Ik heb 2 hulpjes kunnen bemachtigen voor de babyborrel. Ik vroeg ze wat ze als vergoeding zouden willen, ze zijn beide 13 jaar. Ze gaf aan 30 euro pp te willen voor 5 uurtjes werk is dat niet veel????
Wat zijn hun taken? Als het serveren, afwassen, opruimen, enz is, vind ik het wel reeël, ze zijn dan toch eem soort van aan het werk...
Dat vind ik erg veel voor een 13jarige. Wat moeten ze voor dat geld doen? En hoe makkelijk kun je aan andere hulp komen?
Vind t ook veel maar als ze echt 'hard' moeten werken tot opruimen en schoonmaken aan toe tja kweenie Als ze 'niets' zouden vragen had ik den 25e pp gegeven Ennne vind babyborrel super leuk klinken! ! Voor een evt volgende vond mijn vriend een kraamfeest niks maar als ik t babyborrel noem? Hihi
Het gaat om het rondgaan met de hapjes, drankjes vanaf de bar en de afwasmachine bijhouden (alleen glaswerk)
Dus geen hapjes klaarmaken, glazen ophalen en rondbrengen? Dan vind ik het wat aan de hoge kant ja....
Zat even te kijken wat een 15 jarige verdient per uur het minimumloon voor 13 jarige was er nog geen tabel. Dat is 2.83 dan keer 5 uurtjes kom je uit op E 14.15 dan maak je het schappelijk en maak je er gewoon 20 per persoon van voor die avond Dus zou 20 euro per persoon schappelijk zijn. Overzicht Inhoud Nieuws Vraag en antwoord Documenten en publicaties Hoe hoog is het minimumloon per uur? Het minimumloon per uur staat niet in de wet. Dat komt omdat een volledige werkweek binnen sommige bedrijven 36 uur telt en in andere bedrijven 38 of 40 uur. Voor iedereen geldt wel het minimummaandloon. Het minimumuurloon kan daardoor dus verschillen. Hieronder vindt u minimumloonbedragen per uur als richtlijn. Bedragen minimumloon per uur (bruto) per 1 januari 2013 Tabel: bedragen minimumloon per uur (bruto) bij 36-, 38- en 40-urige werkweek per januari 2013 Leeftijd Werkweek 36 uur Werkweek 38 uur Werkweek 40 uur 23 jaar en ouder 9,42 8,92 8,48 22 jaar 8,01 7,59 7,21 21 jaar 6,83 6,47 6,15 20 jaar 5,79 5,49 5,21 19 jaar 4,95 4,69 4,45 18 jaar 4,29 4,06 3,86 17 jaar 3,72 3,53 3,35 16 jaar 3,25 3,08 2,93 15 jaar 2,83 2,68 2,54
13 jaar en dan voor 1 middag 30 euro vind ik persoonlijk teveel. zou denk ik 15 euro pp geven voor een middag
Gelukkig dacht even dat ik gek aan t worden was ....vond t nl ook veel. Glazen ophalen wel maar niet rondbrengen gasten kunnen hun drank aan de bar halen. Hapjes worden door mijn zwager gemaakt die is kok.
Ik ging als 13 jarige ook niet voor 15 euro 5 uren werken.. Maar dat ben ik.. Ondanks dat je zo jong bent, ze helpen je wel. Ik zou kijken naar de inzet. Maar vind 25 euro geen raar bedrag...
Ik zou ook 20 doen, en als ze echt hard hun best hebben gedaan kan je altijd nog wat extras geven. Misschien dachten ze zelf ook wel 'we proberen het gewoon, kijken of ze er in trapt'
Ik zou hooguit 20 p.p. doen, vind 35 eigenlijk een beetje te zot voor alleen glazen ophalen etc. Sterker nog, ik ken een moeder die haar kind linea recta terug zou sturen als ik dat zou geven Ik was als 13 jarige al blij met een tientje denk ik. Net wat iemand anders al zei, toen bedankte ik al was t maar voor de eer van het mogen doen. Oke tijden veranderen maar dan nog, als je kijkt naar het minimum loon
20 euro klinkt inderdaad als meer dan voldoende. Ik kreeg vroeger zo'n 10 euro voor iets van 4 uur oppassen. Dat is misschien iets aan de lage kant, maar ik vond het gewoon leuk om te doen. Heb ook wel eens geholpen op een feestje maar inderdaad gewoon voor de eer en om iemand te helpen, kreeg er toen helemaal niet voor betaald.
30 euro pp vind ik echt heel veel. Toen ik 16 jaar oud was werkte ik op een appelplukkerij, en dat is echt hard werken, en daar kreeg ik 4 euro per uur voor. Dus als ze 20 euro pp van je krijgen dan mogen ze al heel blij zijn. Het ligt er voor mij meestal ook wel een beetje aan wat die 13jarige van je zijn. Zijn het bijvoorbeeld nichtjes of iets, dan zou ik wel guller zijn dan bij vreemde.