Welk traphekje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door sokkie, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sokkie

sokkie Lid

11 okt 2006
    36
    0
    0
    Het begint hier tijd te worden voor een traphekje. Maar waar moet ik op letten bij aankoop van een traphekje? Heb je hier ook merken in? En wat is een normale prijs hiervoor?

Ik kan me ook wel herinneren dat de bouwmarkten ze ook weleens hebben. En ik zie er nu ook één in het krantje van de blokker staan (een metalen voor 24,99). Maar zijn deze kwalitatief goed en stevig genoeg?

Edit Moderator: Verplaatst naar Verzorging & Veiligheid. Graag goed opletten waar je iets plaatst.

2. sim

sim Niet meer actief

een traphekje van boven naar beneden zou ik van het merk safetydoor aanraden, die moet je aan twee kanten vast boren en zijn é'n van de veiligste hekjes.(64,99)

voor beneden naar boven kun je gerust voor een wat goedkopere kiezen, tenslotte is een val van boven naar beneden wat dramatischer als andersom ;) )

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik moet het eerste kind nog tegenkomen dat van beneden naar boven valt.. :p

Zonder gekheid, wij gaan voor een rolhekje deze zijn gemaakt van een soort zeildoek en het schijnt dat deze ook met 1 hand makkelijk open en dicht te doen is. Wij kunnen geen draaihekje kwijt omdat de kachelpijp van onze houtkachel net een beetje voor het trappegat zit... Nou ja, het kan wel, maar dan zou hij openslaan *in* het trappegat en dat lijkt me nou net niet de bedoeling.. :)

Overigens is dit hekje niet goedkoop... Ik heb hem op het www gezien voor 85 euro...

4. sim

sim Niet meer actief

haha, bluesky, als je het zo voor je ziet, staat het er ook wel lachwekkend hihi. maar zo leg ik het ook uit in de winkel waar we ze verkopen. we hebben ook van die hekjes die zeg maar klemmen tegen de andere muur aan (beetje moeilijk uit te leggen) en als je daar flink mee heen en weer haalt is het niet echt veilig, die andere die ik bedoel wel.

ik kan niet in de mensen hun portomonnee kijken, maar zelf denk ik dan altijd op zoiets moet je niet bezuinigen. die safetydoor, die is echt heel veilig (mits je m dicht doet, wat ik tot mijn grote spijt een keer vergeten ben en dat werd ook direct goed afgestraft, mijn zoontje van bijna 12 maanden is helemaal naar beneden gevallen... :cry: ) daar om gaan mijn haren ook gauw omhoog staan als mensen denken dat ze een traphekje niet nodig hebben, ook al sta je er nog boven op met je neus, je bent echt nooit snel genoeg...

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik snap helemaal wat je bedoelt, hoor... Ik zag alleen in gedachten al een kindje naar boven vallen... :) :)

Ik ga even googlen op die andere traphekjes. Toch eens even kijken of het iets is... Bedankt voor de tip!

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben 2 traphekjes van de Ikea ik vind het super dingen. Makkelijk met 1 hand te openen. Ook hebben we 2 hekjes van de Prenatal die zijn ook goed, maar wat onhandiger te openen met 1 hand. En laat je nou net vaak de kleine op de arm hebben.

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Net geplaatst. Wij hebben ook een SafetyDoor. Heel simpel met 1 hand te openen, draait goed, gewoon stevig ding. Ik begreep dat er al meer dan 100.000 van verkocht zijn, dus dan kan het geen gevaarlijk geval zijn...
    Er zijn hekjes die je idd niet bovenaan de trap mag plaatsen, vraag even goed na in de winkel. Dat rolhekje met zeildoek waar bluesky het over had, heb ik ook gezien, vond ik ook leuk, maar ze raadden het af bovenaan een trap.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmmm.. Dat is niet zo mooi, want ik kan geen draaitraphekje kwijt boven... Dan toch maar zelf maken denk ik met een schuif systeem... Daar laat ik mijn man eens even op puzzelen.. :)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben er eentje van de Praxis, van hout, prima ding.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij zijn van plan om dit traphekje te kopen
    http://www.dreambaby.info/Dutch/gates.php
    Dat is een traphekje wat altijd vanzelf dicht valt.
    Vind ik wel handig, als mn andere kinderen t vergeten dicht te doen....of mn vriend die t huis uit vliegt omdat zn pieper gaat...

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Bluesky, dat hekje heeft Kidsguard ofzo. Wij hebben er drie in huis. Ideaal. Als ze open zijn heb je er geen last van.

Pim

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Teovallig heb ik hem van de week gezien bij Prenatal, maar daar hing hij onhandig hoog, dus ik kon de bediening niet goed zien.

Maar ik keek net op de site die Crisje poste, en dat is misschien ook wel wat. Van dat hekje is het draaigedeelte wat smaller, en dan past het denk ik wel...

13. Maaike23

Maaike23 Lid

28 mrt 2008
    20
    0
    0
    Hier de houten hekjes van ikea! Nog geen 30 euro per stuk! Super stevig en handig met 1 hand op en dicht te doen!

Deel Deze Pagina