slabbertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lynn22, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    welke slabbertjes zijn het handigst :(:
    ik heb ze gezien:

*met klittebandsluiting
    *met touwtjes
    *met (druk)knoopjes
    *die je over het hoofdje moet doen

Vraag voor ervaren moeders, heb geen idee wat het meest praktisch is voor de eerste maandjes van onze baby....

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind persoonlijk die over t hoofdje t minst handige. Als er puree of weet ik veel wat op de slab zit, en t moet nog over t hoofdje er af, zit de kleine zijn/haar bolletje/haar er helemaal onder. :( Voor de rest vind ik t niet uitmaken.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De eerste maanden gebruikte ik geen slabbertjes, wel stapels spuugdoekjes. Inmiddels eet dochter mee en heb ik er heel erg veel.
    Het handigst vind ik de slab met touwtjes, die krijgt sze niet los. Klitteband trekt zse van haar hoofd af. Over haar hoofd heen vindt ze niets én de maaltijdrestanten belanden in haar haar. Drukknoopjes heb ik niet, maar lijkt me handiger. Nog een tip koop ze zo groot mogelijk ;)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind, als ze wat ouder zijn, met mouwen het allerhandigst. Andere gebruik ik eigenlijk helemaal nooit. Als ze alleen nog melk krijgen, vind ik die over het hoofd het handigst. Maar zoals Patroes al zegt, als ze eenmaal echt eten is dat niet zo prettig meer.

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik vind de klitteband en de drukknoopjes het beste en het snelste en het schoonst hahaha

met touwtjes is nog zo'n gedoe als je kleine nog niet op een stoeltje kan zitten(maar maxicosi) dan duw je dat hoofdje constant zo naar voren om een knupje te kunnen maken

en die over het hoofdje...als die vol zit dan heb je het gezichtje of haar ook vol zitten met afdoen
    succes ermee
    grtz Ramona
    (p.s bij wibra en zeeman krijg je hele setjes van slabbertjes met klitteband voor heeel weinig geld<-- EN er zit plastic achter zodat het eten niet erdoorheen komt ;) )

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Hier juist een grote fan van de slabbetjes die over het hoofd heen gaan. Maar ik doe ze af door de achterkant over het hoofd af te trekken, achter in haar nek zit nooit eten, dus ze blijft keurig schoon.
    En klitteband vind ik ook wel handig.

7. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Voor de eerste tijd vond ik de slabbetjes met klitteband het gemakkelijkst. Die zijn namelijk lekker snel dicht. (En zijn voor een redelijke prijs te koop bij de HEMA.)
    Maar nu vind ik die met drukknoopjes het handigst. Die kan ze namelijk niet zelf weer lostrekken...

8. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    klitteband irriteerd in het nekje...ik vind die grote met drukknoopjes het beste !...te krijgen bij de wibra :)

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    als ervaringsdeskundige ;) (ik heb een behoorlijk spugertje) vind ik de drukknoopjes het handigst. Die over het hoofdje zijn in het begin ook prima, maar zodra je aan de hapjes gaat inderdaad niet meer.
    Ik ben m.n erg enthousiast over de silly billyz en dan de snuggle versie, zodat de uitgespuugde melk niet meteen die nekplooi inloopt.... ;)

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Klitteband is waardeloos, dat trekken ze al heel snel los. Drukknoopjes vind ik wel superhandig, over het hoofd dan weer niet, als er goed gemorst is zit alles onder.

11. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    thanks! :D
    vraag me alleen nog af of de eerste maanden het af kan met een spuugdoekje.... Wil bv gaan geven.

12. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    vanaf dat je hapjes met een lepeltje gaat geven (kan vanaf 4 mnd) dan heb je de slabbertjes pas nodig ;)
    grtz

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik nu al 2 maanden slabbetjes en bv. Echter bij drinken uit flesje loopt 't zo haar nekje in. En bij overmatig kwijlen ;).

Voorkeur tot op heden. Klittenband en over 't hoofd. Die over 't hoofd rol ik op voor ik hem afdoe.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna krijgt alleen nog maar melk, vind die grote badstoffen om over het hoofdje te trekken het gemakkelijkst...En ik heb ze echt al vanaf het begin nodig gehad,ivm spugen/morsen ;)

Alleen, lekker handig, weet ik niet meer waar ik ze gehaald heb :)

15. augustus

augustus Niet meer actief

Vind met touwtjes van badstof het handigst..

IIG die slapjes voor over het hoofd zijn ondingen. Heb ze allemaal weg gedaan..

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klittenband en drukknoopjes gebruiken we hier vooral. En met de borstvoeding is het ook nodig, er wordt hier veel geknoeid.

17. Sijke

Sijke Bekend lid

Over het hoofd gaat hier ook prima hoor, inderdaad gewoon met het achterste gedeelte beginnen om over het hoofd te trekken als de voorkant vies is.
    Touwtjes heb ik ook maar vind ik niet heel handig. Klitteband in het begin wel maar zodra ze eraan gaan trekken is dat ook weer niet handig.
    Drukknoopjes ook okay.

Deel Deze Pagina