koemelkallergie en hypoallergene melk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kleintjevoorons, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Begin hier redelijk wanhopig te worden. Sinds mijn zoontje 6 maanden is zit hij van top tot teen onder de eczeem.
    Vanaf de geboorte had hij al wat droge rode plekjes. Maar vanaf het moment dat de bijvoeding begon en we over gingen naar opvolgmelk begon de ellende pas echt.

Op een gegeven moment zijn we helemaal gestopt met bijvoeding. Een week lang hetzelfde geven.... niks helpt.. Zelf denk ik dat hij KMA heeft. Alleen volgens de huisarts, nutricia voedingslijn en de CB arts kan dit niet.

WANT.... Mijn zoontje heeft vanaf de geboorte HA melk gekregen en als hij KMA zou hebben zou hij hier meteen op gereageerd hebben.

Zijn hier meiden waarbij het kindje met hypoallergene melk KMA heeft ontwikkeld na ongeveer 6 maanden (of niet meteen).

ALvast bedankt,
    Kleintje

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    het enige wat ik weet is dat in ha ook eiwitten zitten alleen verknipt dus kma en ha voeding heeft geen zin. verder kan ik je niet helpen maar wil je wel sterkte wensen/

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    nee bij mijn zoontje begon het meteen..
    hij kreeg vanaf dag 1 hypo-allergene voeding.
    Maar in week 1 werd ook duidelijk dat het niet goed ging, tot hij in week 3 niet meer wilde drinken en zijn ogen steeds verder gingen opzwellen.
    Toen zijn wij over gegaan op speciale voeding en dat gaf meteen effect. Ik wist vanaf dag 1 dag hij het had, ik voelde het.
    Terwijl de kraamhulp etc zeiden dat krampjes erbij hoorde enz. Maargoed krampjes okee, maar 24 uur per dag ? Ik heb het vanaf de 1e dag geweten en ik had dus gelijk.

echter een andere kant van het verhaal.. ik heb zelf koemelkallergie en weet het pas een jaar ;) Heb vroeger nooit heftige klachten vertoont.Nu ben ik echter te laat en heb ik voor nog veel meer dingen een allergie ontwikkeld en mijn darmen flink beschadigd vanbinnen. Dus vertrouw op je eigen gevoel ! Als jij denkt dat het niet klopt laat het onderzoeken hoor ! dan heb je zelf rust.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb wel eens gehoord bij de overstap van 1 naar 2 van de voeding. Zou dat misschien kunnen?
    Je zou zelf een pak pepti kunnen kopen en kijken of dat beter gaat?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat drinkt hij nu dan? Hypo allergeen 2 of ben je overgestapt op standaard 2?

Wanneer hij hypoallergeen 2 drinkt zou je idd kunnen overwegen om een pak pepti 2 te geven.

6. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hij kreeg inderdaad HA 2. Maar zijn sinds dinsdag begonnen met pepti 2. Ik zag wel meteen verbetering. Van de hele dag alleen maar krabben nu naar alleen wat wrijven. We gaan dit 3 weken proberen en dan overleggen met de huisarts.

Deel Deze Pagina