Hallo, Mijn auto heeft het begeven en geld voor een nieuwe is er niet, wil er ook niet voor lenen. Dus besloten om naar mijn werk te gaan fietsen. Wat betekend dat ik vier keer per week ruim een half uur heen moet fietsen om zeven uur in de ochtend en om half zes in de middag weer terug, met een kleine van net één. Meer mensen die dit doen en hoe gaat dat? Vraag me vooral af of het niet te vermoeiend is voor mijn meis na een hele dag op het kdv...
Kan prima hoor! Mijn oudste trok dat altijd prima. Anders kun je altijd een fietskar kopen, Dat is comfortabel voor kleine kinderen en ze zijn beschermd tegen weer, wind eb regen. Mijn fietskar was maar 139 euro geloof ik en hij is zoooooo fijn!
Ik ben van plan om mijn fiets in te ruilen voor een elektrische fiets zodat het wat lichter gaat allemaal, fietskar is ook een idee maar voorlopig laat ik haar nog op het voorzitje, kijken hoe dat bevalt. Tja ideaal is anders maar denk wel dat het voor ons nu de beste oplossing is. En in de winter zou ik met de bus kunnen als er echt sneeuw ligt ofzo.
Dat zou best kunnen. Maar ik zou zeker een fietskar kopen. Vooral als het regent of erg hard waait zit je kindje tenminste droog en warm.
Kun je niet een auto kopen van een paar honderd euro? Wij hebben een auto van 600 euro gekocht 1,5 jaar geleden (man ontslagen en hij ging even via het uitzendbureau werken in de tijd dat hij geen werk had wilden geen dure 2de auto omdat het zo een jaar kon duren eer hij weer aan de slag kon in de ICT) Hij had na 2 maanden al weer werk maar ik ben altijd in die auto blijven rijden ziet er niet uit maar het is wel mega goedkoop. Een elektrische fiets is een aanrader maar volgens mij zijn die echt duur.
Ik heb het ruim zeven maanden gedaan, tot we opvang dichter bij huis hadden, en dat was nooit een probleem. Ik had er eentje voorop en eentje achterop; lekker dik ingepakt (want ze zitten natuurlijk wel stil de hele tijd) en maar liedjes zingen. Erg gezellig!
Wij hebben zo'n zitje van Yepp met een slaaprol met een zachte nijntje erop en daar ligt 'ie altijd heerlijk tegenaan te dutten
Ik breng mijn kleine ook overal heen met de fiets! Doe ik al vanaf dat hij naar het kdv gaat. Hij vindt het prima hoor!! Ik vind het trouwens ook niet erg. Mijn zoontje zit (in de maxi-cosi) in een fietskar (gekocht op marktplaats voor 65 euro), zit hij lekker droog als het regent. Ik heb nu wel een mamafiets met een zitje voorop gekocht. Die kan ik waarschijnlijk van het weekend gaan ophalen!!! Ik ben benieuwd wat hij hiervan vind...
Onze kinderen vinden fietsen allemaal heerlijk. In de fietszitjes én in onze bakfiets (maar dat is even duur als een hele goedkope auto). Buitenlucht is heel goed en gezond en verder zorgen voor een regencape en ik zou wel een scherm erbij kopen (fijn bij harde wind maar ook tegen insecten in de zomer). En voor jezelf ook heel erg goed! Wij hebben wel een auto, maar daar doe ik nauwelijks wat mee. Als het echt plenst van de regen dan pak ik nog wel eens de auto als ik heel veel haal/brengacties achter elkaar moet doen.