Want ik ben helemaal nog niet zwanger... Maar we zijn er wel mee bezig en daarom dacht ik er natuurlijk ook aan. Wij hebben twee kinderen die alltwee bewezen kmea hebben. Oudste dmv een bloedtest en de jongste door eliminatie- provocatie in het ziekenhuis. Nu willen we graag een derde kindje. Ik ga meteen flesvoeding geven. Heb bij de alletwee de kinderen borstvoeding geprobeerd, maar ik heb niet genoeg voeding. (om de 2 uur kolven en dat 5 weken lang met minimaal resultaat. heb ook nooit stuwing gehad, of 'volle' borsten) Dus ik wil meteen starten met flesvoeding. Maar ik ben wel heel huiverig voor een herhaling. Vooral de jongste heeft een hele erge kmea en heeft tot 2 jaar nauwelijks gegeten door voedsel aversie. (ontwikkeld door kmea) Zou het mogelijk zijn om meteen te starten met bv pepti of nutragimen? Hoe zal mijn huisarts of kinderarts reageren als ik dit ter sprake breng? Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik ben gewoon benieuwd namelijk. Groetjes, Danielle
Geen ervaring, maar niet genoeg voeding hebben bij bv komt echt bijna niet voor. Je bent er zo te lezen echt voor gegaan de vorige keren, maar je kindjes waren niet tevreden na een voeding? Hoe is eruit gekomen dat je 'niet genoeg' had? Kolven zegt ook niet veel over hoeveel je baby wel uit je borsten kan halen (veel meer). Volle borsten en wel of geen stuwing zeggen ook niet veel over wel of geen melk hebben. In ieder geval, de ene zwangerschap is de andere niet en het ene kindje is het andere niet. Er zijn genoeg verhalen van moeders bij wie de bv bij de eerste voor geen meter liep en bij de tweede of derde als een trein. Sommige kindjes zijn natuurtalenten aan de borst. Ik zou dus zeker proberen eerst bv te geven (al is het maar de colostrum, dat is een enorme shot antistoffen en kindjes met allergieën hebben daar in het bijzonder baat bij) en dan later te zien hoe het gaat. Als je twee kinderen KMA hebben is de kans er helaas wel dat je derde kindje het ook zal hebben, en het lijkt me dat artsen dit dan extra goed in de gaten houden.
Hier ook 2 allergische kindjes. Ik zou zowizo weer borstvoeding gaan geven; met de goede begeleiding moet het bijna wel slagen hoor! Maar wij moeten bij een evenetueel 3e wel direct met allergy care beginnen ipv hypoallergeen. Dat was 't advies van kinderarts en verloskundige!
Zou het even met een kinderars overleggen. Misschien is het ook mogelijk om af te spreken dat als er signalen zijn je direct over kunt stappen zodat je niet lang hoeft aan te modderen? Kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt!
Hoi, Bedankt voor je berichtje. Ik weet dat het bijna niet voor komt hoor, ben dus een van de weinigen. Bij mijn dochter (geboren na 42 weken met vacuum enz) had ik het helemaal niet in de gaten. Zij viel alleen zo snel veel af dat ze naar het ziekenhuis moest als we niet bij zouden voeden. Ze gaf niet aan honger te hebben, ze sliep bijna altijd. Bij mijn zoon was het wel duidelijk dat hij nog honger had. Op het advies van lactatiekundige ging het toen als volgt: Eerst aan de borst, beide kanten. Dan kolven, dit geven en ten slotte nog flesvoeding toe. Dit heb ik ongeveer 2 weken om de 2 uur gedaan, toen kon ik niet meer en heb ik een tijdje alleen gekolfd om de 2 uur en dit gegegeven. Toen werd mijn oudste ziek en daarna ik zelf en toen kon ik het niet meer opbrengen om voor dat beetje voeding dat ik had om de 2 uur te kolven. Vooral 's nachts vond ik zo zwaar. Toen heb ik het nog een week volgehouden door hem gewoon aan te leggen rond voedingstijd en daarna de fles te geven, tot er echt niets meer was en toen volledig op fles overgegaan. Dit alles heeft zon 2 maanden geduurd en ik was zoooo moe toen. Vandaar dat ik dit niet nog een keer wil. Ik wil best kijken hoe het gaat (wie weet een natuurtalent) maar ga niet meer zover als de vorige keer. Als het zover is kan ik dit zo te lezen gewoon bij de verloskundige/ gyn neerleggen?
Je hebt natuurlijk een recept nodig voor die voeding (om het vergoed te krijgen) als ik me niet vergis dus dan zul je bij een kinderarts moeten zijn? Over BV of FV hoef je met niemand te overleggen, dat is je eigen keuze (of bedoelde je dat niet?)
Dat is inderdaad zwaar zeg, kan me voorstellen dat je het niet trok. Mijn vriendin had een erg zware bevalling met spoedkeizersnede. Ook direct kindje aangelegd, maar haar lichaam trok het niet. Ze kon niet en voldoende voedzame melk aanmaken, en herstellen. Dus voedden ze bij met kunstvoeding. Ze is altijd een combi blijven geven tot 7 maanden, toen bouwde ze de bv helemaal af. Ik zou dus kijken hoe het loopt, maar inderdaad je vk of gyn op de hoogte brengen van de vorige keer en ook bespreken ivm KMA van je oudsten.