 voedingen geven en langzaam opbouwen van groente en fruithapje. Op dit moment krijgt ze dus nog 5 voedingen en een groentehapje, verder nog niks. Maar ze doet het erg goed op het moment. 07.30 130ml voeding 11.30 200ml voeding 15.30 200ml voeding 17.00 groentehapje (verschilt per keer v hoeveelheid) 19.00 165ml voeding 22.30 165-200 ml voeding. Ook hier niet gek op papfles, ze vindt het echt niet lekker. Misschien dalijk eens andere proberen en dan via lepeltje i.p.v fles.
hoi, hier gaat de melk weer heel slecht gisteren 8u 50 cc melk 11 u 200 gr groente 14u15 100 gr fruit 17u30 150 cc melk 21u45 120 cc melk dus eig veel te weinig melk. zou volgens KA 500 minimum moeten zijn, maar erin gieten gaat nog altijd ni he gr